نمایشگاه «شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران» با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری امروز- دوشنبه- در محل نمایشگاهی بین المللی بوستان گفتگو افتتاح شد و غرفه‌های کلانشهرهای ایران مورد توجه سفرای سایر کشورها قرار گرفت.

نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده

همشهری آنلاین- زهرا کریمی: نمایشگاه «شهرهای خواهر خوانده و توانمندی مدیریت شهری تهران» در دو طبقه برای عرضه دستاوردها و توانمندی‌های مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به همراه معاونت‌ها، شرکت‌های تابعه، سفرای ۱۸ شهر خواهرخوانده و استارتاپ‌ها تجهیز و اختصاص داده شده است.

در این نمایشگاه هر یک از مناطق شرکت‌کننده به معرفی مختصری از پروژه‌های شاخص انجام شده و در حال پیگیری می‌پردازند و هر یک با نوع طراحی غرفه‌ها سعی در جذب مراجعه‌کنندگان دارند. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۱۷ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به بوستان گفتگو مراجعه کنند.

در ادامه این گزارش با بخش‌های مختلف نمایشگاه آشنا شوید :

* در بدو ورود از محوطه باز مجموعه نمایشگاهی به سالن تهران با غرفه معاونت حمل و نقل و ترافیک مواجه خواهید شد و در این طبقه، غرفه ۱۸ شهرداری‌های خواهر ‌خوانده، ۱۵ غرفه استارتاپ‌ها و شهرک‌های دانش‌بنیان، ۸ غرفه کلانشهرها، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و مدیریت بحران شهر تهران واقع شده است.

*واقع شدن غرفه حمل و نقل و ترافیک در این سالن به جذابیت سالن افزوده ، چرا که ماکت‌های مختلفی از گیت‌های مترو، اسکوتر، اتوبوس و مینی بوس‌ها، توجه علاقه‌مندان را به سمت خود جلب می‌کند.

* ۱۷ کشور و شهر همچون فیلیپین، برزیل، کازان، مسکو، چچن، بانکوک، هاوانا، دوشنبه، صوفیا و بغداد در این سالن حضور دارند و هر یک به معرفی مشترکات کشورهایشان به عنوان خواهرخوانده پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۱۹ خواهر تهران     

                   گام بزرگ برای حل مشکلات شهر و شهروندان

*شرکت ۱۵ استارتاپ و شهرک‌های دانش‌بنیان از نقاط قابل توجه نمایشگاه بود.

*حدود ۸ شهر کشور به عنوان کلانشهرها در این نمایشگاه حضور دارند. یزد با معرفی اماکن تاریخی و سوغاتی‌هایش در کنار شیراز، اهواز، اراک،همدان، زاهدان، زنجان، اردبیل و بندرعباس به تبادل تجربه و اطلاعات می‌پردازند. نکته قابل توجه این است که برخی از سفرا برای آشنایی با کلانشهرهای ایران به همراه مدیران شهری به بازدید از غرفه و همچنین گپ و گفت با مسئولان غرفه‌های سایر شهرها پرداختند.

*غرفه شماره ۴۸ به محلی برای هنر نقالی اختصاص یافته و موجب شده است تا سفرای کشورهای مختلف به راحتی از کنار این غرفه عبور نکنند و هر چند برای دقایقی کوتاه به تماشای این هنر بنشینند.

* بازدیدکنندگان می‌توانند پس از بازدید از سالن تهران به سالن گلستان در همکف بروند، در ورودی این بخش از نمایشگاه غرفه سینما ۳۶۰ جانمایی شده جایی که بسیاری از مراجعه‌کنندگان به آنجا می‌روند و در این سینما با فعالیت، عملکرد و اقدامات شهرداری تهران آشنا می‌شوند.

* غرفه شماره ۳ این نمایشگاه به صداستانگاه اختصاص دارد جایی که مراجعه کننده با صدا، داستان و نگاه کردن با بخش‌های مختلف شهرداری آشنا می‌شوند.

*یکی از بخش‌های سرگرم کننده در این سالن، موزه مدیریت شهری است. در این غرفه- موزه، آثاری از قرن سیزدهم که متعلق به شهرداری تهران از کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه وزیری آستان قدس، موزه نقشه تهران و برج میلاد به نمایش گذاشته شده است. کلنگ احداث فاضلاب تهران، سیر تطور کلاه‌های آتش نشانی و اسناد تاریخی و بلدیه تهران بخشی از اشیاء و اسناد تاریخی این غرفه هستند.

* پس از بازدیداز ۱۰ غرفه طبقه همکف باید گفت که سالن پردیس در این طبقه نیز نکات جالبی برای بازدید دارد. در بخش ابتدایی سالن پردیس، غرفه منطقه یک خودنمایی می‌کند. در ادامه مسیر، غرفه سایر مناطق قرار دارند و هر منطقه تلاش کرده است که با طراحی‌های متفاوت اقدامات و دستاوردهای خود را معرفی کند.

*در سالن پردیس علاوه بر مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، فضایی برای اهالی رسانه نیز مهیا شده است.

* در میان تمام طبقات برخی از غرفه‌ها مانند سازمان اتش‌نشانی یا بخش پسماند و بخش توسعه پایدار با ماکت‌های ارائه شده از چرخ میوه فروشی، تابلوهای «نه به پلاستیک»، ماکت خط پردازش پسماند و همچنین سیستم زباله سوز با قابلیت دریافت روزانه ۲۰۰ تن زباله و تولید ۳ مگا وات برق،  نظر تازه واردها را به خود جلب می‌کنند.

کد خبر 688252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha