این مطلب را حتما بخوانید تا بدانید هنگام جوش آوردن خودروی خود چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید تا به خودرو و خودتان آسیبی نرسد.

جوش آوردن خودرو - راه حل جوش آوردن ماشین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Car، با فرا رسیدن روزهای گرم سال، احتمال بالا رفتن دمای آب موتور و همچنین جوش آوردن موتور وجود دارد. اگر در این روزهای گرم با خودروی خودتان در خیابان‌ها تردد می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم این گزارش را حتما بخوانید تا بدانید هنگام جوش آوردن خودروی خود چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید تا به خودرو و خودتان آسیبی نرسد.

کارهایی که هنگام جوش آوردن خودرو «نباید» انجام داد

اگر هنگام رانندگی متوجه بالا رفتن غیرعادی آمپر آب شدید، کنار بزنید و صبر کنید تا آمپر بیفتد. با این حال اگر کار از کار گذشته و خودرو جوش آورده باشد، نباید این کارها را انجام دهید:

۱- نباید خودرو را خاموش کرد: قطعا نباید با خودرویی که جوش آورده حرکت کرد، ولی آن را خاموش هم نباید کرد پس بهتر است در حالی که خودرو روشن است در جای مناسب پارک کنید. خاموش کردن خودرو یعنی حرکت نکردن پروانه و آب داخلی رادیاتور که این‌ها یعنی به جای کمک به خنک کردن موتور، شانس خنک کردن را هم از آن گرفته‌اید! خاموش کردن موتور در این حالت می‌تواند صدمه‌های زیادی به موتور خودرو وارد کند.

۲- نباید در رادیاتور را باز کرد: وقتی که خودرو جوش آورده یا آمپر آب بالاست به هیچ عنوان نباید در رادیاتور را باز کنید، چون قطرات آب جوش با باز شدن کوچک‌ترین فضا به بیرون پرتاب می‌شود و خطر سوختگی و خسارت‌های جانی را به دنبال دارد.

۳- روی موتور آب نریزید: سومین کاری که نباید انجام دهید، ریختن آب روی موتور است. ریختن آب روی موتور باعث می‌شود تا از داخل و بیرون موتور اختلاف دمایی به وجود بیاید و از نظر فیزیکی، خطر ترک خوردن موتور هم بیشتر شود.

۳ اشتباه رایج هنگام جوش آوردن ماشین در تابستان | این کارها را انجام دهید

کارهایی که هنگام جوش آوردن خودرو «باید» انجام داد

احتمالا می‌خواهید بپرسید که به جای نبایدها کاش بایدها را گفته بودیم که از شر جوش آوردن خودرو خلاص شوید. عجله نکنید در ادامه بایدها را هم نوشته‌ایم:

۱- باز کردن کاپوت خودرو: یادتان نرفته که نباید خودرو را خاموش کنید و در حالی که خودرو روشن است در کاپوت رو باز کنید تا به خنک شدن موتور کمک بیشتری کند.

۲- ریختن آب روی رادیاتور: برعکس آن که نوشته بودیم روی موتور آب نریزید توصیه می‌کنیم بدون این که در رادیاتور را باز کنید روی رادیاتور آب بریزید تا رادیات خنک شود.

۳- خاموش کردن کولر: در صورت روشن بودن کولر خودرو، آن را خاموش کنید تا از فشار روی موتور کاسته شود به جای آن بخاری خودرو را روشن کنید تا گرمای موتور به داخل خودرو منتقل و موتور خنک شود.

۴- برای عیب یابی به تعمیرگاه بروید: ممکن است دمای بالای هوای این روزها دلیل جوش آوردن خودروی تان باشد، اما بهتر است بعد از خنک شدن موتور، خودرو را به یک تعمیرگاه ببرید تا درصورت ایراد در رادیاتور یا نشتی شیلنگ‌های آب، مشکل را حل کنید تا به خودرو آسیب نرسد.

کد خبر 687284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 29
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • هادی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    31 1
    ممنون سه تا موردش خیلی جالب بود که خیلی هم مهم بود. حداقل اینه که من نمیدونستم
  • بینام IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    13 2
    سلام من ماشینم جوش آورد و از موقعی که ماشین جوش آورده خیلی زود آمپر ماشین بالا میاره مشکل از چیست لطفاً راهنمایی کنید
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    15 0
    ممنون لطف کردید خیلی جالب بود با تشکر هادی دانشور اباده
    • کورش IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      13 0
      رادیاتور رو بدین سرویس کنن براتون و اتصال بدنه بگیرین برای ماشین
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      7 2
      سلام کابل اتصال بدنه را چک کن اگر اتصال بدنه ضعیف باشه آمپر زود بالا میاد
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      3 1
      لوله مسی نشتی ریز دارد یا شلنگها
    • محمد IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      4 0
      احتمال زیاد واشر سرسیلندر ترسونده باید بری پیش مکانیک یا ترموستات درست عمل نمیکنه.
  • کمال IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    8 1
    ممنون خیلی مفید بود
  • US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    8 5
    اصلاح کنید، ماشینای جدید خاموشم بشه فن کار میکنه
  • US ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    21 4
    بهترین کار استفاده از ضد یخ مرغوب است ضد یخ مرغوب ضد جوش هم است و نسبت به آب تبخیر کمی دارد این محلول را طبق دستور سازنده استفاده کنید تا خودرو در چهار فصل سالم کار کند
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    12 3
    تشکر ازشما عالی بود
  • مسعود IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 2
    خوب یه مورد را یادتون رفت بگید یموقع است رادیات اب کم کرده یا اصلا اب نداره اون موقع چی خودم یبار ماشینم جوش اورد مجبورشدم در رادیات را باز کنم و بهش اب اضافه کنم
  • بهنام IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    41 2
    نمیدونم کجا مهندسیشونو گرفتن.خو اگر جنت رادیات پاره شد چی؟اگر واتر پومپ خراب بود کار نمیکرد چی اگر ترموستات قفل کرده بود چی؟خو ماشین روشن باشه بدتر جوش میاره،اون حرف بالا شما برا موقعه ایه که متور شما این مشگلها رو نداشته باشه،در ضمن تمام ماشینهای امروزی پروانه ندارن فن دارن پس میشه ماشینو خاموش کرد فقط سویچ روشن باشه تا فن کار کنه وخنک کنه
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      2 1
      خب دوست عزیز این کارها در اون لحظه باید توسط راننده انجام بشود تا موتور خنک بشه و در اخر گفته که باید برید تعمیرگاه تا عیب یابی بشود. اون مواردی که شما بدرستی نوشتید کار مکانیکه
  • رضا DE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    20 1
    خب اینا در صورتی که رادیاتور اب داشته باشه. وقتی آب نداشته باشه باید خاموشش کرد. در رادیاتور و میشه باز کرد البته راه داره یه پارچه یا حتی بازیرپایی ها اقدام به بازکردن در رادیاتور کنید اما اول درب رادیاتور و که خالت فنری داره با پایین فشار بدید و آروم بچرخونید تا کامل باز شه..و نکته مهم اینکه به هیچ وجه درب رادیاتور و فورا ازاد نکنید خیلی آهسته از فشاری که روی درب رادیاتور اوردید کم کنید تا یواش یواش بخار و اب جوش از رادیاتور خارج بشه اگه سریع درب رادیاتور و باز کنید بخاطر فشار بخار به شما فرصت کنار کشیدن نمیده و مطمئنا میسوزید