همشهری آنلاین: مرحله نخست پل شهید کلانتری دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین پل در کشور دوشنبه 27 آبان افتتاح می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر "این پل که هزار و 276 متر طول دارد، فاصله شهرهای تبریز و ارومیه را از 245 به 120 کیلومتر کاهش داده است." اما به اعتقاد کارشناسان محیط زیست با احداث این پل به آخرین نفس‌های ارومیه نزدیک می‌شویم.

پل میانگذر دریاچه ارومیه که بر روی دومین دریاچه شور دنیا احداث شده، بخشی از آزاد راه ارومیه - تبریز است.

وزیر راه و ترابری گفت: پل شهید کلانتری با یک هزار و 709 متر طول سه برابر بزرگترین پل ساخته شده در کشور است. یک هزار و 276 متر آن بر روی دریاچه ارومیه اجرا شده و 385 متر آن در دو طرف پل‌های دسترسی و اتصال است.

حمید بهبهانی افزود: تا قبل از سال 1384 حدود 25 درصد از عملیات اجرایی این طرح اجرا شده بود.

بهبهانی با بیان اینکه برای اتمام کل طرح 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، خاطرنشان کرد: باند دوم پل میانگذر با تلاش مهندسان تا پایان سال 88 آماده بهره برداری خواهد شد.

وزیر راه و ترابری گفت: جاده ترانزیتی دریاچه ارومیه به عنوان مهمترین شاهراه ارتباطی و حمل کالا در این منطقه محسوب می شود. بیشترین سود این طرح شامل صرفه جویی در مصرف سوخت، زمان، استهلاک وسایل نقلیه و کاهش تصادفات است و طراحی و ساخت ان از دستاوردهای بزرگ فنی ـ مهندسی کشور محسوب می‌شود.

مجری طرح پل میان گذر دریاچه ارومیه نیز گفت : بیش از یک هزار میلیارد ریال برای این پل هزینه شده که سهم دولت نهم 750 میلیارد ریال است. صرفه جویی ناشی از اجرای این طرح سالانه 260میلیارد ریال است که شامل صرفه جویی در بخش سوخت، زمان، استهلاک،‌ بیمه، کاهش تصادفات؛ بیمه و است.

کد خبر 68547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز