ماجرای جا ماندن چمدان‌های مسافران پرواز ۵۳۳۲ نجف - تهران و تاخیر چندین ساعته پرواز شماره IR۵۳۳۳ هواپیمایی ایران‌ایر از نجف به تهران را در ویدئو زیر ببینید.

به گزارش همشهری آنلاین، مسافران پرواز ۵۳۳۲ نجف- تهران هواپیمایی ایران‌ایر پس از پیاده‌شدن در فرودگاه امام(ره) با اتفاقی عجیب مواجه شدند و به گفته مسئلان چمدان‌ها و بارهای آن‌ها اصلا از فرودگاه نجف بارگیری نشده و در عراق جا مانده است که روابط عمومی ایران ایر گفت: به دلیل گرمای زیاد هوا مجبور به کم کردن بار هواپیما شدیم و چمدان‌ها به درب منزل ارسال می‌شود.

مسافران پرواز نجف - تهران هواپیمای ایران ایر به شماره پرواز IR۵۳۳۲ که ساعت ۱۸ روز نوزدهم تیرماه فرودگاه نجف را با حدود ۵ ساعت تاخیر به مقصد تهران ترک کرده بود، در فرودگاه امام با اتفاق عجیبی روبرو شدند.

مسافران این پرواز پس از فرود آمدن هواپیما و پیاده شدن در فرودگاه امام (ره)، منتظر چمدان‌ها و بارهای خود بودند که گویا خبری از آن نبود و مسئولان فرودگاه و هواپیمایی گفته‌اند که محموله باری این پرواز از نجف بارگیری نشده و در عراق باقی مانده است.

یکی از مسافران این پرواز  اظهار کرد: صرفا بدون ذکر هیچ دلیلی گفتند که چمدان‌ها و بارهای این پرواز بارگیری نشده و طی روزهای آینده با پست به درب منزل شما ارسال خواهد شد.

دوازدهم تیرماه مسافران پرواز شماره IR۵۳۲۲ هواپیمایی ایران‌ایر از بلاتکلیفی و تاخیر ۱۲ ساعته پرواز خود به سمت نجف از فرودگاه امام خمینی(ره) گلایه داشتند.

ببینید | ماجرای چمدان‌های جامانده مسافران در نجف | ایران ایر: به خاطر گرمای هوا بار را کم کردیم | واکنش مسافرین پرواز نجف به تهران به تاخیر چندساعته

چمدان مسافران به درب منزل پست می‌شود

در این باره حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر اظهار کرد: وقتی هوا گرم می‌شود مقداری از میزان عملکرد هواپیما با توجه به دستور العمل‌های شرکت سازنده تغییر می‌کند هواپیمای ما بسیار به روز و جزو بهترین هواپیماهای مورد استفاده در دنیاست، این محدودیت هم از طرف کمپانی سازنده مطرح شده که لازم است اعمال شود.

وی گفت: با توجه به دمای هوا در زمان حرکت توان هواپیما برای برداشت بار و مسافر از زمین مشخص می‌شود، لذا وقتی که دچار محدودیت می‌شویم باید بار کمتری بزنیم تا در محدوده مجاز تعیین شده توسط کمپانی قرار بگیرد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر افزود: اتفاقی که در پرواز دیروز افتاده به این شکل بوده و به خاطر دمای بالا مجبور به کم کردن بار شدیم، لذا همه مسافران از نجف به تهران حرکت کردند و قول دادیم بار آنها به درب منزل آنها ارسال می‌شود.

قربانعلی بیان کرد: صبح روز بیستم تیر با اولین پروازی که از نجف به تهران داشتیم تمام بار مسافران به تهران آمده و در حال آماده‌سازی برای ارسال به درب منازل مسافران است.

وی تاکید کرد: از همه مسافران عذرخواهی می‌کنم و این مشکل به علت یک محدودیت عملیاتی بر اثر دمای بالای هوا بوده و تمام بار را وظیفه داریم به درب منازل مسافران ارسال کنیم.

ببینید | ماجرای چمدان‌های جامانده مسافران در نجف | ایران ایر: به خاطر گرمای هوا بار را کم کردیم | واکنش مسافرین پرواز نجف به تهران به تاخیر چندساعته

بلاتکلیفی ۱۲ ساعته مسافران پرواز تهران - نجف هواپیمایی ایران‌ایر

مسافران پرواز تهران ـ نجف نیز که طبق برنامه قرار بود ساعت ۱۱:۳۰ پیش از ظهر دوازدهم تیر ماه تهران را به مقصد نجف ترک کنند، حدود ۱۲ ساعت است که در فرودگاه امام بلاتکلیف بودند.

این پرواز به شماره IR۵۳۳۳ هواپیمایی ایران‌ایر که قرار بود ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ۱۲ تیرماه تهران را به مقصد نجف ترک کند، با تاخیر طولانی و مواجه شده و مسافران حدود ۱۲ ساعت در فرودگاه بلاتکلیف هستند.

جواد صالحی مدیرکل ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این باره اظهار کرد: شرکت ایران‌ایر سه پرواز به مقصد نجف داشته که یکی ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه، دیگری ساعت ۱۱ و ۳۰ و همچنین یک پرواز هم در ساعات عصر بوده است.

وی گفت: متاسفانه پرواز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به دلیل نقص فنی هواپیما انجام نشد و ناوگان جدید جایگزین شد حدود ساعت ۱۱ و نیم مسافران پرواز اول به همراه ۴۰ نفر از پرواز ساعت ۱۱ و ۳۰ با ناوگان جایگزین پرواز کردند.

مدیرکل ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: متاسفانه به دلیل بدی شرایط جوی نجف، هواپیما امکان پرواز به سمت تهران نداشته و باعث تاخیر در ورود آن به کشور می‌شود.

صالحی ادامه داد: در حال حاضر هواپیما آماده مسافرگیری است و مسافران پرواز سوم و باقی مانده مسافران ساعت ۱۱ و ۳۰ صبح به‌زودی و تا حدود ۳۰ دقیقه دیگر پرواز می‌کنند.

کد خبر 690050
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 33
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • دارا شاد IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    11 14
    این از آن دلایل است که اصلا ربطی به کم توجهی وکم کاری کارکنان مربوطه هست بگو سهل انگاری شده مگه هواپیما ماشین لباسشویی هستش که اگر لباس بیشتری داخلش بریزیم کارنکه و آلارم بده میزان لباس های ریخته شده راکم کنیم بگو کارکنان هواپیما کارشون را انجام ندادن و فرمانده هواپیما قبل از حرکت لیست های مربوطه را تایید ومثلا هواپیما را قبل حرکت چک کرده جالبه که خطا را گردن شرکت سازنده هواپیما انداخته .
    • یاد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      7 15
      دوست عزیز اطلاع ندارید و کارشناسش نیستید لطفا نظر ندید ... همه کسایی که کارشون این هستش میدونن که هواپیماها در هوای گرم راندمانشون میاد پایین ... مثالش نسبت مسافرگیری تابستان و زمستان هستش ... زمستان همیشه هم بار اضافی قبول میکنن و هم تمام ظرفیت مسافرگیری میکنن ولی تابستان اینجوری نیستش و پروتکل ها میگن نباید بیش از استاندارد مسافر و بار حمل کنه ..‌. جوون آدما و ایمنی هواپیما مهمتر از بار هستش . التماس تفکر
  • پیمان شیخعلیزاده IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    7 17
    سلام مشخص است انتخاب نوع هواپیما توسط فرد بی تجربه ایی صورت گرفته که به مسئله گرما توجه نکرده است
  • زهرا IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    11 1
    باز خوبه چمدانها ارسال میشود،ما که با پرواز ماهان به مقصد کوالامپور در فرودگاه امام خمینی از داخل چمدان پس از تحویل بار دزدی کرده اند
  • مسافرپروازمشهدبه کیش IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    8 7
    بعدازسه ماه ازبلایی که ایران ایر سرمآورد.آقای احمدیان کارسناس رسیدگی به شکایات باکمال وقاحت بدروغ بمن گفت بلیط شماروزپرواز صادر شده بروهرکاری میخوای بکن.وحق منو ضایع کرد.داستان اینطوربودازساعت پنج صبح تاحدوداپنج بعدازظهرمن وخانم مریض بنده عذاب کشیدیم کلی هم خرج کردیم بلیط بیزینس فروخته بوداما کابین اکونومیک سوارکرد!
  • یک دوست IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    14 4
    چمدان و بار اضافی نشانه یک سفر چتربازی میده تا زیارتی