سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

تا به حال فکر کرده‌اید در صورتی که یک روز مایع ظرفشویی در خانه تمام شود، چه بلایی سر آشپزخانه می‌آید؟

استفاده ازمایع ظرفشویی به اندازه‌ای عادی است که نمی‌توان تصور کرد  در گذشته چگونه ظروف با استفاده از مواد شوینده طبیعی تمیز می‌شده‌اند اما در زندگی امروز، وجود نداشتن این مایع به معنای جمع شدن کوهی از ظروف کثیف و چرب در آشپزخانه است.

تا همین چند سال پیش مایع‌های ظرفشویی تنها خاصیت پاک‌کنندگی داشتند و فرمول ترکیبی برخی از آنها به گونه‌ای بود که در صورت تماس مستقیم دست با آن، ناراحتی‌های پوستی از جمله خشکی و خارش  ایجاد می‌کرد اما اخیرا به فرمول مایع‌های ظرفشویی موادی افزوده شده است که آنها را با پوست دست سازگار کرده و در عین حال بویی خوش همراه با خاصیت ضد میکروبی به همراه دارد.

البته توصیه کارشناسان بر این است که حتما هنگام کار با مایع ظرفشویی از دستکش استفاده شود و در صورتی که چاره‌ای جز تماس مستقیم پوست با این مایع نیست، حتما باید پس از استفاده، دست‌ها را با آب و صابون شست‌و‌شو داد و با کرم مرطوب کرد.

این روز ها انواعی از مایع ظرفشویی غلیظ به بازار آمده‌است که تنها چند قطره از آن برای شستن کوهی از ظروف کافی است.

این در حالی است که می توان به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و مایع ظرفشویی، یکی از لگن‌های سینک ظرفشویی را با آب گرم پر کرد و چند قطره از مایع درون آن ریخت اگربعد از پاک کردن باقیمانده غذا از ظروف، آنها را درون این لگن قرار دهید، خواهید دید که چقدر شستن آنها آسان‌تر می‌شود و در عین حال نیازی به استفاده مکرر از مایع ظرفشویی نیست.

توجه داشته باشید که حتما ظروف را با استفاده از آب گرم به خوبی آبکشی کنید. در صورتی که ظروف به خوبی آبکشی نشوند، باقیمانده مایع ظرفشویی روی آنها به همراه غذا وارد بدن می‌شود و این امر در دراز مدت می‌تواند موجب مسمومیت شود.

یکی از ویژگی های خوب مایع ظرفشویی، کف کردن آن است که به شست‌وشوی هرچه بهتر ظروف کمک می‌کند. از سوی دیگر، هنگام خرید مایع باید به نشان استاندارد آن توجه کرد.

کد خبر 68743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز