کاربران آمریکایی آمازون پرایم از این به بعد می‌توانند به مدت یک‌سال از جاست ایت تیکوی (Just Eat Takeaway) رایگان خدمات تحویل غذا دریافت کنند.

گرابهاب.jpg

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، شرکت آمازون حق خرید ۲ درصد از سهام جاست ایت تیکوی (Just Eat Takeaway) را برای خود تضمین کرده و همزمان برای کاربران آمریکایی پرایم، دسترسی بدون کارمزد به این سرویس را به مدت یک سال ارائه می‌دهد. هدف از چنین خدمتی تشویق به افزایش اشتراک‌ها در سرویس پرایم آمازون با امکان دسترسی رایگان به خدمات تحویل غذا است.

قراردادی میان شرکت آمازون و جاست ایت تیکوی که خدمات خود در آمریکا را با تصاحب شرکت گرابهاب (Grubhub) انجام می‌دهد، به امضاء رسیده که طی آن آمازون به اعضای باشگاه وفاداران خرده فروشی آنلاین خود یا همان پرایم، اجازه می‌دهد از گرابهاب در سفارش‌های بیش از ۱۲ دلاری، هزینه‌ای تحویلی برای سفارش‌های خود پرداخت نکنند، این امتیاز در بیش از ۴ هزار شهر آمریکا  ارائه می‌شود.

شرکت آمازون ضمانت‌نامه‌هایی را برای ۲٪ از سهام گرابهاب (Grubhub) دریافت کرده و ۱۳٪ دیگر از سهام را  مشروط به تامین مشتریان کافی برای گرابهاب (Grubhub) در این معامله کرده است.

گفتنی است که سهام آمازون بیش از ۱ درصد افزایش داشته، در حالی که سهام اوبر حدود ۴ درصد و دوردش (DoorDash)  یک شرکت سفارش اینترنتی غذای آمریکایی، ۷ درصد سقوط داشته‌اند. جاست ایت تیکوی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که به بررسی در فروش جزئی یا کامل گرابهاب ادامه می‌دهد، اگرچه که کاملا  ابراز خوش‌بینی نکرده و مطمئن نیست که معامله‌ای تحقق یابد.

شرکت آمازون در سطح جهانی، بیش از ۲۰۰ میلیون عضو پرایم دارد. آمازون هزینه سالانه عضویت در آمریکا را از ۱۱۹ دلار در سال جاری به ۱۳۹ دلار افزایش داده است. حالا این شرکت درصدد است که نشان دهد افزایش قیمت عضویت ارزش داشته و اقدامی صحیح به‌حساب می‌آید.

کد خبر 688947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha