مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

در جدیدترین ارزیابی انجام گرفته توسط وبسایت مرجع آی آر بروکرز، عملکرد کارگزاری آی اف سی مارکتز مورد نقد و بررسی قرار گرفته که بخش‌هایی از آن، در این مقاله بازگو خواهد شد.

آی اف سی مارکتز

آی اف سی مارکتز

کارگزاری ifc مارکتز یکی از بروکرهای قدیمی بازار فارکس بوده که در فروردین سال ۱۳۸۵ (سال ۲۰۰۶ میلادی) تاسیس شده است. این کارگزاری دفاتر متعددی در سرتاسر دنیا داشته و میزبان بیش از ۱۸۰ هزار تریدر از سرتاسر جهان است. IFC بروکر با ارائه‌ی بیش از ۶۰۰ نماد معاملاتی، گسترده‌ترین نمادهای معاملاتی را در اختیار تریدرها قرار داده و علاوه بر آن، با تکیه بر متد نوین خود، امکان معامله‌ی نمادهای کاملا شخصی‌سازی شده (توسط تریدر) را نیز فراهم کرده است.

آیا IFC Markets معتبر است؟

به نقل از آی آر بروکرز، این کارگزاری علاوه بر سابقه‌ای بیش از ۱۵ سال در بازار فارکس، سه رگولاتوری متفاوت و معتبر CySec برای مشتریان اروپایی، FSA و FSC را دریافت کرده که در میان سایر بروکرهای فعال در ایران، کمتر دیده شده که این تعداد از رگوله وجود داشته باشد. همچنین وبسایت‌های ارزیابی عملکرد بروکرهای خارجی از جمله فارکس آرمی، تراست پایلت، اف ایکس امپایر و ... نیز امتیاز خوبی را برای آی اف سی مارکتز در نظر گرفته‌اند. بنابراین، می‌توان مطمئن بود که این کارگزاری، یکی از بروکرهای معتبر و امن در بازار ایران است.

حساب های ifc markets

این بروکر، حساب های معاملاتی خود را با توجه به پلتفرم‌های معاملاتی‌اش ارائه کرده است. بنابراین، برای انتخاب حساب معاملاتی ابتدا باید بدانید که چه پلتفرم معاملاتی مد نظر شماست. متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ بعنوان رایج‌ترین پلتفرم‌های جهانی توسط این کارگزاری ارائه شده‌اند و علاوه بر آن، پلتفرم اختصاصی آی اف سی مارکتز با نام نت ترید ایکس یا همان NetTradeX نیز برای استفاده‌ی تریدرهای حرفه‌ای، ارائه شده است. از آنجاییکه IFC بروکر امکان ایجاد نمادهای اختصاصی را نیز فراهم کرده و هر تریدر می‌تواند جفت معاملاتی خاص خود را ایجاد نماید، طبیعتا انجام معاملات با استفاده از متا۴ یا ۵ ممکن نبوده و بنابراین، این کارگزاری نسخه‌ی اختصاصی خود از پلتفرم معاملاتی را ارائه کرده است. علاوه بر امکان انجام معاملات برروی نمادهای خاص، نت ترید ایکس چندین مزیت داشته که شاید مهمترین آن‌ها، کاهش حداقل لات معاملاتی برروی انواع نمادها است.

به صورت کلی، برروی هر پلتفرم دو حساب میکرو و استاندارد ارائه شده است. حداکثر موجودی قابل معامله در حساب میکرو ۵،۰۰۰ دلار بوده و همچنین بیشینه اهرم قابل استفاده نیز برروی ۴۰۰ تعیین شده است. در حساب استاندارد سقفی برای موجودی معامله‌گر تعیین نشده و میزان بیشینه اهرم به ۲۰۰ کاهش یافته است. در حساب‌های نت ترید ایکس، امکان انتخاب میان اسپرد ثابت و شناور ارائه شده، اما در متاتریدر ۴ فقط اسپرد ثابت و در متاتریدر ۵ نیز فقط اسپرد شناور ارائه شده است. به صورت کلی میزان کارمزدهای لحاظ شده (اسپرد و کمیسیون) در این کارگزاری در بازه‌ی مورد قبولی قرار گرفته و امکان تبدیل حساب‌ها به حساب اسلامی (بدون سواپ) برای مناطقی از جهان که مسلمانان حضور دارند، ارائه شده است.

مزایای آی اف سی مارکتز

کارگزاری آی اف سی مارکتز جزو معدود بروکرهایی است که امکان اسکالپینگ، معامله در زبان خبر، هدجینگ و ... را بدون هیچگونه محدودیتی ارائه کرده است. دست تریدرها در این کارگزاری کاملا باز گذاشته شده تا هر معامله‌ای که مد نظرشان هست را انجام دهند. این کارگزاری در سال ۲۰۲۲ میلادی توانسته بیش از ۱۰ جایزه و افتخار متفاوت را خصوصا در آسیا کسب نماید که لیست این جوایز در وبسایت اصلی این کارگزاری ارائه شده است. نکته‌ی مهم در خصوص IFC این است که وبسایت این مجموعه به ۲۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده و تیم پشتیبانی قدرتمندی نیز همواره آماده‌ی پاسخگویی به سوالات تریدرها است. این کارگزاری توانسته خود را به بیش از ۸۰ کشور دنیا رسانده و میزبان بیش از ۱۸۰ هزار تریدر دنیا باشد. با توجه به کیفیت بسیار بالای تیم پشتیبانی، در چند سال اخیر آی اف سی توانسته جوایز متعددی را در خصوص جلب رضایت مشتری، کسب نماید.

معایب آی اف سی مارکتز

کارگزاری IFC چند محدودیت مشخص داشته که بهتر است ابتدا از آن‌ها مطلع باشید. اگرچه این محدودیت‌ها طبیعی بوده، اما ممکن است برروی نحوه‌ی فعالیت تریدر در بازار، اثرگذار باشد. آی اف سی حداکثر اهرم قابل استفاده را برای حساب میکرو معادل ۴۰۰ و برای حساب استاندارد نیز معادل ۲۰۰ در نظر گرفته است. اگرچه پایین بودن اهرم قابل استفاده باعث کاهش ریسک معاملات شده، اما به هر حال بهتر بود که دست تریدر در انتخاب میزان اهرم بازتر باشد. در حال حاضر، بروکرهای معتبر دیگر در بازار، امکان انتخاب اهرم‌هایی تا ۳،۰۰۰ برابر را نیز به تریدرهای خود ارائه کرده‌اند. نکته‌ی دیگری که در خصوص این بروکر قابل توجه است، نداشتن آپشن کپی تریدینگ است. امروزه بسیاری از بروکرهای معتبر از جمله آمارکتس امکان کپی تریدینگ را برای تریدرهایی که تجربه‌ی کمتری داشته و یا زمان کافی برای حضور در بازار ندارند، ارائه کرده‌اند.

احراز محل سکونت برای ثبت نام

یکی از مشکلاتی که عموما تریدرهایی ایرانی همواره با آن روبرو بودند، مدارک مورد نیاز برای احراز محل سکونت بوده است. از آنجاییکه قبض‌های کاغذی در ایران منسوخ شده و پیدا کردن مدرکی که به صورت رسمی بیانگر محل سکونت فرد است، دشوار است، مرحله‌ی احراز محل سکونت برای ثبت نام در فارکس عموما با مشکلات عدیده‌ای همراه بود. خوشبختانه آی اف سی مارکتز این گزینه را از روند ثبت نام حذف کرده تا تریدرهای ایرانی بدون هرگونه دغدغه و تنها با ارائه‌ی تصویر مدرک هویتی خود، فرآیند ثبت نام را تکمیل کرده و وارد بازار فارکس شوند. برای یادگیری مراحل ثبت نام در آی اف سی مارکتز به این مقاله مراجعه نمایید.

آی اف سی برای چه تریدرهایی مناسب است؟

در سبد معاملاتی IFC مارکتز بیش از ۳۰۰ سهام شرکت‌های معتبر بین المللی ارائه شده که در این میان، نام‌هایی همچون اپل، تسلا، مایکروسافت، گوگل، بانک آمریکا و .. به چشم می‌خورد. بنابراین، تریدرهایی که به دنبال بروکر سهام هستند، قطعا می‌‎توانند برروی سبد معاملاتی این کارگزاری حساب باز کرده و از تنوع دارایی‌های ارائه شده، لذت ببرند. علاوه بر آن، آی اف سی اجازه‌ی اسکالپ تریدینگ را نیز به مشتریان خود داده و بنابراین، می‌تواند انتخاب مناسب و درستی برای اسکالپرها نیز باشد. تیم پشتیبانی این کارگزاری همه روزه آخرین اخبار اقتصادی و سیاسی جهان را برای مشتریان ارسال کرده تا تریدرها بتوانند از آخرین اخباری که برروی چارت‌های قیمتی اثر گذار است، مطلع باشند. در کنار این خدمات، وبینارهای آموزشی به زبان فارسی نیز در بیشتر ایام سال برگذار شده که به بالا بردن سطح دانش تریدرها کمک خواهد کرد.

آخرین نکته در خصوص این کارگزاری نیز، ارائه‌ی بونوس‌ها و مشوق‌هایی است که بعضی از آن‌ها بسیار جذاب است. بونوس خوش آمدگویی امروزه در میان تمامی بروکرها رایج است، اما آی اف سی مارکتز در طول سال چندین قرعه کشی برای خودروهای آمریکایی و تجهیزات برقی ارزشمند انجام داده که ارزش بعضی از آن‌ها به ۴۰ هزار دلار نیز می‌رسد. نکته‌ی جالب اینجاست که برای شرکت در این قرعه کشی‌ها، هیچ شرط خاصی گذاشته نشده و فقط لازم است که جزو مشتریان بروکی آی اف سی مارکتز قرار گرفته باشید. برای اطلاع از شرایط این کارگزاری، نحوه دریافت بونوس و شرکت در این قرعه کشی ها به وبسایت آی آر بروکرز irbrokers.com مراجعه نمایید.

آی آر بروکرز

کد خبر 685841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha