شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

گروه ورزشی: فولاد در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر در ورزشگاه آزادی استقلال را مقابل هوادارانش شکست داد و به موفقیت‌های مداوم تیم امیر قلعه‌نویی پایان بخشید.

استقلال در یک روز تعطیل با استفاده از حمایت طرفدارانش به کسب 3 امتیاز خانگی امیدوار بود اما استقبال چشمگیری از این بازی صورت نگرفت. آبی‌پوشان با کسب 3 امتیاز این مسابقه می‌توانستند پیش از بازی روز شنبه پرسپولیس و پیکان موقتا به صدر جدول صعود کنند اما فولاد رقیب آسانی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی نبود. نمایش نیمه‌نخست تیم قلعه‌نویی نشان داد که تعطیلی رقابت‌های لیگ به سود این تیم تمام نشده و آبی‌پوشان از آمادگی پیش از تعطیلات فاصله گرفته‌اند.

قلعه‌نویی با توجه به غیبت تعدادی از بازیکنانش از جمله قربانی و جباری تغییراتی در ترکیب استقلال ایجاد کرد. در این بازی ابراهیم تقی‌پور به عنوان یکی از مدافعان اصلی جانشین قربانی شد. فرهاد مجیدی هم پشت سر 2 مهاجم اصلی قرار گرفت و در ترکیب جانشین جباری شد. تقی‌پور و مجیدی اما نمایش موفقی در این بازی نداشتند.

شاگردان مجید جلالی در دقایق ابتدایی مسابقه برتری کاملا محسوسی نسبت به تیم میزبان داشتند. فولاد در اولین دقیقه بازی با ضربه والنته می‌توانست به گل برسد اما با عکس‌العمل طالب‌لو توپ به تیر دروازه برخورد کرد. استقلال اما باز هم نتوانست جریان بازی را در اختیار بگیرد و حملات فولادی‌ها چند دقیقه بعد به نتیجه رسید. فیض‌اللهی مهاجم جوان فولاد با یک گل زودهنگام در دقیقه 6 تیمش را پیش انداخت.

بعد از گل فولاد حملات استقلال برای جبران نتیجه آغاز شد. مجیدی با یک سانتر خطرناک می‌توانست در دقیقه 11 زننده گل مساوی باشد اما کارلوس آلبرتو، دروازه‌بان فولاد توپ را دفع کرد. با توجه به تجمع بازیکنان فولاد در زمین خودی، آبی‌پوشان تنها به استفاده از توپ‌های ارسالی از دو جناح امید داشتند.

در مقابل فولاد هم دروازه حریف را با ضدحملات تهدید می‌کرد. در دقیقه 20 زاد‌محمود بهترین موقعیت اهوازی‌ها را برای به‌ثمر رساندن گل دوم از دست داد. این بازیکن از داخل محوطه شش قدم نتوانست دروازه استقلال را باز کند. برهانی و اکبرپور به حملات حریف پاسخ دادند اما استقلال باز هم فرصت جدی برای گشودن دروازه حریف نداشت. برهانی در دقیقه 35 با یک پاس دقیق مجیدی را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد اما ضربه ضعیف این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

فولاد در پاسخ به حملات استقلال باز هم روی ضدحملات خطرناک ظاهر شد. فیض‌اللهی می‌توانست پیش از پایان نیمه نخست در موقعیت تک‌به‌تک دروازه استقلال را برای دومین بار باز کند اما طالب‌لو این موقعیت را از شاگردان جلالی گرفت و  نیمه نخست بازی با تنها گل فولادی‌ها به پایان رسید. استقلال در ابتدای نیمه دوم نمایش بهتری داشت.

شاگردان قلعه‌نویی که خود را به شکست خانگی نزدیک می‌دیدند با فشار بیشتری دروازه فولاد را تهدید کردند و صاحب چند موقعیت جدی شدند. در مقابل باز هم فولاد به ضدحملات چشم داشت. فیض‌اللهی در دقیقه 55 بازی باز هم صاحب موقعیت گلزنی شد. مهاجم جوان فولاد طالب‌لو را فریب داد اما مدافعان استقلال از دروازه خودی دفاع کردند و برتری یک گله فولاد پایدار ماند. تلاش استقلال برای ایجاد موقعیت روی دروازه حریف بی‌نتیجه بود اما سیاوش اکبرپور در دقیقه 58 روی یک حرکت فردی صاحب موقعیت شد و با یک ضربه زیبا و دقیق  دروازه فولاد را هدف گرفت اما ضربه مهاجم استقلال به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.

قلعه‌نویی در دقیقه 60 بیک‌زاده را به جای منیعی وارد زمین کرد تا با تقویت جناحین راهی برای ایجاد موقعیت روی دروازه حریف پیدا کند. عباسفرد هم دقایقی بعد وارد زمین شد تا در نوک خط حمله از توپ‌های بلند ارسالی استفاده کند. فولاد اما همچنان تیم برتر میدان بود و جلالی جریان بازی را به خوبی در اختیار داشت. اهوازی‌ها در دقیقه 68 صاحب یک موقعیت جدی دیگر شدند اما باز هم فرصت سرخ‌پوشان به راحتی از دست رفت. دو دقیقه بعد والنته باز هم صاحب موقعیت گلزنی شد و ضربه این بازیکن از بالای دروازه استقلال به اوت رفت. ضعف قابل توجه دفاع استقلال در این دقایق به وضوح به چشم می‌آمد. سیامک سرلک در دقیقه 73 یک موقعیت تک‌به‌تک دیگر را به راحتی در مصاف با طالب‌لو از دست داد. بی‌دقتی مهاجمان فولاد، استقلال را از یک شکست پرگل در این دقایق نجات داد.

استقلال در دقیقه 79 بعد از حملات جدی فولاد صاحب یک فرصت جدی شد و عباسفرد توپ را از کنار دروازه به اوت زد. فرهاد مجیدی اما دو دقیقه بعد از داخل محوطه شش قدم نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند. فولادی‌ها در دقایق پایانی به دنبال اتلاف وقت بازی و حفظ نتیجه بودند.داسیلوا بازیکن پرتغالی فولاد هم در همین دقایق از زمین اخراج شد.آخرین فرصت استقلال در آخرین دقیقه بازی هم روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد اما ضربه مجیدی به دیوار دفاعی برخورد کرد و بازی با پیروزی یک بر صفر فولاد به پایان رسید تا اولین باخت خانگی استقلال رقم بخورد.

برد سپاهان و صبا

در دیگر بازی‌های این روز صبای قم در خانه با نتیجه 3 بر یک پاس همدان را شکست داد. مقاومت که در خانه با دو گل از ملوان عقب افتاده بود بازی را با تساوی 2 بر 2 به پایان برد. داماش در رشت از مس کرمان عقب افتاد اما این بازی هم با تساوی 2 بر 2 تمام شد. راه‌آهن در ورزشگاه خانگی مقابل تیم بحران‌زده پیام به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت. سایپا هم در کرج به تساوی 2 بر 2 مقابل برق شیراز رضایت داد. سپاهان هم در اهواز ، استقلال این شهر را با نتیجه 3 بر یک شکست داد.

کد خبر 68940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز