نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و دیگر اعضای حزب جمهوری اسلامی یاد و خاطره شهدای هفتم‌تیر را زنده نگاه داشته و در این باره توئیت‌هایی را منتشر کردند. همچنین برخی دیگر از نمایندگان مجلس هم به مسائل مختلف روز که در مجلس و جامعه مطرح است، اشاره داشتند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اسماعیلی، ‏‏نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در توئیت خود نقل قولی از آیت‌الله بهشتی را منتشر کرد و نوشت: «ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند.» فرازی از آخرین جملات و دغدغه‌های شهید بهشتی قبل از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده رشت و خمام در یازدهمین دوره مجلس هم درباره شهید بهشتی اینطور توئیت کرد: «شهید بهشتی سرمشقی بود که نشان داد می‌توان در عین پایبندی به اصول روشنفکر بود، در عین مردمی بودن کار تشکیلاتی کرد و در عین انقلابی بودن با سیاست و مدبر بود. باید بیش از این از راه بهشتی گفت و او را به نسل جدید معرفی کرد.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یازدهمین دوره مجلس هم در توئیت خود درباره آینده انقلاب از نگاه شهید بهشتی اینطور نوشت: «اگر به بی‌تفاوتی کشیده شویم، یعنی مرگ انقلاب ...شهید دکتر بهشتی»

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم با انتشار هشتگ شهید بهشتی در حساب توئیتری خود نوشت: «شهید بهشتی یک ملت بود. چون عِدل ملت بود، شناخت او بسی دشوار است. از وجوه مظلومیتش، مستور بودن افکار او بعد از ٤٠سال است. نه فقط معمار قوه قضاییه که معمار بسیاری از ساختارهای قویم دیگر بود. او واقعا الگوی قضات تراز انقلاب اسلامی بود. راهش پر رهرو.»

زهره الهیان، ‏‏‏‏‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم درباره شهدای هفتم تیر در توئیتر خود نوشت: «شهدای هفتم تیر در موقعیت بسیار حساسی هدف دشمنان انقلاب قرار گرفتند. این واقعه باعث شد تا مردم مستحکم تر در مسیر انقلاب گام بردارند. این خون شهدا بود که مردم را بیدار کرد. این هفته را حقوق بشر آمریکایی نامیدند تا مروری بر جنایات آمریکا برای بیداری ملت‌های آزاده جهان شود.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی هم درباره شهادت دکتر بهشتی در توئیتر نوشت: «سلام خدا بر بهشتی، مدافع بزرگ ولایت فقیه؛ الگوی یک انقلابی حقیقی که نه با تندروی و تظاهر بلکه با اخلاص، تبیین و سازماندهی نقشی سازنده و تاریخی در شکل دهی جمهوری اسلامی داشت.»

علی خضریان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز درباره افزایش ظرفیت دندانپزشکی توئیت کرد و نوشت: «در حاشیه نشست علنی مجلس، با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت دندانپزشکی و افزایش تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی از ۱۸ به ۶۳ دانشکده طی ۱۰ سال اخیر در حالیکه شاهد کاهش ظرفیت پذیرش از ۲۰۰۰ نفر در سال ۱۳۹۴ به کمتر از ۱۵۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ بوده‌ایم؛ ادعای کمبود امکانات را نادرست دانستم.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود هم درباره تعویق اعلام نتایج آزمون مرکز وکلا در حساب توئیتری خود نوشت: «خبر تعویق اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده مرکز وکلا، نشان می‌دهد که ظاهرا فشار افراد ذی‌نفوذ به مرکز وکلا زیاد شده است. هشدار می‌دهم اگر کمتر از تعداد ۱۰۵۱۲ نفر اعلام شود، با تمامی مسببان و بانیان در هر مقامی که باشند، برخورد قانونی خواهد شد.»

احمد راستینه، ‏نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد بن و سامان در مجلس نیز با اشاره به نقل قولی از رهبر معظم انقلاب در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «امام خامنه‌ای: حفظ محیط ‌زیست جزو اساسی‌ترین و لازم‌ترین کارهای کشور است. امروز مجلس انقلابی به تحقیق و تفحص از انتقال‌های آب بین حوضه‌ای رای داد. از همه همراهان این تحقیق و تفحص، رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی سپاسگزارم! این تحقیق و تفحص ملی است.»

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس هم به مساله استیضاح وزیر صمت اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «استیضاح وزیر صمت درشرایط کنونی نه لازم بود و نه موثر! لازم نبود چون فقط ۱۰ماه از آواربرداری از ویرانه اقتصادی دولت قبل می گذرد و به پایان نرسیده و موثر نبود چون تضمینی نیست فرد جایگزین بهتر باشد و زمان ازدست رفته جبران شود. باید به دولت فرصت داد. سخنان ریاست مجلس راهگشا بود.»

علی حدادی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست داخلی نیز درباره بحث مذاکرات با آمریکا در روزهای جاری اینطور توئیت کرد: «مانع مذاکره با آمریکا، "مستقیم" یا "غیرمستقیم" بودن آن نیست! مانعِ اصلی حسن نیتی است که آمریکا در تمام این سال‌ها حتی یک بار هم نشان نداده و صداقتی که حتی یک بار هم نداشته است. تا اوضاع چنین باشد مذاکره در وین یا دوحه چیزی را عوض نخواهد کرد.»

کد خبر 686815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 2
    تاوقتی باهمه جهان باخصومت حرف میزنیدوضع ازاین بهترنخواهدشد
  • بازنشسته ایرانی IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 0
    امریکا قابل اعتماد نیست و قرار نیست کدخدای جهان باشد فقط باید محکم باشیم امریکا اگر زورش به ایران می‌رسید تابه حال ۴۰ سال صبرنمیکرد.پس محکم و قدرتمند بایستیم در مقابل شیطان بزرگ.باغیرت ایرانی درود. خداوند لعنت کند باعث وبانیان این وضعیت اقتصادی وتوروم افسار گسیخته را که همان سرمایه داران غرب گدایان بدبخت بی غیرت وطن فروش کثیف هستندومیخواهند بافشار به سفره مردم به نقشه شوم وپلیدشان برسند.ولی خدابرحق است و به حق کمک می‌کند ان شاء الله