مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

دانشگاه ها و نظام آموزشی کشور طی دوسال اخیر به دلیل کرونا بارها با بحران های مختلف رو به رو شده و مجبور به مدیریت بحران و طراحی پلتفرم های ارائه خدمات آموزشی نوین شده اند. پس از تجربه آموزش‌های غیرحضوری در حال حاضر با بازگشایی دانشگاه‌ها و حضوری شدن کلاس ها انتظارات جدیدی نیز شکل‌گرفته است.

image-20220626130230-1.jpeg

اکنون دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انتخاب بهترین دانشگاه علاوه بر سطح علمی، کیفیت آموزشی و استادان مجرب شاخص‌های دیگری چون نوآوری، کارآفرینی، شهریه مناسب، سامانه‌های مطمئن آموزش الکترونیکی، برخورداری از پارک علم و فناوری و ارتباط علمی پژوهشی با پژوهشگاه ها و دانشگاه های تراز اول ملی و بین المللی را نیز در نظر می‌گیرند.

دانشگاه علم و فرهنگ برنامه راهبردی خود را با توجه به شاخص های مورد انتظار متقاضیان و استانداردهای بین‌المللی و جهانی تنظیم کرده و با استقرار یکی از پایدارترین سامانه های آموزش الکترونیکی از توانمندی بالایی در مدیریت بحران های احتمالی برخوردار است.

بهره‌مندی مطلوب از دانش اعضای هیات علمی و اساتید و همچنین توجه به دانشمندان و پژوهشگران برتر و تاثیرگذار سبب شده این دانشگاه بر اساس نظام رتبه بندی سایمگوی اسپانیا علاوه بر کسب رتبه ۶۵۳ جهان و رتبه ۲۲ ایران در سال ۲۰۲۲، در سه سال پیاپی رتبه دانشگاه نو آور ایران را ازآن خود نماید و هرساله برخی از اعضای هیات علمی این دانشگاه در زمره‌ی ۱ یا ۲ درصد پژوهشگران برتر جهان قرار بگیرند.

انتظارات جدید دانشجویان از دانشگاه‌ها

روحیه پویایی حاکم بر دانشگاه علم و فرهنگ موجب شده کیفیت علمی و آموزشی دانشکده‌های این دانشگاه دائما درحال ارتقاء باشد. برای مثال هرساله دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در لیست برترین‌های المپیاد علمی دانشجویی کشور جای گرفته و درصد قابل توجهی از دانشجویان این دانشکده در رشته‌های مختلف رتبه‌های تک رقمی و برتر کنکور کارشناسی ارشد و دکتری را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین رشته هایی مانند نانو با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه های تراز اول کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف دایر شده اند.

دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در رشته‌ها و مقاطع مختلف می‌توانند به محض ورود به این دانشگاه به صورت رایگان و بدون پرداخت مبلغ اضافه در مراکز وابسته نظیر: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، بنیاد توسعه کسب و کار و همچنین موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ همراه با مربیان متخصص مهارت آموزی نموده و با حمایت این مراکز ایده‌های خود را به پروژه و کسب و کار تبدیل نمایند. به این ترتیب دانشجویان این دانشگاه نه تنها دغدغه شغلی نخواهند داشت بلکه همزمان با گذراندن دوره تحصیلی به کارآفرینان تخصصی رشته تحصیلی خود نیز تبدیل خواهند شد. دانشجویان دانشکدهای ‌علوم گردشگری، علوم انسانی و هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ نقش پررنگی در هسته‌ها و زیست بوم کارآفرینی‌ بنیاد توسعه کسب و کار و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی داشته و درصد قابل توجهی از آمار اشتغال دانشجویان این دانشگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

دانشگاه علم و فرهنگ با اتصال علمی، فرهنگی، پژوهشی و کارآفرینی به مجموعه های جهاد دانشگاهی از قبیل پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشگاه علوم انسانی‌و ... توانسته استانداردهای کیفی آموزش های خود را ارتقاء دهد. به عنوان نمونه در رشته‌های ژنتیک، زیست شناسی سلولی و ملکولی، سلول های بنیادی، زیست فناوری میکروبی و... همکاری مستقیم با پژوهشگاه رویان و مرکز ملی ذخائر زیستی و ژنتیکی ایران باعث جذب برترین رتبه‌ های کنکور در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی این دانشگاه شده است. تنها دانشجویان کارشناسی رشته زیست شناسی سلولی و ملکولی و زیست فناوری دانشگاه علم و فرهنگ از این فرصت برخوردارند که دوره کارورزی خود را در پژوهشگاه رویان به عنوان معتبرترین مرکز تخصصی و فوق تخصصی ایران و خاورمیانه و مرکز ملی ذخائر ژنتیکی و زیستی ایران بگذرانند. دانشگاه علم وفرهنگ با برخورداری از ۱۳ نشریه فرهنگی تخصصی دانشجویی،۱۶ تیم ورزشی،۲۸ انجمن علمی دانشجویی و ۱۴ کانون فرهنگی و هنری در حوزه دانشجویی فرهنگی فعالیت داشته و در زمینه توسعه فردی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان برنامه‌های متعددی را به اجرا می‌گذارد. دانشگاه علم و فرهنگ از جمله معدود دانشگاه‌های ایرانی است که با اتخاذ رویکرد دانشجو محوری در عمل نشان داده که رضایتمندی دانشجویان همواره در اولویت نخست قرار دارد. از این رو حمایت همه جانبه از دانشجویان و هدایت آنها در مسیر تعالی زندگی دانشجویی فرهنگ سازمانی غالب در این دانشگاه است.

دانشگاه علم و فرهنگ جزو نخستین دانشگاههایی است که با درک فشار اقتصادی جامعه راهکارهایی چون اعطای تسهیلات ویژه صندوق مجیر به دانشجویان علاوه بر صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم را پیش بینی کرده و سالیانه تسهیلات و تخفیف های قابل توجهی به دانشجویان برتر خود اعطاء می نماید. مدرک دانشگاه علم و فرهنگ در سطح بین الملل کاملا معتبر بوده و تعاملات بین المللی با دانشگاه های معتبر و تراز اول جهان و جذب دانشجویان خارجی سبب توسعه روز افزون اعتبار این دانشگاه شده است.  دانشگاه علم و فرهنگ از طریق آزمون‌های کنکور سراسری در ۱۰۳ رشته تحصیلی (۸ رشته در مقطع دکتری، ۶۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۴ در مقطع کارشناسی) دانشجو می‌پذیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌تلفن‌های ۰۹۳۹۱۴۲۶۸۴۸ و ۰۹۳۹۲۴۸۷۸۲۳ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 686145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha