کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران درباره تفاوت رانندگی مردها و زنان در کشور توضیحاتی داد.

رانندگی زنان

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ رابعه جوان‌ بخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: ریسک‌پذیری مردان در رانندگی بیشتر است و در واقع می توان گفت که هیجان آنها در رانندگی بیشتر است اما زنان آهسته و محتاط رانندگی می‌کنند.

سرهنگ جوان‌بخت گفت: از جهت درک خطر ما نمی‌توانیم تفاوت معناداری بین خانم‌ها و آقایان قائل شویم اما نکته این است چون که خانم‌ها احساسی هستند و در واقع در مواقع بحرانی احساسات آنها غلبه می‌کند، معمولاً دیده می‌شود در مواقعی که تصادفی اتفاق می‌افتد، احساسات بر آنها غلبه می‌کند و در آن لحظه در اصطلاح هول می‌شوند و نمی‌توانند مدیریت صحیح داشته باشند.

وی گفت: خانم‌ها اگر راننده باشند و فرزند آنها داخل خودرو باشد، خیلی حواس‌شان به محلی که بچه در آنجا قرار دارد پرت می‌شود. اگر خیال آنها راحت باشد که بچه روی صندلی کودک و در جای ایمنی است و اگر کمتر با موبایل صحبت کنند، رانندگان خوبی هستند و نوع رانندگی آنها آهسته، محتاط و مستقیم است.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: برخلاف آقایان معمولاً خانم‌ها دوست ندارند خط به خط شوند و تغییر مسیرهای ناگهانی بدهند. می‌توان گفت اگر ماشینی را از دور دیدید که خیلی خط به خط می‌کند و تغییر مسیر می‌دهد و حرکت‌های مخاطره‌آمیز انجام می‌دهد، می‌توانید به راحتی تشخیص بدهید که یقیناً راننده آن خودرو یک آقا است. چون اغلب آقایان ریسک‌پذیری بیشتری دارند و هیجان آنها در رانندگی بیشتر است.

سرهنگ جوانبخت افزود: بررسی تخلفات نشان می‌دهد که خیلی نمی‌توان بین رانندگی آقایان و خانم‌ها تفاوت اساسی گذاشت اما وقتی بررسی می‌شود، متوجه می‌شویم که تخلفاتی که احتیاج به ریسک‌پذیری و خطرپذیری دارد و قانون‌شکنی بیشتری دارد مانند ورودممنوع‌ها، چراغ قرمزها، معمولاً در آقایان بیشتر است و تخلفاتی چون همراه نداشتن مدارک و استفاده از بوق برای آنکه دیگر رانندگان را آگاه کنند در خانم‌ها بیشتر است.

وی گفت: البته در تخمین فاصله‌های طولی آقایان و خانم‌ها یکی هستند ولی در عدم رعایت سرعت مجاز تفاوت معناداری بین آنها وجود دارد و رانندگان آقا تمایل به سرعت غیر مجاز دارند و سبقت گرفتن هم بیشتر در آنها دیده می‌شود.

کد خبر 689714
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    51 5
    سرهنگ دلیل اصلی تفاوت ماهیت زن و مرد هست و به طور علمی نقش اصلی تستسترون در مردان هست که باعث میشه از نظر جنسیتی دست به خیلی کارها و حتی ورزشهای پر مخاطره مثل سخره نوردی ، پرش از ارتفاع و ورزشهای رزمی خشن و … بزنن که اتومبیل رانی و کشتی هم شامل اون میشه . حتی در معاملات و بیزینس و شغل و حفاظت از خانواده ریسک پذیری بسیار بالایی دارند و در حد فدا کردن جان میتونن برای خاک و اهداف و اشخاص مورد علاقه بجنگن . خانم ها هم خصوصیت های فردی و حمایتی ، محتاط برای رسیدیگی دقیق مادرانه و امور زندگی رو دارند که هر دو شخصیت مکمل هم هستن در خانواده و نمیشه هیچ کدوم رو برای شخصیت بیولوژیکی و غریزی سرزنش کرد . هر چند فمنیست های رادیکال میگن هیچ تفاوتی وجود نداره و خانم ها هم از نظر ریسک پذیری یکی هستند ولی در عمل وقتی شما در شغل های سخت مثل کار در معادن ، چاه کندن ، کار روی داربست های ارتفاع بالا ، جوشکاری روی تیر آهن آسمان خراش ها و پرس و ذوب اهن… و کلا کارهای خطرناک سر بزنید فقط مردان رو اونجا میبینید که برای امرار معاش مشغول کار هستند و چرخ اقتصادی رو جامعه رو با خطر کردن میچرخونن .
    • زهرا DE ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      24 3
      موافقم
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      39 1
      چه زن چه مرد باید به چیزی به نام "قانون" احترام بگذارند وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشود. اگر مردی سبقت غیر مجاز میگره حتما خلافه و اگر زنی هم برای جایی که سبقت مجاز هست راه نمیده اون هم خلافه
    • ی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      32 18
      بعضی آقایان در رانندگی دیوانه بازی زیادی در میآورند.
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      24 7
      خانم ۲۰:۵۵ دقیقه . نویسنده متن بنده بودم و منظور من سرپوش گذاشتن روی قانون گریزی افراد چه خانم چه آقا نیست ولی وقتی خانم سرهنگ تو این مقاله جدا میکنه جنسیت رو و زیر پوستی اعلام میکنه که آقایان بیشتر مقصر هستند در تخلفات ، این نگاه جنسیت زده هست و به عنوان مقام مسؤل باید از دو دسته کردن جامعه پرهیز کرد . این مطالب در غرب هم به عنوان مردانگی خشن و سمی ازش یاد میشه در مقاله هایی که اکثرا نویسنده یا کارشناس مرد ستیز هستند عنوان میشه و نتیجه مثبتی جز دو دستگی در جامعه نداره متاسفانه .
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    40 8
    روحیه مراقبت‌محور زنان باعث کمتر ریسک کردن آنها میشود. این طبیعت زن است. اگر زن این روحیه را نداشت که نمیتوانست بچه را سالم بزرگ کنند و تحویل جامعه بدهد.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    21 9
    خانم ها بوق زدن رو جزء آلودگی صوتی می دوند بر خلاف اقایان...
    • سیدسجاد IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      10 6
      احسنت
  • نادر پارسی US ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    24 11
    اینکه کارشناس تصادفات پلیس ، مردم را جدا کرده، و طبقه بندی کند، کار بسیار غیر حرفه ای است. در عمل رانندگی همه نوع راننده وجود دارد . اینقدر مردم را از هم جدا نکنید ، عواقب اجتماعی ببار خواهد داشت.
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    37 48
    رانندگی خانمها از آقایان خیلی خیلی بهتره و در واقع اگه فقط خانمها اجازه رانندگی داشتند شاهد هیچگونه تصادفی نبودیم . حالا بگذریم که خانمی وسط اتوبان و در لاین سرعت پارک کرده و باعث بروز تصادف وحشتناکی میشود که این خطاهای کوچک قابل چشم پوشی هستند
    • SAEED812 IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      19 19
      فمنیست حقیر
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      21 40
      درود بر شما خانمها خیلی بهتر آرام باحوصوله ومرتب رانندگی میکنند بخدا اگه میشد کلیه امور کشور را دست خانمها باشد کشور را می‌سازند.تا حالا شنیدیم یک خانم اختلاس کرد یا دزد بود
    • محمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      16 12
      و هیچوقت هم موقع رد شدن از خیابون به ی عابر پیاده راه نمیدن ، این باعث تصادف نمیشه ؟
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    39 20
    هرجا دیدی راننده بلافاصله بعد از زدن راهنما پیچیده یا بدون توقف از فرعی به اصلی وارد شده، به احتمال نود درصد راننده خانم هستش
  • رضا IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    21 17
    فکر میکنی ، خیلیهاشون اینقدر گتره ای رانندگی میکنند ، بدتر از آقایون
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    17 2
    آقای پلیس ۹۰ درصد مردم در حال رانندگی با موبایل صحبت می‌کنند و ماشین گیج می‌زند و به اینطرف اونطرف بازی می‌کند یا هنگام رانندگی با موبایل تایپ می‌کنند و اس ام اس میزنند و وحشتناک رانندگی می‌کنند خواهشا اینها رو متوقف کنید و ماشین را دو روزبخوابانید جریمه کنید تا از این کارها دست بردارند
  • FI ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    19 22
    جاده جای دلقک بازی نیست جای رانندگی درسته کلا به رانندگی مرد ها اعتماد نیست همشون تو یه فاز دیگه هستن
  • علیرضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    17 33
    سلام .رانندگی خانم ها بهتر است صبر حوصله آرامش کامل دارند .بین خطوط رانندگی می کنند ..اصلا با موبایل صحبت نمی کنند .حواس شأن کاملا با رانندگی است . برعکس آقایان در هنگام رانندگی خوش صحبت با تمام سرنشینان است اصلا به فکر رانندگی نیست به همه جواب می دهد مثل آرایشگر مرد در آرایشگاه .
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 3
      خانم ها هم متاسفانه در حال رانندگی با موبایل صحبت میکنند بد آموزی ازاکثر آقایون دارند !!!
  • وحدان IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    5 12
    درسته در گذشته اینجوری بود ولی الان دیگه خانمها بیشتر از مردها ریسک میکنن فکر میکنم حس رقابت باشه
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    23 9
    یه چیزم مخصوص آقایونه، اگر دیدید راننده ای بدون چراغ زدن پیچید به احتمال نود درصد راننده مرد هست😅
  • مهیار GB ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    18 17
    یادتون نره خانمها حین رانندگی باید نصف حواسشون هم باید به روسری شون باشه که یه موقع عقب نره اس ام اس اخطار براشون بیاد.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    15 25
    بهترین جای دنیا برای رانندگی عربستانه چون خانوما اجازه رانندگی ندارن
    • ناشناس IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      12 9
      چرا اینقدر چرت می گید آخه؟ یعنی چی نباید دسته بندی کنه؟ بگید بهمون برخورده که ما مردا بدتریم تو رانندگی. چقدر مردامون زن ستیزن. ناراحت نباش برادر همین الان هم تو عربستانیم که کنار شماها کار و زندگی می کنیم
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      13 4
      چند سال از اخبار دنیا عقبی. رانندگی خانم ها در عربستان خیلی وقته آزاد شده
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    8 1
    من بعنوان یه راننده کامیون با سابقه ۲۷ ساله و بدون تصادف ،کاری با گفتار پلیس و تفکیک جنسیتی و محکوم کردن همدیگه ندارم.و تشخیص راننده خوب و بد رو فقط از طریق چند روش ساده میدونم.راننده ای که چسبیده به فرمان ماشین و دستهاش تقریبا زاویه ۱۰ درجه بیشتر نداره مطمئن باشید در کنترل ماشین ‌و واکنش به صحنه ها به مشکل خواهد خورد.راننده ای که زیاد بوق میزنه بخاطر ترس و ناشی بودن خودشه و بافث اشاباه فابرین و خوردروهای دیگه میشه .و عمدتا آدمای خسیس و ندید بدیدی که روکش نایلونی ماشین رو که کارخونه رو صندلی‌ها کشیده تا سالها نگه میدارن و موقع ترمز سر میخورن و با عرق کردن و خصوصیات مضر پلاستیک به دردهای مفصلی دجار میشن رو جزو رانندگان حساب نکنیم بهتره.
  • ناشناس IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    4 11
    احسنت به پلیس واقعا خوب قضاوت کرد
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 3
    من خودم خانوم هستم راننده جاده هم هستم. خانومها بیشتر از نود درصد تو جاده میترسن. به اصطلاح میگن احتیاط ولی بیشتر ترس هست چون اگر ماشین مال خودش نباشه برادر یا شوهر یا پدر اگر خش بیفته رو ماشین هزاران سرکوفت میشنوه. از لحاظ ساختار مغزی زنان رانندگی شهری و مردان بیرون شهری رانندگی بهتری دارن. بماند که خیلی از آقایون خانومها را با بوق زدن و پیچیدن جلوی ماشین و چراغ زدن هل میکنندکه اونها کمتر از یک درصد هستند.
  • موتور سوار IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    5 0
    همه از نیسان ها میترسن ما موتوری ها از رانندگی خانوم ها یعنی راه برای موتوری ها نمیزارن و راهنما میزنن همون موقع می‌پیچن فکر میکنن راهنما زدن دیگه ماشین یا موتور های کناری غیب میشن . و خیلی شده دیدم راه ندان که موتور رد بشه . یا دیدم خانوم رانندس وایسادم نرفتم که اگر رد شده بودم صد درصد زده بودن بهم.