چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بافت قالی صلح ودوستی با حضورجمعی از مقامات سازمان میراث فرهنگی و مسئولان یونسکو، هنرمندان و ورزشکاران در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد اغاز شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، قالی صلح و دوستی با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران بافته می‌شود و بعد از اتمام کار بافت به سازمان‌ملل اهداء ‌می‌شود.

عشرت شایق رئیس مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت.. قالی صلح ودوستی با طرح کتیبه حقوق بشر کوروش ونمادهای ایرانی مانند طرح طوبی وشاه عباسی است.

وی افزود: تا کنون 180 شخصیت سیاسی جهان از جمله وزیر خارجه و آموزش و پرورش عراق، رئیس مجس سابق لبنان، سفرای اروپایی و آسیایی به این فرش گره زده‌اند.

شایق، فرش صلح و دوستی را نماد صلح طلبی و حقوق بشر ایران دانست و افزود: تلاش می‌کنیم در سال شکوفایی و نواوری صلح و دوستی ایران را از طریق هنر فرش بافی به جهان اعلام کنیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقامات سیاسی و فرهنگی و هنری که از این به بعد میهمان کشورمان هستند به یادگار گره‌ای به این فرش می‌زنند.

گفتنی است نقشه اصلی قالی به علت اینکه احتمال کپی‌برداری از آن از بین برود نشان داده نمی‌شود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرف یکسال کار بافت قالی به پایان می‌رسد.

کد خبر 68854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز