بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ در مقیاس ریشتر در ساعت ۰۲:۰۲:۰۷ بامداد امروز (شنبه ۱۱ تیر) حوالی بندر خمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

زلزله هرمزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور ابتدا ساعت  ۰۲:۰۲ بامداد زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان‌های بندر خمیر و بندرلنگه را لرزاند و سپس ساعت ۰۳:۵۴ زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری دیگری در عمق ۲۸ کیلومتری زمین حوالی بندر کنگ را به لرزه درآورد.

ساعت ۰۳:۵۵ نیز زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق ۲۶ کیلومتری زمین بندر خمیر را لرزاند.

تصاویر جدید زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان؛ ۵ کشته و ۳۹ مصدوم تا این لحظه | دامنه خسارات وسیع است

تصاویر لحظه وقوع پس‌لرزه ۶.۳ ریشتری در یکی از روستاهای هرمزگان

ببینید | انتقال هوایی مصدومان زلزله هرمزگان

شدت این زمین‌لرزه‌ها به حدی بود که در بندرعباس و برخی دیگر از شهرستان‌های استان، جزایر خلیج فارس و حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد.

وقوع این ۳ زمین‌لرزه خسارات نسبتا شدیدی به بخش‌های مختلف این استان و منازل مردم روستایی وارد کرد. تیم‌های امدادی از سپاه تا هلال‌احمر به منطقه اعزام و استاندار نیز راهی منطقه شده است.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، درباره آخرین وضعیت زیر آوارماندگان گفت: عملیات جستجو برای یافتن مجروحان احتمالی از زیر آوار به پایان رسیده و مطابق بررسی به عمل آمده خوشبختانه هیچ‌کس زیر آوار نمانده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، نیز درباره آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های این حادثه بیان کرد: زمین‌لرزه‌های شدید در غرب هرمزگان تاکنون ۵ کشته و ۴۹ مجروح بر جای گذاشته است و تمام امکانات برای رسیدگی به وضعیت مجروحان بسیج شده است. مصدومان به بیمارستان‌های بندرلنگه و بندرخمیر اعزام شدند.

استاندار هرمزگان درباره اسکان موقت مردم زلزله‌زده گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم زلزله‌زده، یک کمپ اسکان موقت نیز در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برپا شد. همچنین در شهرستان بندرلنگه نیز جمعیت هلال احمر کمپ اسکان موقت برای مردم زلزله‌زده دایر کرده است.

کد خبر 687535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha