معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: در همایش بین المللی فرصت سرمایه گذاری کلان شهر تهران نقطه عطف سرمایه گذاری شهرداری تهران آغاز می‌شود و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در این همایش است.

فلاح معاون شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در نشست خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری کلان شهر تهران گفت: هدف از این نشست تبیین بین زوایای مختلف همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری است که در تهران رخ می‌دهد.

او ادامه داد: کلان شهر تهران با توجه به گستره و حجم بافت شهری، نیازهای متراکمی دارد برای مثال در حوزه حمل و نقل عمومی مترو تهران دچار مشکلاتی است و باید بستری فراهم شود تا شرایط حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کند.

فلاح با اشاره به حوزه تفکیک زباله گفت: در حوزه زیرساخت و ایجاد شریان‌های ارتباطی در برنامه جامع شهری باید اقداماتی انجام داد و گام مؤثری به سمت پیشرفت تهران قدم برداشت.

او با بیان اینکه تأمین منابع توسط سرمایه گذار یکی از راه‌های درآمدزایی است اظهار کرد: باید در این حوزه اقداماتی انجام داد اما سازمان سرمایه گذاری خیلی موفق نبوده است و بسیاری از بدیهیات برای جذب سرمایه گذار لحاظ نشده بوده است. قرار بر این شد تا پروژه‌های جدید سرمایه گذاری را مطالعه کنیم، مدل تأمین مالی آن را مورد بررسی قرار دهیم و پس از دریافت مجوزهای گوناگون فرصت سرمایه گذاری آماده شود.

بخشی از صحبت‌های معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران را در ادامه بخوانید:

*۲۳۱ پروژه سرمایه گذاری شناسایی شد و این آغاز کار است. ممکن است در جریان نمایشگاه افزوده شود. روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر ماه نقطه عطفی برای سرمایه گذاری در تهران است.جلساتی با اتاق های بازرگانی ایران و چین، ایران و قطر، ایران و امارات و.... برگزار کرده ایم تا زمینه‌های همکاری مشخص و تعاملات پیوسته انجام شود. در راستای سرمایه گذاری مناسب جلساتی را با بانک‌ها، نهادهای مالی و به طور کلی هر نهادی که می‌تواند به سرمایه گذاری منجر شود، برگزار کردیم.

*این نمایشگاه در روز چهارشنبه افتتاح می‌شود. تاکنون ۴۸۰ سرمایه گذار برای حضور در این همایش ثبت نام کرده‌اند و این نمایشگاه دائماً سرمایه گذاران را مسئولان وصل می‌کند. از تمامی مراکزی که می‌توانند سرمایه گذار خارجی را به ما متصل کنند کمک گرفته‌ایم و از تمامی کشورها سرمایه جذب می‌شوند.

*تمامی پروژه‌ها صرفاً بر اساس نیاز و با توجه به مطالعات تخصصی پیش می‌روند و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در این همایش است.

*به جهت تحریمی توانایی اطلاع رسانی در حوزه سرمایه گذاران خارجی نداریم و نمی‌توانیم بگوییم چه تعداد سرمایه گذار خارجی به همایش می‌آیند. پروژه‌های تخصصی در پنل‌ها ارائه می‌شوند و اعلام شد سرمایه گذار می‌تواند مدل جدید را هم ارائه کند و این به معنای انعطاف شهرداری است.

*موضوع برند شهروند در مرکز حقوقی و بورسی کردن آن نیز در حال پیگیری است.

کد خبر 687944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha