عضو کمیسیون شوراها با اشاره به مطالبه‌ای درباره ضرورت اجرای قانون تابعیت فرزندان مادر ایرانی، اظهار داشت: علاوه بر اینکه حدود ۱۱ هزار نفر طبق قانون سال ۹۸ تابعیت ایرانی دریافت کرده‌اند،۱۰۵ هزار نفر نیز در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مطالبه‌ای درباره ضرورت اجرای قانون تابعیت فرزندان مادر ایرانی، اظهار داشت: علاوه بر اینکه حدود ۱۱ هزار نفر طبق قانون سال ۹۸ تابعیت ایرانی دریافت کرده‌اند، ۱۰۵ هزار نفر نیز در سامانه ثبت نام کرده‌اند. لذا این قانون در حال اجراست.

وی افزود: در دولت تصویب شده است که ظرف سه ماه دستگاه های نظارتی از لحاظ امنیتی بررسی کنند و پاسخ دهند، اما باز تعلل هایی در انجام این وظایف صورت گرفته شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اما این مورد در حال انجام شدن است و تاکنون ۱۰۵ هزار نفر درخواست تابعیت ایرانی داده‌اند و به مرور زمان این درخواست آنها را مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و نتیجه نهایی به آنها اعلام خواهد شد.

ابوترابی تصریح کرد: در این مورد نیز یکی از نمایندگان مجلس از وزیر کشور سوالی طرح کرده است که باید منتظر حضور وزیر در مجلس و پاسخ آن باشیم.

مخاطبان فارس من با ثبت پویش «درخواست اجرای فوری قانون تابعیت فرزندان مادر ایرانی» در خواست تسریع این اقدام شدند.

کد خبر 687419
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha