دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

استیل کیلویی چند است و با چه قیمتی معامله می‌شود؟  این مقطع فولادی در پروژه‌های صنعتی کاربردهای فراوانی دارد. با توجه به ابعاد و آلیاژهای استیل، قیمت آن متغیر و متفاوت خواهد بود. ورق‌های استیل که درمقابل خوردگی مقاوم‌اند و سطحی صاف و صیقلی دارند، برای مصارف مختلفی مورد ‌استفاده قرار می‌گیرند.

استیل کیلویی چند است.jpg

بخش مهمی از استیل لازم برای پروژه‌های صنعتی مختلف در کشور از راه واردات تأمین می‌شود. برای همین است که قیمت انواع استیل در نوساناتی قابل‌تأمل به‌سر می‌برد. در ادامه درباره استیل و قیمت آن بیشتر می‌خوانید.

قیمت ورق استیل چقدر است؟

قیمت استیل کیلویی چند است؟ باید دقت کنید که ورق‌های استیل در ضخامت‌ها و با استانداردهای مختلفی روانه بازار می‌شوند. همین موضوع هم روی قیمت‌ نهایی‌شان اثر می‌گذارد. آنچه عیان است، نوسانات شدید قیمت استیل در بازار فروش مقاطع فولادی است. این محصول بنا به عوامل متعددی، قیمت‌های ثابت ندارد. تغییرات قیمت ارز از جمله کلیدی‌ترین دلیل تحول و نوسانات مداوم استیل به‌شمار می‌رود. قیمت مواد اولیه، مصوبات دولتی و عرضه‌وتقاضا هم روی قیمت انواع مقاطع فولادی مانند قیمت ورق گالوانیزه رنگی اثر می‌گذارند.

واردات استیل در قالب ورق، میلگرد، لوله و ... صورت می‌گیرد. هزینه تولید و واردکردن ورق‌ها بسیار زیادتر از معامله ضایعات آن است. در نتیجه، بازاری در کنار واردات و معامله ورق‌های استیل برای خرید و فروش ضایعات آن‌ها وجود دارد. این بازار بسیار پرسود است و هزینه‌های بازار واردات و تولید ورق‌های استیل را هم ندارد. ضایعات در قالب کیلویی معامله می‌شوند و به‌واسطه اینکه مجدداً و به‌طور تمام‌وکمال در چرخه تولید قابل‌استفاده‌اند از ارزش زیادی برخوردارند. در ادامه درباره آنها و اینکه قیمت استیل کیلویی چند است هم بیشتر خواهید خواند.

قیمت ورق استیل کیلویی

انواع ورق استیل و قیمت‌های آنها

امکان تقسیم‌بندی ورق‌های استیل به شیوه‌های مختلف وجود دارد. یکی از رایج‌ترین روش‌ها، تقسیم‌بندی به دو دسته استیل صنعتی و دکوراتیو است. از منظر کیفیت فیزیکی سطح محصول هم می‌توان آن را در ۳ گروه مختلف قرار داد:

  • ورق استیل براق؛
  • استیل مات؛
  • استیل خش‌دار.

قیمت هریک از این‌ها با یکدیگر متفاوت است. اما باید بدانید که قیمت ورق‌های براق از هم‌تایان دیگرش بالاتر است. علت هم ریشه در فرایند تولید آن دارد. برای تولید و عرضه ورق استیل براق، پرداخت بیشتری صورت می‌گیرد. چنین ورق‌هایی برای کاربردهای دکوراتیو یا همان تزئینی در نظر گرفته می‌شوند. ورق‌های استیل در صنایع متنوعی کاربرد دارند از جمله این کاربردها می‌توان به حضورشان در زمینه‌های زیر اشاره کرد:

  • بسته‌بندی؛
  • در ساخت‌وساز بناهای مختلف؛
  • وسایل نقلیه؛
  • تولید لوازم خانگی؛
  • و انواع صنایع دیگر.

انواع مقاطع فولادی و ورق‌های استیل در صنایع کاربرد دارند. برای مدیریت درست هر پروژه باید از تحولاتی که در بازارها رخ می‌دهد، به‌خوبی باخبر باشید. برای مثال بدانید که ورق سیاه قیمت ثابتی در طول ماه دارد یا مدام نوسان پیدا می‌کند. یا انواع ورق‌های استیل و ضایعاتشان با چه ارقامی در حال خریدوفروش هستند. کلیدی‌ترین عاملی که ارزش ضایعات یا ورق‌های استیل را دستخوش تغییرات می‌کند هم همان نوسانات ارز است.

قیمت ضایعات استیل

استیل فلز کم‌هزینه‌ای است که دوام زیادی دارد و ضایعاتش به‌طور ۱۰۰درصد بازیافتی هستند. قیمت ضایعات استیل کیلویی چند است و چطور تعیین می‌شود؟ این موضوع هم در گروی تغییرات و نوسانات ارزی است و به نوع و جنس ضایعات هم بستگی دارد. ضایعات در واقع، بیشتر حاصل قطعات و قراضه‌های اضافی هستند که از ساخت تجهیزات صنعتی، ساختمانی یا لوازم مختلف به‌جای می‌ماند. از آنجا که از استیل‌های ضایعاتی به‌طور ۱۰۰درصد برای تولید محصولات استیل تازه استفاده می‌شود، ارزش بسیار زیادی دارند و قیمت‌شان هم اندک نیست.

فروش ضایعات استیل بنا به قیمت روز بازار سودآور است. ضمن اینکه در جلوگیری از تولید زباله و کاهش مصرف انرژی برای ساخت استیل‌هایی از نو کمک شایانی می‌کند. با صرفه‌جویی در انرژی که برای تولید به‌کار گرفته می‌شود، گازهای گلخانه‌ای هم کاهش پیدا می‌کنند و در چرخه‌ای مولد، هم محیط‌زیست حفظ و هم سودی از فروش ضایعات روانه جیبتان می‌شود.

قیمت ورق استیل

قیمت‌گذاری ضایعات

معامله استیل‌های ضایعاتی براساس وزن و برحسب کیلوگرم تعیین می‌شود. ضایعاتی که از کارخانه‌ها به‌دست می‌آیند و باقی‌مانده از محصولات شرکت‌های تولیدی‌اند، یک‌دست و تمیز هستند. نیازی به تفکیک این‌ها از ضایعات دیگر نیست. ضایعات دیگری که از خودروها، شیرآلات و وسایل فرسوده حاصل می‌شوند، نیاز به تفکیک و جداسازی دقیق دارند. استیل‌ها را وزن‌کشی می‌کنند و به‌طور کیلویی می‌فروشند. فروش ضایعات استیل بدل به تجارت پرسودی شده است و بخش مهمی از بازار فولاد را به‌خود اختصاص می‌دهد. همان‌طور که گفته شد، استیل به‌طور کامل قابل‌بازیافت است و بارها می‌تواند در چرخه تولید مورداستفاده قرار بگیرد. از همین روی است که بازار فروش ضایعات آن هم بسیار پررونق است. برای آگاهی از قیمت ضایعات جهت فروش باید بازار را رصد کنید. از مراجع معتبر استعلام قیمت بگیرید و ضایعات را به خریداری مناسب بسپارید.

در آخر

اگر به‌نحوی در بازارهایی فعالیت می‌کنید که مقاطع فولادی و فلزی مختلفی در آنها موجودند، باید حتما با نرخ محصولات مختلف آشنا باشید. برای مثال، قیمت ورق گالوانیزه را بدانید یا از نوسانات نرخ آهن و فولاد سر دربیاورید. در صورت آگاهی از قیمت‌ها می‌توانید انتخاب‌های بهتری برای مقاطع فولادی و فلزی هر پروژه داشته باشید. قیمت‌ها گویای کیفیت و روند تولید هم هستند. با بررسی و رصد قیمت است که می‌توانید اسراری را در پشت صحنه تولید محصولات دریابید. یکی از مراجع قابل‌اعتمادی که به شما درباره بازار آهن آلات و استیل اطلاع‌رسانی می‌کند، شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومارت) است. این شرکت ضمن استعلام‌گیری دقیق و به‌روز قیمت‌ها، تحلیل‌هایی درباره نوسانات قیمت ارائه می‌کند. راه‌های ارتباطی با آیرومارت به‌شرح زیر است:

  • با شماره تلفن ۰۲۱-۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.
  • به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.

این شرکت در حوزه تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی مختلف از جمله استیل هم فعالیت می‌کند. برای پیش‌برد سریع و آسان امورات خود در صنایع مرتبط با فولاد و آهن باید با نام‌هایی مانند آیرومارت آشنا باشید. برای آگاهی از اینکه استیل کیلویی چند است هم می‌توانید با این شرکت تماس بگیرید و از روند قیمت‌های موجود در بازار مطلع شوید. آیرومارت از حضور تیم کارشناسی حرفه‌ای بهره می‌برد. این تیم در خصوص اطلاع‌رسانی قیمت‌ها به‌خوبی عمل می‌کنند و نیازهایتان برای تهیه مقاطع فولادی مختلف را به‌خوبی رفع می‌کنند.

کد خبر 689684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha