پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها نوسانات دمایی است.

پژمردگی گیاهان

به گزارش همشهری آنلاین، پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی فقط به‌دلیل آبیاری کم یا بیش از حد آنها نیست. گاهی نوسانات دمایی این حالت را در گیاهان ایجاد می‌کند. اگر گیاهان آپارتمانی دچار تنش دمایی شوند، برگ‌ها و ساقه‌های آنها آسیب می‌بینند؛ که دو علت دارد؛ گیاه در گرمای بیش از اندازه یا سرمای بیشتر از نیازش قرار دارد.

اگر گیاهان آپارتمانی‌تان پژمرده شده‌اند بخوانید | به گیاه استرس دمایی ندهید

گرمای بیش از حد

زمانی که درجه حرارت محیط برای گیاهان آپارتمانی بیش از حد باشد، افزایش تعرق گیاه سبب از بین رفتن آب درون گیاه آپارتمانی و گیاه دچار پژمردگی می‌شود؛ در این حالت گیاه آب بیشتری مصرف می‌کند و ریشه توان تامین آن را ندارد. در واقع تبخیر بیشتر آب در گرما، باعث پژمردگی گیاه می‌شود.

سوختگی برگ‌ها، پیچش برگ‌ها، ریزش و قهوه‌ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی از علائمی هستند که نشان می‌دهد گیاهان آپارتمانی از گرمای بیش از حد رنج می‌برند. بنابراین بهتر است گیاه را نزدیک وسایل گرمایشی به ویژه در زمستان قرار ندهیم و در تابستان هم باید در جایی نگهداری شود گرمای زیادی را تحمل نکند. زیرا سبب پژمردگی و شل شدن برگ‌ها می‌شود.

از طرفی خاک گلدان در دمای بالا زودتر خشک می‌شود؛ همین موضوع سبب می‌شود اگر گیاهان را به موقع آبیاری نکنید پژمرده شوند.

سرمای بیش از حد

زمانی که گیاهان آپارتمانی در دمای بسیار خنکی نگهداری شود، سرما سبب آسیب به شاخه و برگ و به‌ویژه ریشه گیاه می‌شود. در این حالت نیز ریشه نمی‌تواند آب لازم برای گیاه را تامین کند. بنابراین گیاه پژمرده می‌شود. این اتفاق برای گیاهان آپارتمانی کمتر پیش می‌آید، زیرا در فضای کاملا باز قرار ندارند. با این وجود اگر گیاه خود را در تابستان به بیرون منتقل می‌کنید، با شروع پاییز دوباره آن‌ را به داخل بیاورید تا از سرمازدگی در امان باشد.

کد خبر 686629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha