رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۲ از اجرای طرح‌های نوین زیباسازی برای تابستان امسال خبر داد و گفت: اجرای طرح مسیر «نقش نور» به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در گذر بوستان نهج‌البلاغه و جانمایی احجام مختلف در خیابان دادمان با عنوان جشنواره «رنگ و نور» از جمله اقدامات مهم در تابستان سال ۱۴۰۱ است.

تونل نوري

شایان جعفرنژاد در گفتگو با همشهری آنلاین درباره اجرای طرح‌های زیباسازی در منطقه ۲ اعلام کرد: اکنون در حال اجرای طرح‌های نوین زیباسازی در منطقه ۲ با عنوان «نقش نور» و «رنگ و نور» هستیم. به هر حال این منطقه در شمال غربی پایتخت واقع شده و به دلیل جاذبه‌های تفریحی و گردشگری به روز، یکی از مقاصد گردشگران پایتخت شده است. بنابراین برای ارتقای حال خوب گردشگران در این منطقه اجرای طرح‌های مختلف زیباسازی را آغاز کرده‌ایم.

او افزود: یکی از طرح‌های بزرگ منطقه احداث مسیر «نقش نور» در بوستان نهج‌البلاغه است که در اوایل مرداد ماه به بهره برداری عموم خواهد رسید. اجرای این مسیر با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال انجام است و تشکیل شده از دالان نور به همراه نقاشی در وسعتی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع است که در آن از تکنیک پتینه بر روی جداره‌ها زیبایی استفاده شده است.

رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۲ درباره جزئیات برپایی جشنواره «رنگ و نور» در خیابان دادمان برای شب‌های تابستان هم توضیح داد: خیابان دادمان به لحاظ نصب المان ژیان نوستالژیک برنامه عروسکی چاق و لاغر و ایموجی‌های لبخند و سقف کهکشانی به یکی از معبرهای تفریحی برای اهالی منطقه و سایر گردشگران تهران تبدیل شده است. بنابراین حالا که بسیاری از شهروندان از مناطق دیگر به این خیابان مراجعه می‌کنند، در تابستان امسال یکسری اقدمات جدید و جذاب در حال انجام است. اولین اقدام رنگ آمیزی و گل‌آرایی احجام قدیمی است و در کنار آن احجام، یکسری احجام تک بعدی دیگر به صورت استند با رنگ  و نور به آنها اضافه شده است. به همین منظور قرار است با افتتاح آنها در اول مرداد ماه با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه جشنواره «رنگ و نور» را برگزار کنیم.

افتتاح پیاده‌راه «نقش نور» در بوستان نهج البلاغه| زیباسازی اکوپارک معطل بودجه است

او افزود: المان‌های جدید خیابان دادمان شامل طرح کالسکه و اسب نوری در سقف کهکشانی، چترهای رنگ نوری، یکسری المان‌های نوری، بسته خانواده شاد، آدمک‌های نوری با تم ورزشی و ۲ طاووس نور است.

برای فاز اول اکوپارک اعتباری تعریف نشده

جعفرنژاد در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای ارتقای بصری فاز اول اکوپارک برنامه‌ای طراحی شده است، گفت:‌ اکنون در این پروژه بزرگ شهری، معاونت فنی و عمران در حال فعالیت‌ است و هنوز برای اکوپارک اعتباری در جهت اجرای زیباسازی در نظر گرفته نشده است. اما سازمان زیباسازی شهرداری تهران طرح‌های پیشنهادی متناسب به موقعیت منطقه در دستور کار گذاشته است

کد خبر 686435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مهر IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 1
    ازاصفهان یاد گرفتن..اولین بار اصفهان خلاق این کار وکرد..اگر راست میگین از خودتون خلاقیت وابتکار داشته باشین وایده های دیگران وسریع کپی نکنید
    • حمید IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      این چه طرز تفکریه؟؟؟ حالا چه تو اصفهان بوده برای اولین بار چه تو یه شهر دیگه کارهای هنری جذاب رو باید اشاعه داد تا همه از اون لذت ببرن، خساست و تنگ نظری در ذات هنر و هنرمند نیست