دادگاه نروژ امروز دوشنبه مظنون اصلی حمله مرگبار به کافه همجنسگراها در اسلو را یک شهروند نروژی ایرانی الاصل معرفی کرد.

حادثه

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از رویترز نوشت: «زانیار متاپور» که پلیس او را یک اسلامگرای افراطی با سابقه بیماری روانی توصیف کرده، به کشتن دو نفر و مجروح کردن ۲۱ نفر در روز شنبه متهم شده است. ماتاپور در این روز به چند کافه مخصوص همجنسگرا حمله کرده بود.

دادگاه منطقه اسلو روز دوشنبه در مورد شرایط اولیه بازداشت متاپور در جریان تحقیقات در مورد تیراندازی جمعی تصمیم گیری خواهد کرد. پلیس گفت که او به عنوان بخشی از جریان تحقیقات، تحت ارزیابی روانپزشکی قرار خواهد گرفت.

سرویس‌های اطلاعاتی نروژ می‌گویند که که از سال ۲۰۱۵ از متاپور مطلع بودند و او بخشی از شبکه‌ای از اسلام‌گرایان افراطی در نروژ بوده است.

«راجر برگ» سرپرست سرویس اطلاعات پلیس نروژ گفت: در حدود سال ۲۰۱۵ ما نگران این شخص بودیم. ما تا حدی او را زیر نظر داشتیم؛ اما اخیراً او یکی از افرادی نبود که ما نگران او باشیم.

وکیل مظنون «جان کریستین الدن» گفت که نمی توان در مورد انگیزه یا دلایل حمله نتیجه گیری کرد. او گفت: برای انجام این کار خیلی زود است. متاپور متهم به قتل، اقدام به قتل و تروریسم است.

متاپور در کودکی با والدینش به نروژ نقل مکان کرده و در بزرگسالی در اسلو زندگی کرد، پدر شد و چندین سال منبع اصلی درآمد او مزایای دولتی بوده است.

کد خبر 686512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha