۱۲ ساله بود که اولین کبریت را خرید و اکنون ۱۲ هزار کبریت در خانه‌اش دارد. بیشترشان را قاب کرده و با جان و دل از آنها نگه داشته است. شرط می‌کند از واژه‌هایی مثل اولین، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌دار کبریت و... در مصاحبه‌اش استفاده نکنیم و بارها می‌گوید فقط یک دوستدار و علاقه‌مند کبریت است.

مهدي غياث

همشهری آنلاین - ابوذر چهل امیرانی:‌ پدرش سیگار می‌کشید و «مهدی غیاث» هر از گاهی برای او سیگار و کبریت می‌خرید، اما هیچ‌ وقت به این موضوع فکر نمی‌کرد که روزگاری ۱۲هزار کبریت بخرد و در خانه‌اش نگه دارد. سال۱۳۵۲ در آبادان، با دیدن یک کبریت ژاپنی که تصاویر آن با حرکت دادن قوطی تغییر می‌کرد، مجذوب این کار شد. پس از آن، قوطی‌های خالی کبریت پدر یا اطرافیانش را جمع کرد و بالاخره مهر سال ۱۳۵۹ به صورت حرفه‌ای وارد این کار شد. آن زمان به نمایشگاه بین‌المللی تهران رفته بود و از کبریت یکی از غرفه‌داران هلندی خوشش آمد. دست‌وپا شکسته به او فهماند که از کبریتش خوشش آمده و غرفه‌دار هم کبریت خود را به غیاث هدیه داد. حالا همان کبریت را با شماره ۵۹۰۱ در مجموعه‌اش نگه داشته است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

سختی‌های جابه‌جایی کبریت

خیلی مایل نیست در باره قیمت کبریت‌هایی که دارد برایمان حرف بزند؛ چرا که ارزش معنوی آنها را زیاد می‌داند. با این وجود می‌گوید:‌ «هیچ‌وقت دنبال خرید کبریت‌های گران نبوده‌ام، یعنی معیارم برای خرید کبریت، بهای آن نبوده است. همیشه دنبال کبریت‌هایی بودم که تصاویر، اندازه یا ویژگی خاص داشته باشد. وقتی کبریتی را می‌دیدم که این ویژگی‌ها را دارد، آن را می‌خریدم و یادم می‌آید با یک ریال کبریت ایرانی و با ۵ریال کبریت‌ خارجی خریده‌ام. آخرین بار هم ۳قوطی کبریت را ۴۵هزار تومان خریدم.»

غیاث هم مثل خیلی‌ها برای تکمیل مجموعه‌اش سختی کشیده و حتی مجبور شده عیدی‌ها و پول توجیبی‌هایش را به این کار اختصاص دهد. می‌گوید: «طبیعی است که هر کسی دنبال عشق و علاقه خود می‌رود، باید سختی‌هایش را تحمل کند. خیلی‌وقت‌ها هم من برای خرید کبریت سختی کشیدم و پول کافی نداشتم. به همین دلیل، به قول معروف داغ آنها روی دلم ماند. به همین خاطر، در این سال‌ها سعی کردم کبریت‌هایی که دوست داشتم و نتوانستم بخرم، به هر ترتیب شده پیدا کرده و بخرم.»

او ادامه می‌دهد:‌ «از نظر من، مجموعه‌دار باید ۳ویژگی یعنی عمر نوح، گنج قارون و صبر ایوب داشته باشد.»

 وقتی از او می‌پرسیم کبریت‌ها را از کجا خریده است، می‌گوید: «جای خاصی برای خرید کبریت وجود نداشت و در سفرهای داخلی و خارجی، به صورت اتفاقی آنها را دیده و خریده‌ام. هر جا کبریت می‌دیدم، با دقت نگاه می‌کردم و اگر در مجموعه‌ام نداشتم، آن را می‌خریدم. در سفرهای کاری هم که به خارج از کشور داشتم، همین‌ کار را می‌کردم.»

البته غیاث برای ما از سختی‌های خرید و حمل کبریت به داخل کشور هم چنین می‌گوید:‌ «وارد کردن کبریت به کشور کار آسانی نیست. به عنوان مثال، اکنون که همه نوع جنس چینی در بازار وجود دارد، کبریت چینی بین آنها نیست. تعرفه گمرکی کبریت ۱۰۰درصد و حمل آن با هواپیما هم مشکل‌ساز است. به همین دلیل، به‌آسانی نمی‌توان کبریت وارد کشور کرد و گاهی اوقات مجموعه‌داران مجبور می‌شوند تعداد کمی کبریت لابه‌لای وسایل شخصی یا کالاهای خود قرار دهند و وارد کشور کنند.»

برخی از کبریت‌های غیاث هم هدیه دوستانش بوده و برخی را هم از مجموعه‌داران دیگر خریده است. می گوید: «گاهی اوقات مجموعه‌داران کبریت دور هم جمع می شوند یا در کانال‌های مجازی و وبلاگ خود، کبریت‌هایشان را به نمایش می‌گذارند. در این اوقات، کبریت‌هایمان را با همدیگر معاوضه می‌کنیم یا از همدیگر می‌خریم تا مجموعه خود را کامل‌تر کنیم.»

مردی که سیگاری نیست، اما ۱۲هزار کبریت دارد | زیباترین کبریت ایران را ببینید

برپایی ۳نمایشگاه از قوطی کبریت‌ها

اکنون غیاث یکی از هزار مجموعه‌داری است که در کشورمان کبریت جمع‌آوری می‌کند. از این تعداد، ۴۰درصدشان ساکن تهرانند و او برای جمع شدن مجموعه‌داران در کنار یکدیگر، تلاش زیادی کرده و یکی از بنیانگذاران انجمن مجموعه‌داران کبریت ایران است. این انجمن از وزارت کشور مجوز گرفته و زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می‌کند. غیاث هم عضو و دبیر انجمن است و تلاش او و هیئت امنای این کانون، تنظیم آیین‌نامه برای شناسایی مجموعه‌داران حرفه‌ای و گسترش فرهنگ مجموعه‌داری است. انتشار ۳کتاب و ۵فصلنامه آنلاین هم، از فعالیت‌های دیگر این انجمن بوده که غیاث در اجرای آنها مشارکت داشته است.

تا کنون ۳نمایشگاه هم از کبریت‌هایش برپا کرده که اولی سال۱۳۸۸ در کاخ نیاوران و دومی سال۱۳۸۹ در کاخ سعدآباد بوده است. غیاث در این نمایشگاه‌ها که به صورت مشارکتی برپا شده، قوطی کبریت‌هایش را به معرض نمایش گذاشته و سال۱۳۹۲ هم نمایشگاهی اختصاصی در یک گالری برپا کرده است.

دنبال درآمدزایی نیستم

غیاث ۶۰ساله و ساکن محله صادقیه است و فوق لیسانس متالورژی از دانشگاه تهران دارد. ۲فرزند و ۲نوه دارد، اما دختر و پسرش علاقه چندانی به این کار ندارند. با لبخندی بر لب می‌گوید: «همسرم موافق این کار نیست. من هم همیشه سعی کرده‌ام کبریت‌ها را در کمد شخصی‌ام نگه دارم تا مزاحمتی برای او و بچه‌هایم ایجاد نکند.»

صحبت که به اینجا می‌رسد، از او می‌پرسیم تا کنون به فکر فروش کبریت‌هایش افتاده است یا خیر که می‌گوید: «چنین قصدی ندارم چون برای تهیه و نگه‌داری کبریت‌ها زحمت زیادی کشیده‌ام و به آنها علاقه زیادی دارم. ضمن اینکه خوشبختانه به پول آن احتیاج ندارم چون بازنشسته هستم و در چند شرکت به مشاوره و پژوهش مشغولم.»

غیاث در ادامه به علت خرید و فروش کبریت در برخی از سایت‌ها و مراکز اشاره و عنوان می‌کند:‌ «متأسفانه برخی‌ که سابقه چندانی در مجموعه‌داری ندارند، از این راه کسب درآمد می‌کنند. البته این شیوه فقط در مجموعه‌داری کبریت دیده نمی‌شود و شما افراد زیادی می‌‎توانید پیدا کنید که مشغول خرید و فروش تمبر، سکه، اسکناس و... هستند. در رشته ما هم، برخی‌ها از این راه سود می‌برند، اما اگر می‌بینید مجموعه‌ای به صورت کامل درحال فروش است، ممکن است مجموعه‌دار فوت کرده و خانواده‌اش که علاقه‌ای به این کار ندارند، درحال فروش مجموعه او هستند.»

خورشید خانم؛ زیباترین کبریت من

غیاث در باره زیباترین کبریتی که در مجموعه‌اش دارد، می‌گوید: «خورشید خانم، زیباترین طرح کبریت من است که سال ۱۳۸۵ در تبریز خریده‌ام.»

مردی که سیگاری نیست، اما ۱۲هزار کبریت دارد | زیباترین کبریت ایران را ببینید

او با بیان اینکه کبریت پرتنوع‌ترین آیتم مجموعه‌داری است، می‌گوید: «در دنیا بیش از ۴۰۰ نوع کالا برای مجموعه‌داری شناسایی شده است؛ از تمبر، کبریت، سکه و اسکناس گرفته تا لوازم التحریر و قوری. با این وجود، کبریت تنوع بسیار زیادی نسبت به مجموعه‌های دیگر دارد و بعد از تمبر، پرطرفدارترین مجموعه به حساب می‌آید.»

غیاث ادامه می‌دهد: «با اینکه قوطی کبریت یک شی کوچک است، اما در آن دنیایی از تکنولوژی و هنر به کار رفته و در طراحی آن به هنرهای گرافیک، نقاشی، عکاسی و طراحی صنعتی توجه می‌شود. ضمن اینکه با کبریت می‌توان فرهنگ و تمدن یک کشور را به دیگران معرفی کرد؛ چرا که امکان معرفی آثار باستانی، آداب و رسوم، شخصیت‌های فرهنگی، هنری، علمی و مشاهیر و مفاخر هر کشور با قوطی کبریت میسر است.»

او در ادامه به ضرورت مجموعه‌داری در کشور اشاره و عنوان می‌کند:‌ «مجموعه‌ها در کنار ارزش مادی خود، گنجینه‌ای نفیس به شمار می‌روند و هر چه مجموعه‌داری را گسترش دهیم و نوجوانان و جوانان را به گردآوری مجموعه‌های مختلف تشویق کنیم، برای معرفی و زنده نگه‌داشتن فرهنگ، تمدن و آداب کشورمان قدم‌های موثری برداشته‌ایم. با این وجود، مجموعه‌داری در کشورمان به خوبی جا نیفتاده و مجموعه‌داران با مشکلات زیادی مواجه‌اند. به عنوان مثال، فضایی برای نگه‌داری یا نمایش مجموعه‌های ارزشمند خود ندارند و برای برپایی نمایشگاه هم مجبورند هزینه زیادی صرف کنند.»

صحبت‌های غیاث با اشاره او به تعطیلی شرکت‌های کبریت‌سازی در کشورمان پایان می‌یابد. می‌گوید:‌ «روزگاری در این کشور نزدیک به ۱۵ کارخانه کبریت‌سازی وجود داشت که اکنون به حدود ۴ کارخانه رسیده است. متأسفانه از این تعداد هم، فقط ۲ کارخانه به ساخت کبریت‌های خاص از نظر طرح، اندازه و... می‌پردازند.»

کد خبر 687653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 173
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 90
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    علاف
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      ایشان مهندسه . شما چی ؟ کلکسیونر بد و بیراه هستی؟
    • نسیم FR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      فکر نکنم الاف تر از تو داشته باشیم بعدش علاف نه الاف
    • پژمان تهران تراختور GB ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      الاف تویی ک نتونستی لااقل تا اول ابتدایی درس بخوانی
    • پونه IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      بحث علاقه هست وهر کسی به چیزی علاقه داره طرز فکر شماصحیح نیست
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      به یک کلکسیونر بی ادبی نکن
    • امیر IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      الاف عزیزم! علاف یعنی علف فروش
    • احسان IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      بچه ابتدایی چه میدونه از هنر زیادم نباید ازش توقع داشت
    • دانشجوی رشته ادبیات IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      املای علاف درست است نه الاف اصطلاح « علاف » در واقع به معنی علف فروش می‌باشد . در گذشته هر کسی که هیچ تخصص و هنری نداشت به این کار مشغول میشد . امروزه « علاف » به معنی بیکاری و وقت هدر دادن است . پس املای علاف درست است نه الاف
    • Aneyeta IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      73 18
      حاجی ، الاف نه علاف اوکی ؟؟.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      38 9
      به علاقه بقیه توجیه نکن
    • رضا DE ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      62 10
      این که گفتی الاف، به تو ربط نداره،ولی اینکه دیگران هم دارن به خاطر غلط املایی بهت میگن بی سواد ،زود قضاوت میکنن،من خودم فوق لیسانس برق هستم و همیشه ریاضیاتم بیست بوده ولی املام خوب نبوده، چون علاقه نداشتم، در اصل باید میگفتن برو ادبیاتت درست کن،نه به خاطر غلط املایی به خاطر طرز برخوردت با مردم
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      23 5
      دوستان شما انقد چیکار به سوادش دارید کلمه علاف رو درست نوشته یه سرچ بزنید ببینید
  • مهرداد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    هر کسی را بهر کاری ساختند
    • AU ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      20 12
      آفرین نظرخوبی است
  • حمید FR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    دلش خوشه و جیبش پر پول وگرنه تا الان صد بار فروخته بودش
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      انشاالله همیشه جیب إت خالی
    • ایرانی اصیل IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      86 11
      اونقدرها که فکرمیکتیدنمیخرند,لذا ارزش فروش ندارندمسلمااگر چندمیلیاردمیخریدندحتما دل ازانها میکندومیفروخت هرچنددل کندن سخت هست یک سبگاری مثل من تادل کندم رنجهاکشیدم این جورنیست که راحت بتوان عادت وبالاخص دلبستگی راترک کرداماپول باارزش میتواندمشوق ترکش شود
  • علیرضا IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    سلام دوستان آفرین یه حرکتی زده این کارها به اندازه خودش صبر لازم داشته
  • هادی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    98 19
    سلام عالیس. ب این کار میگن خلاقیت نو آوری یعنی ایجاد کلکسیون در هر شاخه و هر علم و هنر و...... در تمام دنیا این نو خلاقیت‌ها ایجاد بازار جدید و خلق پول و سرمایه و کار و...... در ایران هم باید ب افکار همگان احترام گذاشت و با دیدی وسیع و با هدف ایجاد بازار کار و سرمایه نگریست . من ب نوبعه خودم تشکر میکنم و امیدوارم این نوع افکار گسترش پیدا کنه و در آینده ن چندان دور برای افراد شاغل در آن عامل فعالیت اقتصادی و ..... و حتی با دیدگاه بازار جهانی برای این عزیزان باشد. این نوع فعالیت‌ها نتها در بحث اقتصاد بلکه در مباحث جامعه شناسی تربیت نسل آینده و ..... نقش بسیار پررنگی دار د ب امید موفقیت برای همه عزیزان
  • حسین نفتی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    یکاره بیکاره
  • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    چه آدم بیکاری!
  • سحر IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    بیکاری بددردیه
  • آرش IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    خدا بهش شفا بدهد
    • دکتر حقیقی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      مثلی داریم که می گه :.... چه داند قیمت نقل و نبات . عزیز جان
    • شاپور IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      17 8
      تو بیشتر به شفا و دکتر احتیاج داری مریض فکری؟؟!!
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    95 17
    زیبا بود
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      59 1
      واقعا منم کلکسیون ماکت ماشین دادم زیاد نیس حدود ۶۰ تاس ولی بقیه بهم میگن تو خولی پول میدی به آهن پاره ولی منم بهشون میگم ... چه داند قیمت نقل و نبات
  • رضا IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    103 6
    با درود به آقای مهندس عیار دوست گرامی .بنده خوب میدانم که عشق وعلاقه راه وروش نمیشناسه وبه هر چیزی می‌توان عشق ورزید حتی یک قوطی کبریت .با آرزوی سلامتی برای جناب مهندس غیاث
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    132 6
    منم عاشق کلکسیونم، هرچند ندارم، کار قشنگیه، خاطرات وفرهنگ گذشته راحفظ میکنه
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    98 10
    هرکس به چیزی دلش خوشه علاف توای که از دل وعلاقه آدما چیزی متوجه نمیشی
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    73 6
    جالب...بود... تشکر....
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    78 6
    سلام . دوستان ، بزرگواران ، اگر خودتان هم این مجموعه یا هر مجموعه دیگری را داشتید ، اینگونه نظر می دادید ؟ بالاخره هر کسی یه علاقه ای داره ، یه سرگرمی داره .
  • حسین IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    91 3
    خیلی زیبا بود واقعا حس خوبی ازش گرفتم
  • علی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    60 3
    دمت گرم با خودت حال کن
  • پسرکبریت بخر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    61 5
    ایول همینکه علاقه شخصیت وبه قوطی کبریت نشون میدی نشون میده توزندگیت هم موفق هستی
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    76 5
    این ادم یه تار موش می ارزه به ادمای دمغ بیحالی که تو زندیگشون جز پول هیچی رو نیمشناسن ، مطمنا یه مشت بدبختی که هیچی از علاقه و انگیزه تو زندگیشون نمیشناسن این مدل ادمارو مسخره میکنن
  • محمود IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    67 6
    این هم نوعی تفریح و سرگرمی سالم است.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    33 82
    هر کی یه جور مشکل داره دیگه خوب که چی بشه مثلاً فوق‌لیسانس یه کشور داره کبریت جم میکنه متاسفم برو پی زندگیت اون کبریت ها رو هم بفروش یا ببر یه دره اتیشش بزن بره
    • علی از لاهیجان IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      48 5
      برای تو متاسّفم . جهل برخی ها انتها ندارد . آقای غیاث از بهترین مجموعه داران ایران هستند . به خودت و مقدار عقلی که داری نگاه کن . ببین کجای کاری . انسانهایی مانند تو دشمن میراث فرهنگی اند .
  • فارس IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    15 81
    نهایتش ازت بخرن کیلویی 10000تومان بدش ضایعاتی خودتو راحت کن .
  • محمد IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    45 28
    دمش گرم، حوصله ای داشته این آقا، به بعضیام باس گفت تو رو سنه نه، سر پیازی یا ته پیاز که در مورد این آقا بد میگی،
    • علی از لاهیجان IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      21 4
      قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری . کار به آنجا نخواهد کشید .
  • داود IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    27 69
    خارجی ها هرروز یه چیز جدیدی کشف میکنن اینم اومده کبریت جمع می‌کنه مثلاکه چی بشه
    • شاپور IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      8 0
      ... هر کس اختیار تفکر و زندگیش را داره اونوقت میگن چرا مردم به نون شب محتاجند . بخاطر این طرز تفکرمان هر چی سرمون بیاد حقمونه.
  • بازدیدکننده IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    25 19
    کبریت ممتازشیرنشان
    • المیرا IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      36 12
      ببخشید هر کسی علایق خودشو داره ایشون هم دوست داشتن گبریت جمع کنن ...... نباید به علاقه دیگران بی احترامی کرد شما که دوس نداشتی اصن نباید می خوندی و نظر می دادی بعدشم ما چکار به خارجیا داریم اونا هر افت و پیشرفتی میکنن به خودشون مربوطه شما که اهل این کشورید به جای تمسخر و صحبت از خارجیا کاش از میهن و وطن خودتون یکم تعریف و تمجید کنید ایران هم نه چیزی کم داری از خارجیا نه لازم داره ما کسایی را داشتیم که خارجیا نداشتنمثل حاج قاسم سلیمانی...... پس ما نه تنها از خارجیا چیزی کم نداریم بلکه چیزایی را داریم که اونا ندارن شما هم یکم از کشورتون حمایت کنین ممنون میشم
    • سما IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      11 4
      شما چی کشف کردی تا حالا
    • اب IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      19 2
      مثلاً تو چیزی کشف کردی یا اورانیوم غنی کردی که به این آقا گیر میدی
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      11 5
      برو یه چیز کشف کن بعد بیا گیر بده من به شخصه از کلکسیونر ها خوشم میاد کار خوبی هم میکنند به تو هم نیومده گیربدی
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    30 6
    عالیه
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      9 0
      کاش میشد از نزدیک ببینم ای کلکسیون کبریت رو باید جالب باشه احسنت آقا غیاس
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    26 0
    جالب بود
  • مجتبی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    30 2
    درود بر شما.شاید برخی از افراد که در مورد مجموعه داری و علاقه بسیار زیاد برخی از افراد نسبت به داشتن و جمع آوری مجموعه اطلاعاتی ندارند از این آقا انتقاد کنند و این کار را بیهوده فرض کنند اما بنده در پاسخ به این دوستان عرض میکنم علاقه به داشتن مجموعه باعث شور و نشاط و تحرک میشود.جالب است بدانید که دایی یکی از بهترین دوستانم مجموعه بسیار ارزشمندی که شامل تعدادی خودروی قدیمی است را با هزینه بسیار بالایی در طول سالها جمع آوری کرده است و برای اینکه علاقه این فرد و افراد مشابه را بهتر درک کنیم خدمت دوستان عرض میکنم که این فرد یک باغچه زیبای چند میلیاردی در لواسان را با دو دستگاه خودروی قدیمی معامله کرده است.
  • A IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    28 1
    مجموعه داری کار قشنگی هست ولی آدم باید خیلی ویژگی ها و خیلی امکانات داشته باشه مثل پول،صبر و... هر آدمی نمیتونه
  • دلشادی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    27 14
    چرا این همه خبر نوشته آید ولی در مورد زلزله ی هرمزگان اصلا هیچ خبری نیست مگر غیر از این است که بنی آدم اعضای یک پیکرند. همدردی شما کجا رفت؟
  • محمد IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    31 5
    من یک بسته که داخلش بیست قوطی کبریت مخصوص هوای طوفانی است دارم مال شوروی قدیم می‌باشد وا ز جعبه دو سایت قوطی کم شده سی سال است دست من است
  • حسین IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    37 2
    کبریت‌های‌امروزی‌ازنظرخطرناکی‌واقعابی‌خطرند چون‌موقع‌استفاده‌روشن‌نمی‌شوند
    • بنیامین IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      12 1
      دست ما رو همون کبریتی سوزوند که روش نوشته بود بی خطر :) جمله فلسفی بود و قطعا ربطی به موضوع نداشت اما گفتم کمی حال و هوا عوض بشه
  • علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    17 16
    مجموعه من از این کاملتره 😅
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      12 25
      پس شما میشی علاف تر🤣😂
  • Amir_ali US ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    26 5
    ببخشید چطور حساب کردید؟ متولد ۱۳۵۲ ۶۰سالِ میشِ؟!!! ۴۹ سال درست
    • فرهاد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      3 1
      سلام بزارببینیم علی جان
    • بنیامین IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      5 0
      نمیگه ۵۲ به دنیا اومده، به جمله دقت کن: سال۱۳۵۲ در آبادان، با دیدن یک کبریت ژاپنی که تصاویر آن با حرکت دادن قوطی تغییر می‌کرد، مجذوب این کار شد. سال ۵۲ علاقه مند شده به این کار و قطعا یه نوزاد تازه متولد شده نمیدونه اسمش چیه که کبریت بدونه چیه پس ربطی به سال تولدش نداره
  • سید عباس IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    11 2
    میخرم .می‌فروشی .فروشی هست یا نه.قیمت ...
  • امیر IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    19 0
    هر کسی به یه چیزی علاقه داره یکی به تمبر، یکی موتور، یکی علاقه به کبوتر داره پس علایق آدما فرق میکنه و جمع کردن کلکسیون کبریت جالبه من باریکلا بهش میگم
  • پرسپولیس همیشه قهرمان IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    15 3
    ما کلکسیونر های بزرگی داریم که کلکسیون این بنده خدا چیزی نیست، یکی تمبر یکی قوطی کبریت، یکی دکمه، یکی اسباب بازی، تیله، ادکلن، ساعت، خودکار، خودنویس، طلا، عتیقه جات و غیره
  • خاتمی فر هستم از بندر انزلی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    18 2
    ضمن عرض خوشحالی وتبریک به این مجموعه دار عزیزبه اطلاع می‌رسانم بنده هم از سن۱۸‌سالگی به جمع آوری کبریت علاقه مندگشته،واکنون بالغ بر۸۰۰۰کبریت ازحدودقدمت۸۰سال قبل به اینطرف جمع آ ری نموده ام!
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    11 29
    خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه الهی آمین
    • مهدیشون IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      احسنت 👏
  • محمد سلطانی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    15 4
    حلالت باشه ای والله داری
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    6 6
    چنقد قنشگ😍
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    11 1
    چه زیبا
  • پویا IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    19 1
    خیلی خوبه که انسان هم زندکی حرفه ایی خوبی رو داشته باشه و هم به دنبال علایقش بره امیدوارم موفق و شاد و سالم باشن
  • علی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    29 4
    هرکسی به یک کاری علاقه داره وایشان هم به کبریت،درواقع با کبریت داره زندگی میکنه وخوشه،نه مال حرام میخوره ونه دنبال ناموس مردم است وبه دیگران هم آزاری نرسانده،خدانگهدارش باشه وموفق وسلامت باشه.
  • حسین IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    23 2
    دمتگرم عالی و خاص
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    16 5
    جالب بود نمیدونستم مجموعه کبریت هم هست ولی آتیش نگیره یه وقت تو خونه مگه سرش گوگرد نیست؟
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    22 3
    اتفاقن مجموعه داری کار بسیار خوب ولذت بخشی هست بچه های ده شصت هر کدام دنبال یه چیزی بودن و اون موقع انترنت وموبایل نبود من خودم یه مجموعه دار بزرگ هستم و برای هر کدامش کلی دوندگی کردم و الان هم از دیدنش لذت میبرم .دوستانی که تجربه وعلاقه ندارن لطفا نظر ندن
  • دریا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    16 1
    واقعا عالیه هرکسی به یک چیزی علاقه داره وباید به سلیقه همدیگه احترام بذارید من یکی از دوستام تمبر جمع میکنه
  • و IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    10 2
    اونایی که گازو با کبریت روشن میکنن:😐
  • اردلان IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    11 4
    سلام خدمت شما که این گزارش قشنگ‌و و جذاب و تهیه کردین و سلام و درود خدمت مهدی اقای غیاث عزیز دمتون گرم واقعا 🤍🫀صبر و حوصله تون مثال زدنیه انشالله موفق باشین
    • مرضیه IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 0
      من با کبریت روشن میکنم،اگه هزار سال هم بگذره باز با کبریت روشن میکنم.وکلکسیونی از بشقابهای تقریبا قدیمی دارم
  • محمد IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    11 2
    سلام دوستان عزیزم . تا زمانی که یاد نگیریم به عقاید متفاوت انسان‌ها احترام بگذاریم و اگه نقدی هم داریم خیلی مودبانه بیان کنیم اوضاع از این بهتر نمیشه
  • رضا IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    12 3
    به نظر من که کار قشنگیه، هر چه از دل برآید بر دل نشیند، آدما میتونن، هر راه و روش و ابتکاری رو داشته باشن، مادامی که به حقوق دیگران احترام بذارن و پا روی حق کسی نذارن، می تونن با تمام قدرت به جلو برن و دریچه ای رو برا دیگر انسانها از زیبائیها باز کنن، عشق خیلی معنا داره؛ و به عقیده ی بنده بهترینش از بی نهایتها شروع میشه، بهترین عشقها از درون زیبای انسانهای زیبا به عنوان قسمتی از بی نهایتهایی که از درون ما متبلور هست به شکل‌های مختلف ظهور می کنه، تمام این عالم هستی سرشار از عشقه، چه حیف که ما آدمها داریم به دست خودمون و با کارهامون خراب و یا شاید نابودش می کنیم....
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      6 1
      کار زیباییست
  • ستم دیده IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    7 5
    اگه الان تموم کبریتاتم بفروشی نمیتونی یه فندک بخری با این تورم وگرانی
  • علی IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    7 2
    اگر فروشنده باشه من با قیمت حوبی میخرم .
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    9 2
    این عشقع نه الافی احسنعت آفرین
  • قاسمی IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    6 1
    واقعا زیبا بود خوشم اومد هرچیز ساده ای که جمع اوری میشه تبدیل به کلکسیون میشه دیدنش حس خوبی به ادم میده.فندک.سکه.اسکناس.حتی حشرات وغیره.... چندتا کبریک قدیمی دارم کاش میشد یه ادرسی از این اقا میزاشتن براشون میفرستادم
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 5
    باید مینوشتین الاف نه علاف.
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 1
    مگه طرف حتما باید سیگاری باشه.. ایشان سیگاری نیست یک کلمه چرت ولی دمش گرم
  • اسعد IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 5
    درسته کار سختیه ولی هیچ خروجی مفیدی واسه خودش و جامعه نداره به قول معروف یه کار دلیه
  • حسین IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 6
    دلیل گیرونی کبریت ایشونه
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 6
    راستش قوطی کبریت ها جالب بودن ولی خب بنظرم یجوایی چیزی نبود ک فایده داشته باشه
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 2
    ما آمدیم که نظر بدیم دل به دست بیاریم امید بدیم نه اینکه از جملات نوشته ها ایراد بگیریم این دیگه چه طرز فکر آقا خانم
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 0
    حس خیلی خوبی بهم دست دادافرین
  • US ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    21 0
    جالبه و ارزشمند
  • عارف نریمانی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    9 0
    خیلی با حاله یاعلی
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    11 0
    چه مردمان عجیبی هستیم راجب هر چیز و هر کس و هر عملی نظر میدیم .خیلی خوبه که یکم زبانمون رو نچرخونیم و بی صدا باشیم راجب عمل موجودات زنده.
  • آرش نوری IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    من نمیدونم شما چرا اینقدر نگران میشدی بابا علاقه داره دوست داره همه مدل کبریت هارو داشته باشه به تو چه
  • ستی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 2
    مگه بیکاری
  • سونیک IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 6
    علاف
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 2
    کلکسیونر کبریت جمع کرد واقعا ✌🤣🤣
  • علی از لاهیجان IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 1
    آقای غیاث یکی از بهترین مجموعه داران کبریت در ایران و عضو انجمن مجموعه داران ایران هستند . مجموعه داران ایرانی حافظان ثروتهای گذشته هستند . ارزش مادّی همه مجموعه های مجموعه داران ایرانی قابل سنجش نیست . ارزش معنوی آنها که جای خود دارد .به ویژه آقای منوچهر لطفی بسیار برای انجمن مجموعه داران زحمت می کشند .
  • مهرداد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 3
    رفیقم سیگارو ترک کرد و 10 سال پول سیگارو جمع کرد و ماشین خرید بعدش تصادف کرد و مرد
  • سعید IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 4
    خیلی بیکاری بیا یه هکتار زمین بکار
  • Yas IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 1
    بسیار کار درستی کرده هر کس علاقه ای داره ربطی به پول نداره انشالله همیشه سلامت و تندرست باشه اگر این مطلب براتون جالب نیست چرا میان میخونین که بعد بگین علاف شما بیشتر از این انتظاری ازتون نمیره باید به علایق دیگران احترام گذاشت
  • میترا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    5 0
    خیلیم عالی👏🏻👏🏻 من سکه های قدیمی دارم،خیلیم دوسشون دارم
  • Aneyeta IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 1
    من موندم که خانم المیرا چطور تونسته انقدر بتایپه ؟.😐 خسته نباشی دلاور .
  • امنه IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    کبریت توکلی اینم یه نوی کبریته من مدام میخرم برای روشن کردن گازم
  • دکتر مهزیار مجلب محل IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    چه کار زیبایی
  • مهسا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 3
    خیلی کار جالبیه میدانم روزی همین کبریت ها توی موزه های ایران و کشور های دنیا یافت میشوند که ما برای بازدید از انها بلیط خواهیم خرید منم عاشق جمع کردم سکه هستم حتی سکه هایی که الان بی ارزش به نظر میرسن 💪خدا قوت پهلوون💪
  • هستی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 9
    ی جور کارش بد نی بنظرتون ؟ الان ۱۲ هزار فک کنم کبریت برده تو قاب گزاشته واس چی ک چی بشه عاره ی هنره از نظر شما و از لحاظ جامه عه ما ایشون دارن چه کار مفیدی می کنن حالا فکر کنه همه کبریتای جهان دست اینه سودی ک نداره هیچ ضرر هم داره بنظرم
  • یسنا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 6
    خیلی زیباست ولی اگه آتیش بگیرن اونم داخل خونه. چی؟؟
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 2
    خسته نباشد.علف به دهنِ بُزه شرینِ
  • ایلیا IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    چرا شما انقدر چرت و پرت میگین
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 0
      علاف نه الاف 😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣فعلا از کبریت بکشین بیرون تکلیف علفو الافو روشن کنید ناموسا چه علف تو الافی شد 😂😂😂🤣
  • بینام IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    بسیار عالی . به ایشان تبریک میگم کار زیبایی انجام داده
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 1
    افرین به این حوصله که داره
  • میلاد IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 1
    خیلی بیکاری
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 1
    منم عکسامو از پنجم ابتدایی تا الان که ۴۱سالمه جمع کردم، خیلی خوبه
  • مصطفی احمدی نسب IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    منم کارت دعوت ازدواج چند سال جمع کردم بعد همه رو دور ریختم
  • احسان IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    کبریت چ ربطی به سیگار داره 😐
  • مهدی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    منم کلکسیون کبریت دارم تنها 70 مدل این دیگه خیلی عالی هست
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    شما الافید یا نمیدونم علافید که تیکه به هم میندازید 😂
  • . IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 1
    چقدر قشنگ کاش من هم میتونستم یه چیزی مثل چوب کبریت جمع کنم
  • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 2
    مهندس کبریت جمع کن خخخخ
  • گلسا ذره قدس IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 4
    عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالللللللللیییییییییی
  • مجید IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 1
    خیلی هم به علاقتون احترام میزارم،عالی
  • Amir IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    2 0
    هر کی به کاری علاقه داره این آقا هم به این کار علاقه داره آیا باید به شما جواب بس بده ؟
  • Yasin IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 2
    سرگرمی خوبیه
  • حسن IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    درود بهش
  • محمد IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    من هم به جعم نمودن فندک و چاقو دارم که نه اهل دعوا هستم نه سیگار میکشم تو کلکسیونم یک چاقو آمریکایی مال جنگ جهانی دوم دارم که بابا بزرگم به هدیه داد البته مال پدرش بود و یه فندک قدیمی مال زمان سال 1295بر میگرده خیلی قدیمی و یه چاقو قدیمی ایرانی پیدا کردم نمیدونم قدیمی یا نه اون رو تو یه قسمت تاریخی روستامون پیدا کردم یعنی غار هایی روی کوه البته خیلی از این های دیگه دارم بعضی ها مال دوره الان حتا خودم هم نقاشی میکشم نگه میدارم با اینکه از نقاشی بدم میاد یا مثلا کتاب سعدی با اینکه تاریخی نیست یعنی فقط مال چهل سال پیش و....
  • کامران IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    الاف به هردوشکل داریم دوستان توهین بیجانکنین اتفاقاکارشگفتانه ای کرده بعدم یکم املا کار کنین بعدش جدل کنین که علاف نه الاف! درادبیات فارسی به هردوشکل وجوددارد البته ایشون نه علاف علف فروشه نه الافی که مثل الف سرکوچه بیکاروایستاده بلکه نوعی ذوق وهنرآفرینی کرده
  • یکتا IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    دَمِش گَرم
  • دانش IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    خدا قوت،شما جزء انسانهای خاص هستید و اگر در کشور دیگه بودید از شما تجلیل بعمل میومد،،،ب حرف حسودا توجه نکُنید،این قشر آدما عُقده ای هستن 💥❤
  • رضا IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    گردآوری کلکسیون از هر نوعی که باشه نشانه علاقه و خلاقیت و فرهنگ دوستی شخص کلکسیونر است.با جدیت ادامه بده
  • ثنا IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    منم همیشه قوطی کبریت ها برام جذاب بودن
  • علی IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    با زبان میگوییم ۱۲هزارکبریت واینکه جلدهرکدام با بقیه فرق دارد.پس کاربزرگی انجام داده است.همانند تمبرهای قدیمی .
  • یکی IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 0
    سلام
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 2
    من الاف رو بگو نشستم اینهمه مطلب بیخود خوندم . بعد آنقدر الافم که بخش نظرات رو هم خوندم
  • 😍 IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    بابا چه اشکالی داره همه با کبریت و رفیقای کبریت دوستن این آقا فقط با خود کبریت دوسته چه اشکالی داره آفرین بهش خیلی هم خوبه بخدا چیه مگه
  • رضا IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    سنش به ۵۰ سال میزنه نه ۶۰ سال
  • جاودان IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    بسیار عالی لذت بردم ....کاش من هم تیله ها و لوازم بچگیم رو جمع میکردم ...هر وقت به بچگیهام فکر میکنم و گذشته گریه ام میگیره .ای کاش هیچوقت بزرگ نمیشدیم .....خ آره رو زنده میکنن این کلکسیون دارها .دمشون گرم
  • حیدر IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    جناب غیاث با سلام و عرض خسته نباشی و صبر شکیبایی برای جمع آوری این تعداد کبریت بنده هم تا این زمان دارای یک مجموعه 5000 تایی کبریت هستم لطفا بفرمائید سه جلد کتاب چاپ شده با چه اسمی و از کجا میتوانم آنها را تهیه کنم با سپاس.
  • مهدی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    علاف درسته نه الاف
  • Mosaimani IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    علاف یا الاف مسعله این است که او بیکار است و دارد کبریت جمع میکند.عجب.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 3
    عالی بود.موفق باشی.
  • مهدی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    واقعا حس خوبی بهم تزریق شد 👏 احسنت بر شما آقای غیاث در مورد نظر دیگران هم اصلا حرفی نمیزنم چون نظر هر شخصی قابل احترام هستش تا اونجای ک ادب حفظ بشه واقعا کار دشوار و طاقت فرسایی انجام دادن هزاران بار تبریک ب شما بابت داشتن چنین کلکسیونی
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    مگه فقط سیگار کشا کبریت دارن من سیگاری نیستم ولی یه المه کبریت و فندک دارم
  • علی رضا IN ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    ⛔⛔⛔ببینید سطح درک و شعور بعضیا تو کامنت های پایین. یکی میگه الافیه یکی میگه خارجیا یکی تز میده اتفاقا دایی من یه دکور دیواری کوچیک پرکبریت کرد خارجی و داخلی کبریت ویتستون ماربرو رویایی قشنگ شده بود. اونی که باید درک کنه میدونه ایقدر کبریت کلکسیونی یعنی چی. اگه اسمش اشتباه خارجی میزد سایت کامنت ها دیدنی میشد. چقدر بافرهنگ چه با کلاس هنرمندن اصلا.....
  • میثم IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    دمت گرم مرد منم مثل شما مشغول جمع کردن کنسول های بازی از جدید تا قدیم و کامپیوتر های قدیمی و جدید هستم
  • بهرنگ IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    منم کلکسیونی از تمبر دارم البته زیاد نیست ولی قدیمی هستن هم ایرانی و هم خارجی
  • ناشناس IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    اگه درست مطالعه کرده باشید این اقا 2 تا گالری زده پس الاف هم نیس .خدا شمارو شفا بده نه این اقا رو 😐
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    دیگه وقتشه که بفروشیشون وبا پولش یه قوطی روغن بخری و دو کیلو برنج که از گشنگی نمیری.. این کلکسیون بازیا مال وقتی بود که شکم همه سیر بود ...
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    تورو‌خدا‌ما‌حالا‌چند‌روزه‌کبریت‌نداریم‌گاز‌روشن‌کنیم‌به‌ماهم‌کبریت‌بده
  • یه هموطن IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    باحاله دمش گرم
  • دخترک کبریت فروش IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    این باید با دخترک کبریت فروش ازدواج میکرد
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    این هم کار هنری هست کارگر با دست می کند استا با دست و فکر کار می کند هنرمند با دست و فکر و دل کار میدکند کسبی که هنرمند تیست نمیداند خودم هترمند چوب هستم با اینکه حقوقدان و معمار هستم
  • امین IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    به حیچ کس ربطی نداره که ایشون الاف است یا نه اول اینکه اگر شما شعور داشتی جلوی بقیه به ایشون توهین نمیکردی دوم ایشون به کبریت علاقه داره به کسی هم مربوط نیست
  • ایکس❤️ IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    شما الان خودتون علافید که این همه پیام گذاشتید این بنده خدا داره یه ابتکار و خلاقیت انجام میده ته کاری هم که انجام میده بالاتر از مسخره بازی های شما هست
  • امین IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 0
    جالب بود
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 0
      جالب بود من سالها پیش ۵۰۰ تا عکس مختلف فوتبالی داشتم
  • آری خان IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 2
    یه چهارتا کبریت جمع کرده قاب گرفته .شده هنرمند🤭🤭🤭خدایا توبههههههه‍🤣🤣🤣🤣
  • پرسپولیس IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 7
    به علایق دیگران احترام بزاربم. هر چند باب دل ما نباشد.
  • اسماعیل DE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 1
    شخصی که تونسته با این روش نمایشگاه بذاره صد در صد شخص مبتکری هستش...
  • نازی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    کار جالبی بود به هر حال این طور کار ها از نظر بعضی وقت هدر دادن و برای بعضی ها هم جالب برای بعضیا هم این عجیب که چرا بسته ی کبریت ( مثل خود من )
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    سلام خیلی خوب بود حال کردم خوشم اومد کار زیبایی انجام دادید بخشی از هنر ایرانی اسلامی را حفظ می‌کند این اندیشه زیباست
  • دکتر احمدی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 5
    یا خدا کبریت جمع کردن هم شد هنر🥴😁😏🤕
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 3
    شماحقیقتاسرخوشی تواین وضعی که هیچی سرجایش نیست
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 0
    به نظر من علاقه داشتن به یک چیز و رفتن به دنبالش و گذاشتن مایه برای اون وقت تلف کردن یا هر چیز دیگه نیست
  • شکیبا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 1
    خیلی کار جذابیه کاش یه پیجی داشته باشه عکس کبریت ها رو اونجا بذاره یا حتی ممکنه هر کبریت یه داستانی داشته باشه اونا رو بگه جذابتر هم میشه یه زمانی دلم میخواست کلکسیون پاک کن‌داشته باشم ولی پشت گوش انداختم امیدوارم بتونم یه روزی کلکسیون هر چند کوچیک پاک کن خودمو داشته باشم
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 0
    انشالله بیشتر جمع کنی