در شلوغی و هیاهوی پایتخت مکان‌هایی وجود دارد که می‌توان برای ساعتی از همه دل مشغولی‌ها رها شد و از زندگی لذت برد؛ همان‌جایی که خانه‌ها به اندازه قوطی کبریت دیده می‌شوند و گوشه گوشه شهر همچون چلچراغ نورانی است...

بام

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: در این گزارش با بام‌های زیبا و خاص تهران آشنا می‌شوید، مکان‌هایی که خیلی از آن‌ها ناشناخته‌اند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

بام توچال

یکی از معروف‌ترین بام‌های تهران، بام توچال است. این بام در مجموعه تفریحی توچال و بالای ولنجک قرار دارد و به دلیل همین موقعیت مکانی می‌توانید نمای کاملی از شمال تا جنوب شهر را ببینید. اغلب بسیاری از ورزشکاران، مسیر صعود به توچال را از همین منطقه آغاز می‌کنند. بازدید از این بام هم در روز و هم در شب جذابیت و زیبایی خاص خودش را دارد به شما توصیه می‌کنیم تماشای شهر از ارتفاعات این بام را از دست ندهید. برای رفاه و آسایش گردشگران در طول مسیر رستوران و چند کافه مستقر است. در کنار کافه و رستوران، امکانات تفریحی و ورزشی بسیاری مانند پینت‌بال، بخش تیراندازی، سورتمه تهران، بانجی جامپینگ، زیپ‌لاین، تله‌سیژ و سینما چندبعدی هم وجود دارد تا اوقات به یادماندنی را برای گردشگران بسازد. از طرف دیگر پیست اسکی توچال نیز در نزدیکی همین بام قرار دارد و تله کابین توچال نیز جزو تفریحاتی است که می‌توانید در برنامه این بام‌گردی بگنجانید.

بام محک

بام محک در ارتفاعات محله دارآباد واقع شده و در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد. این بام  در هنگام غروب بسیار شلوغ می‌شود. برخلاف بام توچال در این بام هیچ‌گونه امکانات تفریحی و رفاهی دیده نمی‌شود. این بام جزو دنج‌ترین بام‌های تهران محسوب می‌شود.

بام ولنجک

این بام به نوعی بکر و خاص است و کمتر افرادی آن را می‌شناسند. اغلب بام توچال را با بام ولنجک اشتباه می‌گیرند در حالی‌که این بام در محله ولنجک قرار دارد. این بام مملو از آرامش و سکوت، در بوستان سوم محله و در بین کوچه‌پسکوچه‌های آن واقع شده است. اینجا هم خبری از امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری نیست. علاقه‌مندان روی صندلی‌های این بام می‌نشینند و شهر را از این نقطه نظاره می‌کنند.

تهران را از اینجا زیباتر ببینید | بام‌های ناشناخته پایتخت

بام ماشینی

بام ماشینی، یکی از پرطرفدارترین بام‌های پایتخت، در بلوار دانشجو، خیابان البرز محله ولنجک واقع شده است. چون اغلب گردشگران با خودرو به این بام می‌آیند. تا چندسال پیش که کمتر کسی این بار را می‌شناخت، بام ماشینی بسیار خلوت بود؛ اما این روزها بام ماشینی بسیار شلوغ شده است؛ اما باز هم ارزش دیدن دارد. در این بام از داخل خودرو مناظر شهر را تماشا می‌کنید.

بام تونل رسالت

هرگز تصورش را هم نمی‌کنید در بالای تونلی که در طول روزانه هزاران خودرو در ترافیک آن اسیر و گرفتار می‌شوند، مکان دنج برای تماشای شهر و زیبایی‌های شرق تهران وجود داشته باشد. کمتر کسی حتی از وجود این بام آگاه است. در این بام از خنکای هوا و آسمان آبی خبری نیست، اما مکانی ناشناخته برای کشف زیبایی‌ها در ارتفاعات است. این بام در پارک نظامی گنجوی واقع شده و برای عکاسی کادری جذاب و غیرقابل تکرار دارد. چون این بام در مجاور بوستان است گردشگران می‌توانند از امکانات پارک همانند سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه و بوفه استفاده کنند.

بام آرژانتین

این بام در خیابان الوند میدان آرژانتین واقع شده است و جزو دنج‌ترین بام‌های تهران به حساب می‌آید. در اصل کمتر کسی حتی نام این بام به گوشش خورده است. چون اغلب تمام بام‌های تهران در مناطق شمالی شهر واقع شده‌اند، اما میدان آرژانتین تقریباً در منطقه مرکزی شهر قرار دارد. در خیابان الوند امکانات گردشگری و تفریحی بسیاری از قبیل انواع کافه و رستوران وجود دارد.

تهران را از اینجا زیباتر ببینید | بام‌های ناشناخته پایتخت

بام بوکان

بام بوکان نیز نام محلی بسیار آرام‌بخش و زیباست که در حدفاصل بین میدان تجریش و میدان نیاوران واقع شده است. باتوجه به ساخت‌وسازهای اخیر زیبای این بام دستخوش تغییرات شده است، اما با این وجود می‌توان زیبایی‌های شهر را از این نقطه بهتر دید. اغلب جوانان محل در طول شب در این بام پاتوق کرده و در کنار هم‌ساز می‌نوازند. در این بام هم باید با خودتان زیرانداز ببرید یا از خودرو مناظر را تماشا کنید.

بام شهرک قائم(عج)

شهرک قائم نام یکی از شهرک‌های مسکونی است و این بام هم در این محدوده قرار گرفته است.   اینجا جزو خلوت‌ترین بام‌های تهران است و کمتر کسی از وجود آن اطلاع دارد. حتی ساکنان شهرک قائم نیز ممکن است نام این بام را هم نشنیده باشند. این بام فضایی بسیار آرامی دارد و برای رفع دلتنگی‌ها جان می‌دهد.

بام نیاوران

بام نیاوران در منطقه جماران شمالی، نبش خیابان خلیلی در خیابان یاسر قرار دارد. این بام فضایی بسیار خلوت و آرام دارد. حتی ساکنان شمال تهران نیز بام بوکان را به بام نیاوران می‌شناسند؛ اما بام نیاوران در خیابان خلیلی قرار دارد. افراد زیادی به بام نیاوران سر می‌زنند تا تهران را از نمایی متفاوت ببینند.

تهران را از اینجا زیباتر ببینید | بام‌های ناشناخته پایتخت

بام بوعلی

بام بوعلی هم شباهت بسیاری به بام تونل رسالت دارد و در بزرگراه یادگار امام و بلوار شهید ذبیحی واقع شده است. در این بام می‌توانید شاهد چشم‌اندازی بسیار خاص و منحصربه‌فرد از تهران باشید. این بام ارتفاع چندانی ندارد؛ اما می‌توانید شاهد عبور خودروها باشید و در دوردست، برج میلاد تهران را ببینید. بام بوعلی بسیار آرام و خلوت است. آرامش این بام و منظره زیبای آن مثال‌زدنی است. در این با هم فقط چند صندلی به چشم می‌خورد که می‌توانید روی آنها بنشینید و به عبور خودروها نگاه کنید.

بام محلاتی

آب‌ و هوای بام محلاتی بسیار خاص و بکر است. این بام روی ارتفاعات شمال‌شرق تهران یعنی تپه‌های سوهانک و دارآباد و در بخش شمالی شهرک محلاتی قرار دارد. شهرک محلاتی جزو شهرک‌های مسکونی نظامی است. به همین خاطر افراد مجرد اجازه ورود به این بام را ندارند و خانواده‌ها نیز باید شئونات اسلامی را به‌صورت کامل رعایت کنند. در مجاور این بام سرویس بهداشتی، آبخوری و صندلی وجود دارد.

بام فراز سعادت‌آباد

حتماً نام بوستان پرواز گوشتان خورده است. بام فراز سعادت‌آباد همین جاست. ساکنان سعادت‌آباد و شهرک غرب همگی این بام را به خوبی می‌شناسند. در این پارک می‌توانید از امکاناتی همانند شهربازی، آلاچیق، فلای‌لند، سرویس بهداشتی، آبخوری و زمین‌بازی کودکان استفاده کنید. در کنار بام نیز چند صندلی قرار داده‌اند تا بتوانید از تماشای منظره تهران لذت ببرید.

تهران را از اینجا زیباتر ببینید | بام‌های ناشناخته پایتخت

بام شیان

ساکنان شمال‌شرق تهران به خوبی با این بام آشنا هستند. این بام در دل جنگلی بزرگ و زیبا جای خوش کرده است و از ارتفاعات آن می‌توان نمای۳۶۰ای از تهران را دید. سرویس بهداشتی، بوفه، رستوران، صندلی، مسجد و باربکیو از جمله امکانات پارک جنگلی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در اصل می‌توانید از تمام امکانات رفاهی و خدماتی پارک استفاده کنید.

کد خبر 686586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • مهدی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    8 11
    در این تهران زیبای !! شما چه انسانهایی که در فقر و فلاکت زندگی میکنند . واقعاً زیباست !!!
  • السا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 3
    بام شهران از همه زیباتره که نگفتین
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      4 1
      توروخدا بزار این چند لحظه عکس زیبا ببینیم غصه نخوریم فقط چند لحظه
    • سعید IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      اینجوری حساب کنید کل شمال شهر از شرق تا غرب همش میشه بام که ههههه داداش بام تهرون یدونست اونم ولنجک
  • نادر IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    8 3
    جالب بود بعضي هاشو نمی شناختم.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 2
    باید رفت دید واقعا دیدنی هست یانه. بام محک و توچال که در شب قشنگه بقیه رو هم ببینیم
  • مهدی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 1
    از غرب تا شرق البرز پر از بامه
  • الی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 1
    سلام،از بلندی های کوهسار هم ،تهران بسیار تماشایی است
  • دلارام IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    1 2
    چرا برج بام پونکو نگفتین که خیلی خوبه و ما ساکن اون برجها هستیم
    • سعید IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      خیلی جوکی
  • شهر وند IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    یک جارو جا گزاشتید که از همه قشنگ تره تهران از این بام ..اونم از پارک کوهسار شهران .
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 2
    بام مسگرآباد از همه جا بکرتر و دید بیشتری نسبت به بقیه شون داره فقط مشکلش اینه که جنوب شرقی تهران واقع شده
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 1
      مسگر اباد اخه؟؟؟؟؟؟
  • ابی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 1
    تهران زیباست .شمال و جنوب نداره .همه جای این شهر دیدنیه .
  • علی قاسمی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    بام ده مسگر اباد که انتهای مسعودیه می باشد خیلی عالیه خلوت
  • مهسا IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    با آبشار هم معرفی کنید. ازآنجا کل شهر پیداست
  • محسن IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    دیدن شلوغی و چراغانی پایتخت از اون بالا قشنگه
  • زهرا IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    شبها دیدنی تهران واقعا زیباست
  • ریحانی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 1
    به نظرم تهران از بام آبشار تهران (مقبره الشهدا)شهرک گلستان هم بسیار زیبا و دیدنی است.
  • مسعود IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    چه اوقات توپی میشه اینجا داشت. بزن بریم
  • نازی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    خوبه توی این شهر بی در پیکر جاهایی هنوز هست که بشه استفاده رفت و برای ساعتی خلوت کرد
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    خیلی جالب بود مخصوصا که با ماشین میشه رفت و دید
  • امیرحسین IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    منم موافقم آبشار خیلی دیدنی است مخصوصا در تابستان
  • نگین IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    این بام ها رایگان است یا باید ورودی پرداخت کرد
  • لیلا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    هرگوشه تهران یک بام هست
  • مجید IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    وقتی هوا تمیز میشه از این بام ها کل تهران را دید. واقعا قشنگ