شهردار منطقه ۱۵ درباره حادثه ناگوار سقوط کودک ۴ ساله به چاه در یکی از رمپ‌های افسریه گفت: قنات متروکه عمق ۵۰ متر داشته که سال ۱۳۷۲ برای ساخت رمپ و لوپ با دریچه پوشیده شده بود و حالا بر اثر آبیاری، خاک زمین شیب‌دار نشست و کودک پس از فرو رفتن در حفره به داخل چاه مجاور سقوط کرده و متاسفانه فوت شد.

حفره

سیدمهدی صباغ در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جزئیات حادثه سقوط کودک ۴ ساله به چاه در محدوده محله افسریه گفت: روز گذشته خانواده‌ای حدود ساعت‌ ۶ عصر برای استراحت به رمپ لوپ میدان افسریه می‌روند و آنجا می‌نشینند.

او ادامه داد: پس از دقایقی روی زمین شیب‌دار که محوطه فضای سبز رمپ بوده، حفره‌ای  با ورودی ۳۰ سانتی در کنار میله قنات قدیمی که میل آن ۵۰ متر بوده، ایجاد و برحسب اتفاق کودک را به داخل کشانده است.

شهردار منطقه ۱۵ در ادامه افزود:‌ این قنات که صدراعظمی نام داشت، با عمق ۵۰ متر در سال ۱۳۷۲ به دلیل ساخت رمپ  لوپ پوشانده و از آن سال تاکنون در محوطه اطراف آن فضای سبز احداث کرده‌اند. این مهم است بدانید که این اتفاق داخل پارک یا فضای سبز تفریحی منطقه رخ نداده است ضمن اینکه ما برای آبیاری فضای سبز ۱۲ هکتاری رمپ و لوپ‌های محدوده افسریه از چاه عمیق دیگری که فاصله زیادی از محل حادثه دارد، استفاده می‌کنیم.

صباغ با بیان اینکه اکنون کارشناسان بوستان‌ها، ستاد بحران و شرکت آب و فاضلاب در حال بررسی اتفاق و رصد برای رفع خطر از محل هستند، گفت: پس از بررسی‌ها اقدامات لازم برای ایمنی صورت می‌پذیرد.

کد خبر 689685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha