امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در جریان دیدار با یکدیگر در نشست سران گروه ۷، بر خلاف اوج اختلافات و سردی روابط در سال گذشته، دیداری گرم و صمیمی داشتند.

بوریس و جانسون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رییس ‌جمهوری فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا سال گذشته در مسائلی نظیر سفارش زیردریایی‌ها برای استرالیا تا اصطلاحا جنگ سوسیس که مربوط به اختلافات بر سر وضعیت ایرلند شمالی بعد از برگزیت است، دچار اختلاف شده بودند و رابطه میان دو رهبر به سردی گراییده بود.

اما آنچه که از ظاهر و شکل دیدار دو رهبر در جریان نشست سران گروه ۷ پیدا است، این دو از یکدیگر به گرمی استقبال کرده و  از یکدیگر با چهره‌های گشاده‌ و خنده‌رو پذیرایی کردند. ریاست جمهوری فرانسه این نوع استقبال گرم را  تلاشی عمدی برای «احیای مجدد روابط و گرم کردن آن» توصیف کرد. 

این دو تصمیم گرفتند که به جای تمرکز بر  مسائلی که آنها را از هم جدا کرده بود، بر روی مسائل جنگ اوکراین و پیامدهای جنگ در آنجا بپردازند.

در آخرین اجلاس سران گروه ۷ در سال گذشته که در سواحل غرب انگلستان برگزار شد، جانسون در پس شرایط پیش‌آمده از برگزیت خواستار قوانین جدیدی برای واردات گوشت سرد به ایرلند شمالی شد، نزاع جدیدی در چارچوب مذاکرات پسابرگزیت با اتحادیه اروپا و وضعیت ایرلند شمالی که به «جنگ سوسیس» معروف شد.

همچنین ماه سپتامبر سال پیش، در پی توافق سه جانبه آمریکا، بریتانیا و استرالیا موسوم به پیمان آکوس که طی آن زیردریایی‌ها با قابلیت حمل سلاح‌ هسته‌ای برای استرالیا تامین شده، به نوعی دور زدن سفارش کانبرا برای خرید زیردریایی‌های  فرانسوی به حساب می‌آمد که پاریس را از لندن حسابی عصبانی کرد.

کد خبر 686387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha