شهردار منطقه ۵ از ساخت باغ گلاریس در این منطقه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که احداث و تکمیل این باغ حدود یک سال طول بکشد.

باغ و بوستان‌های تهران

به گزارش همشهری آنلاین، احسان شریفی درباره جزییات احداث باغ گلاریس در منطقه ۵ گفت: در سال‌های گذشته زمینی پر درخت و دارای نهر آب جاری به مساحت ۹ هزار متر مربع در محدوده باغ فیض به تملک شهرداری منطقه در آمده بود؛ ولی به دلیل اینکه شبکه معابر باغ فیض دچار مشکلاتی بود و مردم در کوچه‌های تنگ و باریک تردد می‌کردند، شهرداری تهران امکان تعریف کاربری مناسبی برای این باغ پیدا نکرده بود و این باغ سالیان سال صرفا به عنوان یک باغ غیر عمومی استفاده می‌شد.

او با بیان اینکه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم که برای اجرایی شدن این پروژه با ما همکاری و همراهی کنند، گفت: از ویژگی‌های فضای باغ این است که دارای شیب ۴ درصد از شمال به جنوب و دارای ۲ دسترسی از شمال غربی و جنوب شرقی است که دسترسی شمال غربی (از کوچه باغ ملی سوم) و دسترسی جنوب شرقی (از کوچه نائینی) است.

شریفی اضافه کرد: کل باغ، طبق ضوابط شهرسازی و معماری و سازمان بوستان‌ها با نسبت ۳۰ به ۷۰ طراحی شده است که ۳۰ درصد کل باغ طبق ضوابط شامل مسیرهای ارتباطی و بناهای الحاقی خواهد بود.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه طراحی باغ گلاریس انجام شده و مناقصه آن در ماه آینده برگزار می‌شود، عنوان کرد: بلافاصله پس از انجام مناقصه‌، عملیات اجرایی احداث باغ آغاز می‌شود؛ پیش بینی ما این است که احداث و تکمیل این باغ حدود یک سال طول می‌کشد.

کد خبر 689458
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    یک باغ بزرگ و پر درخت جنب باغ ایرانی در ده ونک است که قرار بود شهرداری تهران آن را خریداری و به باغ ایرانی اضافه کند اما سالهاست این قضیه به باد فراموشی سپرده شده