ایران خودرو در اولین هفته از تیر ماه سال جاری در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه از کراس اوور جدید خود رونمایی کرد.

image-20220707120254-1.jpeg

ری را نام کراس اور جدید ایران خودرو است که با ظاهری جدید و به روز تحسین بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه خودروی کشور را به همراه داشته است.

بر اساس اعلام ایران خودرو این خودروی جدید در سه تیپ v۱ با حد اقل امکانات، v۲ و v۳ مجهز به گیربکس اتوماتیک تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر عامل ایران خودرو در مورد این محصول جدید گفت: خودروی ریرا با کیفیت بالا  تولید خواهد شد و دارای تمامی استانداردهای ۸۵ گانه خواهد بود.

وی افزود، در طراحی خودروی جدید ریرا ایران خودرو از هیچ محصول خارجی الهام گرفته نشده است و طراحی این خودرو تماما ایرانی می باشد.

ری را ایران خودرو رونمایی شد | کراس اوور جدید ایران خودرو زیر ذره‌ بین کارشناسان خودرو

علی خیرخواه کارشناس حوزه خودرو در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد ری‌را چیست گفت؛ زبان طراحی ایران‌خودرو برای محصول جدیدش گام بزرگی برای نزدیک شدن به استایل روز خودروها محسوب می شود. البته این موضوع در شرایط فعلی صدق می‌کند.

وی افزود؛ اگر بنا باشد این محصول مثل روال قبلی چندین سال دیگر عرضه شود و چند دهه بدون هیچ تغییر اساسی تولید شود در آینده دوباره با یک خودروی نچندان بروز روبرو خواهیم بود.

به گفته او، خودروسازان بزرگ دنیا بدنبال بروز نگه داشتن خودروهایشان و ایجاد استاندارد های جدید در آن ها هستند و این تغییرات را بین هر ۲ تا ۵ سال روی محصولاتشان لحاظ می کنند.

ری را ایران خودرو رونمایی شد | کراس اوور جدید ایران خودرو زیر ذره‌ بین کارشناسان خودرو

امیرعطا فکری خبرنگار و فعال حوزه خودرو در مورد رونمایی از ریرا گفت؛ بنظر من ری را، برای ایران خودرو از نظر موتوری و پلتفرم، ادامه همان مسیر قبل است، این موتور و گیربکس را که قبلا بر روی محصولات دیگر این خودروساز دیده بودیم و توسعه محصول بر روی این پلتفرم هم که اتفاق جدیدی نیست و سابقا هم ایران خودرو توانسته بود محصولاتی را با استفاده از پلتفرم های گروه پژو، سیتروئن توسعه بدهد و حتی راهی بازار کند، اما اتفاقی که برای اولین بار شاهدش هستیم، توسعه طراحی ری را، مطابق با ترند و مد جهانی خودروسازان سطح اول دنیاست که می تواند برای ایران خودرو یک گام رو به جلو هرچند کمی دیر هنگام باشد، با نگاه به هر نمای ری را می توانیم شباهت های بسیاری با محصولات خودروسازان معتبر ببینیم، نمای جلو کاملا به خودروی سانتافه شباهت دارد، نمای کنار و عقب هم به خودروهایی مانند لاماری و پژو ۳۰۰۸ و...شباهت بسیاری دارد، حتی اگر دقیق تر نگاه کنیم، متوجه میشویم رینگ های آلومینیومی ری را  هم قبلا روی DS۶ دیده استفاده شده بود، اما حتی اگر اسم این هارا کپی کردن هم بگزاریم، که بنظر من کپی نیست! باز هم برای خودروسازی ما یک پیشرفت است.

وی در ادامه افزود، بنظر من کپی کاری با کیفیت هم خودش باعث توسعه صنعت خودروسازی ما میشود...، مخصوصا الان که ری را با نگاه به محصولات روز به تولید رسیده، اما نکته نگران کننده برای من، سابقه این خودروساز است، قبلا محصولاتی را دیده بودیم که تا مرحله تولید کلی مدل و حتی تا آخرین نمونه پروتوتایپ ها، طراحی قابل قبولی داشتند، اما به مرحله تولید انبوه و تجاری سازی که رسیدند تفاوت ها و عقبگرد های بسیاری در ظاهرشان دیده می شد، با توجه به اینکه الان تنها شاهد رونمایی از اولین نمونه پروتوتایپ ری را بوده ایم، این نگرانی وجود دارد که ریرا هم مثل بعضی دیگر از محصولات، تا رسیدن به مرحله تولید انبوه تغییرات منفی زیادی به ببیند.

این کارشناس حوزه خودرو افزود، نگرانی بعدی هم در مورد زمان عرضه محصول است، درست است که طراحی ری را بر اساس ترند طراحی جهانی خودروها در سال ۲۰۲۲ انجام شده و امروز، محصولی به روز محسوب میشود، اما اگر تولید آن بیش از حد زمان بر شود و اینطور که مسئولین وعده داده اند، حداقل ۲-۳ سال دیگه شاهد ورودش به بازار باشیم، احتمال اینکه درآن زمان با محصولی با طراحی اصطلاحا دمده روبرو شویم اصلا کم نیست.

امیرعطا فکری گفت: در مورد فضای داخلی هم، آنچه که ما در کابین مدل رونمایی شده دیدیم، کاملا متفاوت از دیگر محصولات خودروسازان داخلی است و فرسنگ ها با محصولات قبلی فاصله دارد، اما درخواست های اکید مسئولین ایران خودرو برای عدم ثبت تصاویر نمای داخلی این خودرو، خبر از این میدهد که احتمالا این شرکت برای تامین قطعات چنین کابین مدرنی دچار مشکل خواهد بود و احتمال تغییر طراحی داخل خودرو اصلا کم نیست.

ری را ایران خودرو رونمایی شد | کراس اوور جدید ایران خودرو زیر ذره‌ بین کارشناسان خودرو

علیرضا میرهادی خودرو نویس و فعال حوزه خودرو در خصوص ری را و مراسم رونمایی از آن گفت؛ بالاخره پس از گذشت مدتی طولانی و پشت سر گذاشتن شایعات فراوان، خبر رونمایی از ری را توسط ایران خودرو به گوش رسید. البته نوع خاصی از رونمایی که همچنان پس از آن مشخص نیست که طرح نهایی محصول به همین شکل حفظ می شود یا خیر!

از لحاظ طراحی، ری را خودروی نسبتا زیبایی است. که البته این موضوع را به برخوردار بودن از پلتفرم PF۱ پژو و الهام گرفتن از خودرو های روز دنیا مدیون است.

این فعال حوزه خودرو افزود، نمای داخلی ری را نیز مانند ظاهر آن طراحی مدرن و قابل قبولی دارد؛ استفاده از کلید های پیانویی روی کنسول وسط و برخوردار بودن از دو مانیتور یکپارچه برای صفحه کیلومتر و سیستم مولتی مدیا روی داشبورد، نشان دهنده تلاش طراحان ری را برای پیروی از ترند روز طراحی خودرو در دنیا است. هرچند که برخورد های عجیب حراست این شرکت و تاکید آن ها به عکاسی نکردن از داخل خودرو این شبهه را برای خبرنگاران ایجاد کرد که ممکن است تا زمان عرضه، طراحی داخلی این خودرو تغییراتی اساسی را به خود ببیند.

علیرضا میرهادی افزود؛ در زمینه قوای فنی، زمزمه های استفاده از دو پیشرانه و دو گیربکس مختلف برای ری را به گوش می رسد؛ اولین پیشرانه، پیشرانه نام آشنای TU۵P با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور است که روی طیف گسترده ای از محصولات داخلی به چشم می خورد. اما پیشرانه بعدی، پیشرانه جدید TC۷P با حجم ۱.۷ لیتر و قدرت و گشتاوری معادل ۱۶۸ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتون متر است که نوید یک شتاب خوب و رانندگی جذاب را به مخاطب می دهد. گیربکس هایی که برای ری را در نظر گرفته شده اند نیز گیربکس های ۶ دنده دستی و ۶ دنده اتوماتیک AT هستند که هم اکنون روی محصولاتی نظیر رانا پلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک قابل مشاهده اند.

از لحاظ امکانات رفاهی، بر طبق گفته های مرکز تحقیقات ایران خودرو در روز معرفی ری را، آپشن هایی مانند ۶ کیسه هوا، کی لس استارتر، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، سقف پانوراما، گرمکن صندلی های جلو، اتوهلد و ترمز پارک برقی لیست امکانات این خودرو را تکمیل می کنند. در صورت صحت داشتن این موارد، امکانات رفاهی ری را قابل قبول به نظر رسیده و می توانند برای مشتریان بالقوه این خودرو راضی کننده باشند.

در نهایت، باید منتظر ماند و دید که نسخه نهایی ری را با چه ظاهر و امکاناتی به بازار عرضه شده و ایران خودرو کدام پیشرانه و گیربکس را برای محصول جدید خود در نظر خواهد گرفت.

قیمت ماشین ریرا ، شمشیر دو لبه ای است که احتمالا بزرگترین برگ برنده یا دشمن ایران خودرو در حال موفقیت این محصول خواهد بود.

کد خبر 688933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 33
  • نظرات غیرقابل انتشار: 58
  • 😂 IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    ایران فرغون الگو برداری بیست ساله پیشه .
    • دوست IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      71 97
      شما اردستت برمیاد بهترشوطراحی کن
    • احسان IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      66 70
      همش سیاه نمایی دنا پلاس اتومات دارم هیچی از مزدا 3 و اکسنت کم نداره
    • بنده خدا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      24 21
      باوا عالیه این ماشین دیگه میخوای چطوری باشه؟
  • رضا احمدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    باسلام آقا این حرف چیه میزنی فرغون چیه؟ طراحان مملکت زحمت کشیدند حالا شما بجای تشویق ،زحماتشون را نادیده میگیرید. تا ما آدمها طرز تفکرمان را اصلاح نکنیم کشور رشد نمیکند. دستتان درد نکند با این طراحی .
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      74 42
      ماشین چین ساخت داد ایران
    • محمد جواد IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      47 11
      طراحان داخلی چیه داداش بزن لاماری تو گوگل ، همه چی مشخص میشه!!!!
    • دوست IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      59 12
      اینا آشغالترین خودروهای این دو شرکت را به قیمت بهترین خوردوهای جهان به ما تحمیل می کنند تا شماها هوادار اینا هستین سرنوشت مردم هم به همین دو خودرو ساز آشغال واسته هست هر چه هم میخوان ظلم می کنند بخاطر خرید آشغالترین خودروها باید تو صف قرعه کشی منتظر بمونی متاسفم
    • مسلم IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      43 11
      ظاهرش ممکنه بروز بنظر بیاد بعد ۲ سال دنا پلاس همش تعمیرگاس
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      24 18
      اپل هم داخل چین ساخته میشه باسواد
    • رضا IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      17 22
      متاسفانه خود تحقیری ، و لگد زدن به مام میهن ، مده ، هر کی لگد محکمتری بزنه احساس میکنه کلاسش بالاتره .....
  • محمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    لگن جدید
    • میلاد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      77 27
      اینا هیچ وقت نمیتون از این ماشین های بی کیفیتی که تولید میکنن دس بردارن با کشور های دیگه رقابت کن
    • مهدی پرتوی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      52 17
      عزیز فرغون تولید داخل رو به قیمت ماشین های روز دنیا می‌ندازن به ما فازت چیه؟ به این میگی طراحی؟ از چیزی سرت نمیشه نظر مفت نده ممنون
    • 2x IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      8 4
      سوار شدی؟ بزار بیاد خریداری شه بعد..
  • شهروند IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    78 30
    هی موتور پراید رو برمیدارن میزارن روی این اتاق روی اون اتاق هی اسمای جدید براش انتخاب می‌کنن ی باز میزارن تیبا ی بار میزارن کوییک ی بار میزارن شاهین ی بار عقاب اندفه هم که سانتافه سری بعد فکر کنم بزارن مازاراتی
    • محمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      19 4
      مجید جان موتور پراید مال سایپاست نه ایران خودرو.
  • Nm IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    80 6
    تیپش قشنگه ولی خدا بدونه این مافیاهای خودرو چقدر بذارن روش
    • سروش IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      17 1
      حالا چه فرقی داره موتور TU5رو چند مدل ماشین گزاشتن
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    41 2
    ماطراحان خوبی درحوزه خودروداریم اما سود جویی وفرصت طلبی بعضی ازمدیران چاپلوس جلو رشد وبالندگی آنها را می‌گیرد وباعث سرخوردگی ونهایتا جذب کشورهای دیگر میشوند
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      12 9
      تیپش به یه تابوت بیشتر شبیهه تایه ماشین،ولی نوع پیشرفته
  • سجاد IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    30 8
    استفاده از موتور تی‌یو با ۱۱۳ اسب بخار کار نادرستیه،در واقع کار احمقانه‌ایی هست،ظاهرش که بد نیست خوبه
  • علیرضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    22 6
    طراحی زیباست.امیدوارم قیمت اون حداقل از نمونه های مشابه چینی،حداقل سی درصد کمتر باشه.وگرنه مشتری نخواهد داشت
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    14 12
    سلام کی بخره اینو پرایدش200 تومنه این یک میلیاردی بشه بعدش بدن دست دانش بنیان ماشین درست کنند نه اسباب بازی بدنه اش تو تصادفات چقدر ایمنی داره زیاده بخوام بگم خودتونو میدونید دوستان
  • مجید IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    30 1
    با سلام.واقعیت را باید پذیرفت.صنعت خودرو در ایران در دست مافیای این صنعت خیلی وقته که نابود شده.
  • حاج وحید IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    28 5
    دروغه از هیچ محصولی شبیه برداری نشده چراغ های جلو از جک اس ۷ هست کاپوت تیگو داشبور هم از سراتو هست
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    25 7
    بعد این همه سال یه طراحی روز دنیا کردین که اونم کپیه سانتافه ۲۰۲۲
  • علی رضا FR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    19 8
    بین کاپوت و جلو پنجره دو بند انگشت فاصله در طرف راست هم که کلا کج میشه ، قشنگ معلومه چه چیز بیخودی هست
  • درود IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    16 4
    باید منتظر ماند
  • المیرا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    14 8
    ظاهر جذابی داره ولی متاسفانه قطعاتی که در ماشین بکار میره فوق العاده بی کیفیت و غیر استاندارد هست که ارزش خرید نداره
  • بلبل قولتای SG ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    14 7
    آقا نظرات کارشناسی دقیق بدهید لطفا. هیچ مرجع کارشناسی خارجی توان ۱۶۸ اسبی موتور Tc7p را تایید نکرده. این موتور ۱۱۰ اسب در صورت استفاده از بنزین معمولی توان دارد. بعد آمده اند ماکزیمم توان توربو شارژ را ۴۰٪ گرفته اند و رسیده اند به توان بالای ۱۶۰ اسب. یک دروغ آشکار. توربو شارژرهای فشل ایران خودرو در هوای گرم و ارتفاع ۱۰۰۰ متر به بالای شهرهای ایران حداکثر ۱۰٪ به توان اضافه می‌کنند. یعنی می‌شود ۱۲۰ اسب. نکته اینجاست که بنده بدلیل بازگویی حقایق به ایران خودرو ممنوع الورود شده ام. ها ها ها ...
    • پیمان IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      8 3
      شرکت آپکو ۲۲۰ اسب زده. دیگه ۱۶۰ اسب که چیزی نیست.
  • اصغر IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    14 8
    فرزندان ایران زمین پر استداد هستن اگر فرست به آنان بدهند
  • امیر IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    19 13
    من نمیفهمم چرا ما انقدر میزنیم تو سر خودمون؟ الان اگه همینو چین بزنه همه تحسین میکنن ایران خودرو نا امید میشه یکم تحسین کنید اون کسی گفته ایران فرغون شما چرخ اینم نمیتونی طراحی کنی😂 ولی از لحاظ موتور این ماشین نقص داره که هنوزم همون ef7 هست ولی قویه
    • رضا عرفانی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      6 3
      از دیکته شون معلومه فرصت رو با س مینویسند . ماشاالله استعداد دارن .مگه ندیدی با قلیون چه جوری حلقه درست میکنن
    • اسمان IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      3 0
      فرصت اشتباه نوشتی
  • رضا IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 18
    درود بر طراحان و زحمتکشان ایران خودرو آفرین بر شما قهرمانان پیشرفت و افتخار اقتصاد ایران دستتون زو میبوسیم و امیدواریم این مسیر پیشرفت و خودباوری را به کوری نق نق کنان بی هنر داخلی و دشمنان پیشرفت ایران عزیز پیش ببرید. از نظر بنده فرغون ایرانی شرف داره به بهترین خودروهای دنیا. مرحبا به شما عزیزان.
  • حسین IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    13 9
    سلام امیدوارم با کیفیت و ارزان به دست مردم برسد . امیدوارم کسی آرزو به دلش نباشد مثل ماشین های گرانی که امروز هست امیدوارم ایرانخودرو به این دو کلمه فکر کند ایران و خودرو.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    8 6
    ما تارا رو خریدیم،،این همه که ازش تعریف کردن هیچی نداره...به این هزینه ای که دادیم قد همون پراید می ارزه
  • مهدی پ IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    9 4
    کشور ما پر از طراح و مهندس و دانشمنده که متاسفانه داخل کشور و از روی عمد بهشون بها داده نمیشه، چراشو هم نمیدونیم. و همین مساله باعث شده که خیلی هاشون از ایران رفتن و خارج از ایران خیلی هم موفق بودن. مثل کمپانی آمریکایی رضوانی
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    7 9
    حالا بیاد ببینیم چه پخیه
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    8 11
    😀😀چند قاشق از پراید دوسه ملاقه از پژو دوتا کفگیر از پیکان بام میچسبونن یه اسم هم میزارو روشون با قیمت چند برابرماشینهای خارجی هم قالب ما میکنن
  • کریم صابر IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    10 2
    ۴دهه فرانسه هرموقع احساس خطرکرده؛؛ یک مدل جدیدخودرو را باتبلیغات عواملش به ذاعقه ایرانی ها خورانده تامارا ازتصمیم جدی در امر خودروی ملی منصرف کند. این هم دوباره همان سناریوی تکراریست. هیچ خبری نیست. بایدعوامل فرانسه را از ایران خودرو اخراج کنیم.
  • نیما IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 2
    احسن احسن دهنم چشم طراحی رو کور کردن شبیه هواپیما ی توپولف روسی میمانه زیبا جادار وایمن
  • طاها IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    9 11
    دست مریزاد💪ما‌میتوانیم
  • محمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    5 5
    دستشون درد نکنه واقعا زحمت کشیدن تبریک ولی قیمت مناسبه می تونیم بخریم یا قدرت خریدمون فقط به چهار پایان میرسه بخریم
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 5
    ایرانی باغیرت
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    11 2
    مافیاهای خودرو اجازه بهتر شدن کیفیت یاواردات رانمیدن وگرنه شاید ماهم از بهترین تولید کننده های خودرو بودیم/اول فکری به حال ازبین بردن مافیا ی خودرو بکنند همه چی درست میشه
  • مهدی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    سلام کسی در خصوص موتورش صحبت نکرد.موتورش چيه؟
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    7 4
    ایران فرغون
  • سامان IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    9 3
    قشنگ معلومه از کسی الگو نگرفتن
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 4
    متن رو که می‌خونی بازم الهام گرفته ، خب حقیقت رو بگو میگه اشکالی ندارند موتور میگه همون موتور ماشین های قبلی هست فکر کنم تی یو فایو ، همه چی ماشین موتوره دیگه
  • م IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 3
    خوشکله
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 4
    بدرد نمی خورد ماشین نباید نمایشی باشد
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 4
    درود واحسنت. به طراحان خودرو. آدم مقایسه می‌کنه با خودرو پیکان که زمان شاه درایران مونتاژ می شد بعد از ده سال فقط یک چراغ خطر تغییر کرد حالا ایران مستقل بجای رسیده چنین خودرو زیبایی خودش طراحی می‌کنه
  • حمید IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 7
    چقدر کارشناس داریم هم جنبه های منفی را فرمودند وهم مثبت ،بباین بجای تولید خودرو این همه کارشناس را که داریم صادر کنیم به دنیا نشون بدیم چقدر قدرت حرافی بالایی داریم
  • حسن IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 5
    خدا وکیلی فقط چراغ های ماشین و. داشپور را عوض میکنید د چکار میکنید. اگه راست میگید یه ماشین محکم وقوی بسازید.
  • Am IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    5 2
    ظاهرجلوی خودروشبیه یکی از محصولات هیونداست انگارکپی کردن
  • بازنشسته ایرانی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 2
    دست مهندسین و متخصصین و طراحان ایرانی درد نکنه امیدوارم همیشه موفق و پیروز و سربلند باشند و کورشوند آن کسانی که چشم دیدن موفقیت روزافزون متخصصان کشورمان را ندارند.من که پولشوندارم بخرم ولی خیلی خیلی خوشحالم که طراحی وساخت کشورخودمان است خداراشکر میکنم مبارک باشد ...
  • Houshana IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 7
    متاسفانه ما عادت کردیم که خودتحقیر باشیم. شرکتی که از او همون اول مونتاژ کار و کپی کار بوده حالا دست به ابتکار و نو آوری زده حالا بجایی اینکه تشویق و تمجید کنیم نباید شروع به کوبیدن کنیم. اکثر این شرکت های معتبر از همون اول شروع به طراحی کرده اند ولی ایران خودرو از همون اول مونتاژکاز و کپی کار بوده . پس الان خیلی فرق میکنه. به نظر من کار بزرگی هست ولو اینکه از غول های دنیا عقب تر باشه. باید حمایت کرد تا دلگرمی و تشویق باعث پیشرفت بشه.
  • شهروند IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 5
    چه طراحی بسیار بسیار کریه المنظریست ،طراحان یک ذره ذوق هنری و درک زیبا شناسانه ندارند ،خیلی عجیب است !!!!!!!!
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    8 4
    پژو ۲۰۰۸ . موتور داغون ef7 شاتون . هنوز نمیتونن یه پلتفرم از خودشون طراحی کنند . یه موتور از خودشون بسازن بعد مارو چهل ساله معتل کردن از تولید داخلی حمایت و واردات ممنوع که یه بنز عهد بوق میلیاردی بشه قیمتش . وقتی نمیتونی خودرو بسازی و با تحریم تخته میشی چون مونتاژکاری خوب نساز آقا نساز . محصول امسال هر خودروسازیربا پارسال فرق داره ولی شماها طراحی هم بلد نیستین و دروغ میگید که طراحیش از خودتونه . مثل چی دروغ میگید . حتما یه قیمت نجومی هم میزارن رو این پژوی فیس لیفت با موتور تکراری .
    • محسن IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 2
      واقعآ mvm٣١۵خیلی خیلی خوشگل تر است مرحبا به چین
  • پیمان IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 2
    تو رو خدا یکی اون چراغهای بی ریخت وسط این ماشین و برداره تو رو خدا
  • رضا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 1
    تجربه ۴۰ ساله نشون داده کسانی که ایراد می گیرند معمولا ۲دسته هستم دسته اول کسانی که قدرت خرید هیچ خودرویی را ندارند دسته دوم هم کسانی هستند که در زودتر از همه این خودروها را خریداری می کنند آنهایی هم که نظر کارشناسی می.دن و علم و تخصص دارند که بحثشون جداست
  • سجاد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 6
    سلام به نظرم دروغ میباشد چون اگر خوورویی ور کار بود مردم را تحت فشار قرار نمی دادند و یا واردات را به دست انسانهای پاک دست می دادند و مردم از رانت آزاد می شدند ماشبن ۲۰ میلیونی را ۳۰۰ میایون تو پاچه مردم نمی کردند الهی درد بخورید دزدان کافر
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    5 0
    بافرغون خطاب کردن توهین نکنید،بابا این چارچرخه 🤣
  • مهراب IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 0
    خب از قیمتش که مشخصه سر به فلکه کی رونمایی میکنید ؟ فقط لطفا موقع قیمت گذاری توجه به جیب دلالا داشته باشین یه وقت ضرر نکنن😏
  • طاها IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    7 2
    اینهامهندسان وزحمت کشان این اب خاک هستن .بچه منوشما شایدهم برادرشما بلی شما باید تشویق کنیم بااین شرایط کشورخلاصه تلاش میکنن تا بهتری بسازن دست شون درد نکنه خیلی عالیه انشاالله بهترینهاخواهید ساخت فقط تلاش کنید بسازید
  • سعیدرحیمی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 4
    پژو ۲۰۰۸ را باشکل و قیافه دو سه تا ماشین ازجمله هیوندا و دی اس، ترکیب کردند! داخلشم اقتباس شده است! درهرحال این کلک بازی ها خوبه! از پیکان و پراید ساختن بهتره! بعدم تا این راه ها طی نشود خودروساز نخواهند شد! مانند همین کره، چین و ژاپن ( باافتخار ۲۶ سال مطالعه مجله ماشین)
  • فرشید IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    5 1
    میگن از ماشین های دیگه الگو نگرفتن اقا شما لاماری رو سرچ کن کپی کردن🥴
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 2
    اینم قطعاتش از چین وارد شده واینها سر هم کردن اسمشو گذاشتن ری را اسمش از ماست بقیه اش چین ودر همین مرحله رونمایی میمونه
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 1
    از داخل نشانگر این هست که کاملان چینی هستش ..
  • محمد علی قنبری IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 1
    سلام باید باور کنیم. خودرو سازی کار ما نیست. ما اگر هم بخواهیم تو صنعت کار کنیم. باید تو صنعت نفت گاز کار کنیم. تا اینقدر میلیارد ضرر ندیم. نه بعد از این همه خودرو هنوز مردم تو ماشین ۲۰۷ اب بخاری باهاشون میسوزند. اینا اگر خودرو ساز بودند با این همه رانت حمایت الان باید بوگاتی درست میکردند نه این به قول دویتان فرقن رو
  • علی رضا مهاجری IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 1
    اینکه مدیر عامل ایران خودرو اعلام میکنه این خودرو کاملا ایرانیه کاملا کذب محض هستش .بی کیفیت ترین خودروهای جهان خودروهای ایرانیست قاتل جون مردم بدبخت
  • سروش IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 1
    کاشکی مثل افغانستان از ژاپن ماشین تویوتا واردمیکردن اونم دست دوم خیلی بهتر از آشغالهای ایران خودرو و سایپا بود
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 0
    قیمت .قیمت بگو ایا کسی میتونه بخره یانه
  • سلیمان IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    به درد من یکی نمیخوره پولشو نداریم که بخریم برای خودشون ساختن
  • Amir IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 0
    طراح های جدید ماشین های جدید ایران خودرو برای نسل ده ترسناک و ناراحت کننده تر میتونه باشه اینا وارد بازار میشن با قیمت میلیاردی و ماشین هایی مثل پارس ۲۰۶ و...... که قیمتشون کمتره تولیدشون متوقف میشه و نسل جدید تو این گرونی که اکثر نمیتونن ماشین میلیاردی هزینه کنن باید بی ماشین بمونن ولی یسوال واقعا چرا خوب؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 1
    داداش حداقل چرخاشو تو پر بسازید پنچر نشه مثه ۲۰۷که جک بزنی لاستیک و عوض کنی سقف ترک برداره
  • ناشناس IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 1
    ماشالا ااگو برداریتونم خرابه😂طراحی ک نمیتونید کنید حداقل الگو برداریتونو قوی کنید😂✋🏼
  • GB ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    3 0
    مافیای خود رو سازان ایران سایپا و ایران خودرو اصلا اعتمادی بهشون نیست
  • سلمان IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    5 1
    هنوز نیامدبه بازارزودقضاوت نکنیدشایدخوب باشه ،
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 3
    مرسی که روزیک ما استادهای تعمیراتی را فراهم میکنید
  • سیروس عبدوندی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 1
    ضمن تبریک بهاطر تلاش ایرانخودرو ..اما این محصولی که نمایش داده شده وما فقط چند عکس از اون رو دیدیم با عرض معذرت باید بگم اینی مه درتصاویر مشاهده سده اصلا طراحی زیبایی نیست ستر گاو پلنگی شده که هم شبیه خیلی دیگه وهم اصلا شباهتی به هیچیز نداره
  • محمد FR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 4
    به به ، وانتش کی میاد بچه ها ؟
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 1
    فقط دروغ فقط کپی برداری.دقیقا کپی لاماری ایما...
  • Mojtaba IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    2 1
    خوشبحال خودم که نمیتونم بخرم یه پرایده۸۲نیم انژکتوره شاسی شیکسته دارم ماشین براانسان شخصیت نمیاره محم خوده ماادماست توایران فقط بایدپرایدسوارشد
  • امیر مهدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    1 2
    دوستانی که طرفدار کالا های داخلی(ایران خودرو) هستند فقط یک بار تو گوگل سرچ کنن لاماری همه چی مشخص میشه