سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی نقاشی تهران 27 آبان با حضور تنی چند از مسؤولان کانون و همکاران در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جواد ارجمندفر مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری در این مراسم با ارایه گزارشی گفت: 20030 اثر از 15 کشور جهان و 25 استان کشور با موضوع «من و اسباب‌بازی‌هایم» به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که 955 اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: هیأت داوران این دوره از مسابقات، از مجموع 596 اثر، 42 اثر را شایسته مدال طلا، 67 اثر را شایسته مدال نقره، 90 اثر را شایسته مدال برنز و 397 اثر را شایسته دیپلم افتخار دانست.

ارجمندفر گفت: نمایشگاهی از آثار برگزیدگان، از 27 آبان تا 10 آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری واقع در خیابان حجاب دایر خواهد بود و در کنار این نمایشگاه فعالیت‌های هنری نقاشی، کلاژ، صورتک‌سازی و نمایش فیلم از ساعت 9 تا 17 به کودکان و نوجوانان ارایه می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری یادآور شد در مراسم اهدا ی جوایز به برگزیدگان، که روز 7 آذر برگزار می‌شود، کاتالوگی از نقاشی کودکان و نوجوانانی که مدال‌های طلا، نقره و برنز دریافت کرده‌اند، توزیع خواهد شد.

سیدحسین وزیری معاونت پژوهش کانون نیز در این مراسم اظهار داشت: هنر ذاتی است و در آثار تجسمی که نمونه بارز آن نقاشی است، تجلی می‌کند. او همچنین گفت به نظر ما همه آثار برنده و درجه یک هستند زیرا هر اثر را یک فرد با ویژگی‌های خاص خود خلق می‌کند که این زمینه‌ای برای رشد و تشویق آنان است.

وی افزود: هنرمندان و نقاشان بزرگ از بین همین بچه‌ها برخاسته‌اند و ما باید قدر این کودکان را بدانیم و تلاش کنیم آنها مسیرشان را پیدا کنند تا راه برایشان هموار شود. این رسالت ماست برای شکوفایی اندیشه و خلاقیت آنها.

کد خبر 68712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز