همشهری آنلاین: رئیس جمهور پس از بازدید از صحنه‌های تصویربرداری و ساخت مجموعه تلویزیونی مختارنامه در شهرک احمدآباد مستوفی در جنوب تهران گفت:

دولت تصمیم دارد در بودجه سال آینده برای ساخت شهرک سینمایی مجهز و دائمی اعتبار ویژه‌ای اختصاص دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد بیان هنر را زیباترین و موثرترین بیان حقیقت خواند و اضافه کرد: فیلم و سینما در عرصه هنر حرف اول را مـی‌زند و به واسطه گستره و فراگیری و عمق نفوذ در فرهنگ سازی بسیار مهم است.

وی گفت: برای ملت و هنرمندان ما که متکی به فرهنگ بسیار غنی و تاریخ پرحادثه و البته پر افتخار هستند، کار و بیان هنری در قالب فیلم از بالاترین ماموریت‌ها و مسئولیت‌هاست.

رئیس جمهور با تشکر از رئیس سازمان صدا و سیما و پشتیبانی‌های وی از این گونه کارهای بزرگ و تاثیرگذار تاریخی و فرهنگی گفت: مجموعه تلویزیونی مختارنامه تا آن مقدار که با تاریخ آشنا هستم یکی از بهترین کارهای تاریخی خواهد بود و برخلاف نظر عده‌ای که کارهای تاریخی را ارزشمند نمی‌دانند و هیجانات زودگذر را ترویج می‌کنند این گونه کارها، آثار فرهنگی، روحی و بسیار ماندگاری برای بشر دارد.

احمدی نژاد گفت: جامعه بشری استمرار گذشته است و نگاه و پرداخت عالمانه تاریخ گذشته راه را برای حرکت درست در آینده باز می‌کند.

وی، قیام مختار را یکی از مقاطع پر حادثه و حیرت انگیز تاریخ و فرهنگ اسلام و تکمله‌ای خواند که از حوادث جمل آغاز شد و در کربلا به اوج رسید و با قیام مختار نه اینکه پایان یافت بلکه پیامی را که به بشر داد تکمیل کرد.

وی افزود: شاید اگر قیام مختار نبود هیچ عاملی نمی‌توانست بشر را آرام کند.

احمدی نژاد همچنین از داود میرباقری کارگردان برجسته سینمای ایران و بازیگران و دست‌اندرکاران ساخت این مجموعه تلویزیونی قدردانی کرد و با اشاره به دشواری‌ها و حساسیت‌های آثار و فیلم‌های تاریخی گفت: با توجه به ساخت سریال امام علی (ع) با همت و تلاش آقای میرباقری، مجموعه مختارنامه نیز فاخر و ارزشمند خواهد بود.

کد خبر 68938

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز