مهاجم سرخ‌ها معتقد است استقلال در فصل گذشته از همه لحاظ حمایت شد و به قهرمانی رسید اما این فصل نوبت موفقیت پرسپولیس است.

حامد پاکدل

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی

حامد پاکدل مهاجمی که در ابتدای فصل گذشته از آلومینیوم راهی پرسپولیس شد در طول فصل از فرصت‌هایی که یحیی گل‌محمدی به او داد بهره‌برد و خودش را در حد یک مهاجم تراز اول مطرح کرد. اگرچه بدشانسی و مصدومیت‌های متوالی به او اجازه نداد درخشش تمام و کمالی در طول فصل داشته باشد اما با تعداد گل‌هایش در لباس پرسپولیس به نسبت دقایقی که به میدان رفته بود آمار خوبی را به جا گذاشت. پاکدل که بعد از مذاکره با مدیران پرسپولیس در این تیم ماندنی شده در گفت‌وگو با همشهری از شرایط حال حاضر و برنامه‌هایش برای فصل آینده 
می‌گوید.

*روزهای اول نقل‌وانتقالات، شایعاتی درخصوص جدایی‌ات از پرسپولیس مطرح شد اما در این تیم ماندگار شدی. ماجرا چه بود؟

اصلا بحث جدایی مطرح نبود.  من پیراهن پرسپولیس را به سادگی به‌دست نیاورده‌ام که به سادگی از دست بدهم. حرف‌هایی که مطرح شد فضاسازی رسانه‌ها بود. من با پرسپولیس قرارداد داشتم و طبق قراردادم در خدمت این تیم هستم.

*فصل پیش دقایق زیادی نتوانستی بازی کنی اما در همان دقایق ۵ گل برای پرسپولیس زدی. نخستین فصل حضور در جمع سرخپوشان برایت خوشایند بود؟

من به آرزویی که داشتم یعنی پوشیدن پیراهن پرسپولیس رسیدم و این مهم‌ترین اتفاق بود. مقابل فولاد نخستین بازی‌ام را برای پرسپولیس انجام دادم و توانستم گل بزنم و این گل خوشحالی من را چندین برابر کرد. بعد از آن بازی مصدوم شدم ولی خدا را شکر دوباره برگشتم و در ۳ بازی پشت سر هم گل‌های مهم و حساسی زدم. اما دوباره مصدومیت گریبانم را گرفت و از شرایط خوبی که داشتم دور شدم. در بازگشت دوباره یک گل خوب و کلاسیک مقابل پیکان زدم و توانستم فصل را با ۵ گل پشت سر بگذارم. به‌گفته کارشناسان و فوتبال‌دوستان با توجه به اینکه با کمترین دقایق بازی، بهترین عملکرد و بیشترین گلزنی را داشتم، بهترین مهاجم شدم. این برای من و پرسپولیس افتخار است. هدف همه ما این بود که فصل پیش هم تیم به قهرمانی برسد، ولی به‌خاطر اینکه نتوانستیم هواداران را خوشحال کنیم و به ششمین قهرمانی پی‌درپی برسیم، ناراحتیم. امیدواریم در فصل جدید بتوانیم قهرمانی را به‌دست بیاوریم و هواداران را خوشحال کنیم.

*تیمی که توانسته بود ۶۳ امتیاز بگیرد، چرا قهرمان نشد؟

پرسپولیس مشکلات زیادی داشت. یکی از مسائل اصلی، تغییرات در سطح مدیریتی بود. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید مدیریت حرفه‌ای و باثباتی داشته باشد. در آغاز کار جابه‌جایی مدیریتی داشتیم و از طرف دیگر حمایت مالی نشدیم و شرایط سخت‌افزاری برای تیم مهیا نبود. این مسائل روی کار آقایحیی و بازیکنان تأثیر گذاشت و اجازه نداد دغدغه سرمربی و بازیکنان برطرف شود و خودش را در نتیجه نشان داد. برای قهرمان شدن یک تیم، آن هم تیم بزرگی مثل پرسپولیس، ثبات خیلی مهم است. این مسائل به تیم ضربه زد و اجازه نداد به هدفش که قهرمانی بود، برسد. با این حال ما امتیازات فوق‌العاده‌ای گرفتیم. به نسبت میانگین هر بازی ۲ امتیاز برای تیم قهرمان، ما هم امتیاز خوبی گرفتیم.

*قهرمانی استقلال به‌حق بود؟

ما کاری نداریم که به‌حق بود یا ناحق، ما کار خودمان را انجام دادیم و تلاش کردیم تیم خودمان را قهرمان کنیم که نشد. از این بابت خیلی ناراحتیم و از هوادارانمان عذرخواهی می‌کنیم. ان‌شاءالله با تمام قدرت دوباره پرچم پرسپولیس را بالا می‌بریم.

*استقلال قهرمان شد. آنها مشکلات تغییر مدیریت یا مشکلات مالی نداشتند؟

ما که در باشگاه آنها نیستیم که بدانیم چه خبر است. ولی چیزی که ما دیدیم ثبات مدیریتی این تیم بود. شرایط‌شان خیلی بهتر بود، از همه لحاظ حمایت شدند و توانستند قهرمان شوند.

*بعد از قهرمانی هم برای پرسپولیسی‌ها خیلی کری خواندند.

من که تا حالا نه کری خوانده‌ام و نه چیزی درباره تیم حریف گفته‌ام. هواداران استقلال برایم قابل احترام هستند. کری هم فوتبال را جذاب می‌کند. زیبایی فوتبال به همین کری‌خوانی‌هاست.

*اینکه استقلالی‌ها تأکید می‌کنند قهرمانی‌شان پاک است، ناراحتت نمی‌کند؟

پرسپولیس ۵ سال قهرمان ایران شده و به‌خاطر بزرگی و نام پرسپولیس است که این هجمه‌ها علیه‌اش به راه می‌افتد. این قهرمانی‌ها برای باشگاه پرسپولیس افتخار است ولی طبیعی است که تیم‌های دیگر از این موضوع ناراحت باشند و واکنش‌های منفی نشان بدهند.

*امسال به‌خاطر مشکلاتی که بود تیم‌های ایرانی نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. نبودن در این مسابقات چقدر به تیم و بازیکنانش لطمه می‌زند؟

مطمئنا حضور در این مسابقات می‌توانست شرایط بهتری را برای بازیکنان پرسپولیس رقم بزند و کمک می‌کرد تا بازیکنان دیده شوند. با حذف از این رقابت‌ها، هم باشگاه‌ها و هم بازیکنان ما لطمه بزرگی خوردند. امیدواریم شرایط طوری فراهم شود که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در فوتبال کشورمان نباشیم. این یک اتفاق دردناک برای فوتبال ایران بود.

*حق منشا بود که آقای گل شود؟

شرایط تیم‌های شهرستانی کمی راحت‌تر از ماست. مس رفسنجان که نه برای قهرمانی می‌جنگید نه برای فرار از سقوط، راحت‌تر می‌توانست بازی کند و منشا هم در این شرایط توانست آقای گل شود.

* کار کردن با یحیی گل‌محمدی چگونه است؟

بالاخره پرسپولیس است و همه دوست دارند به این تیم بیایند. خریدهای جدید خیلی می‌تواند به تیم کمک کند. امیدواریم اتفاقات بتواند دست سرمربی را باز کند تا  بتواند برای فصل آینده یک تیم قدرتمند داشته باشد.
کسی که ۲ سال پرسپولیس را قهرمان کرده، شخصیت بزرگی در باشگاه پرسپولیس دارد و مربی جنتلمن، حرفه‌ای و باشخصیتی است. اینکه شما فوتبال را در کنار یک مربی بزرگ بازی کنی، افتخار است. از اینکه شاگرد آقایحیی هستم و در پرسپولیس بازی می‌کنم، لذت می‌برم.

کد خبر 689846
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • پیروزی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 3
    خدا کند دوباره بابا مسعودمون بیاد دوره اون چقد خوش میگذشت بدون بازیم قهرمان میشدیم
  • شیردل IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    بزار باد بیاد!
  • ناصر IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    اگه پنالتیهامونم میگرفتن فاصله فصل قبل بیشتر بود .نرودمیخ آهنی در سنگ