هدیه تهرانی، به دنبال حواشی کمپین حمایت از زنان سینماگر آزار دیده، صفحه اینستاگرام خود را بست.

هدیه تهرانی

به گزارش همشهری آنلاین، ‌هدیه تهرانی بازیگر سینمای ایران، بعد از حواشی یک کمپین، صفحه شخصی‌اش را در شبکه اجتماعی اینستاگرام بست.

یکی از فعالان خیریه که با تهرانی همکاری می‌کرد با انتشار خبر بسته شدن موقت پیج این چهره نوشت: «خانم هدیه تهرانی به علت مشغله و فشردگی کارها به صورت موقت تنها صفحه رسمی خودشان را بستند . در امورات مختلف خیریه همواره از کمک‌ها ، حمایت‌ها و راهنمایی‌های ایشان و هنرمندانی چون صابر ابر ، پانته آ پناهی‌ها ، امیرجدیدی ، پدرام شریفی ، لاله مرزبان و محسن قرایی استفاده می‌کنیم.»

نقش ماندگار هدیه تهرانی

هدیه تهرانی ستاره دهه ۷۰-۸۰ و بازیگر گزیده‌کار دهه ۹۰ سینمای ایران که این روزها با  فیلم «بی‌ همه چیز» محسن قرایی روی پرده سینما حضور دارد در ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. چهره و شخصیت کاریزماتیک، وقار و نگاه یخ‌زده و احساسی عمیق از مشخص‌های بازیگر بی‌حاشیه و کاربلدی ست که در همان آغاز و در اولین فیلم‌ها از او یک ستاره در همه ابعاد ساخت. تصویر زنی مستقل و قدرتمند در ابعاد کامل یک زن مدرن امروزی.  

تهرانی بازیگری را درسینما با «سلطان» مسعود کیمیایی در سال ۷۵ آغاز کرد و پس از آن «قرمز» و «شوکران» نقطه شروعی بود تا او به ستاره دهه۷۰ و ۸۰ سینما تبدیل شود. هدیه تهرانی دو سیمرغ بلورین برای‌ فیلم‌های قرمز و چهارشنبه‌سوری در کارنامه دارد. همچنین جایزه جشنواره مانهایم، پیونگ یانگ و بوسان از جمله جوایز جشنواره بین‌المللی او هستند. هدیه تهرانی تجربه کار با کارگردانان مهمی مانند ناصر تقوایی، ‌ اصغر فرهادی و بهمن فرمان آرا را نیز در کارنامه دارد.

در ادامه برش‌هایی از نقش‌آفرینی‌ها او را در سینمای ایران ببینید.

کد خبر 685831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha