دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی: در روزی که لیورپول، چلسی و منچستریونایتد به پیروزی‌های آسانی رسیدند، آرسنال برای دومین‌بار در این فصل در خانه‌اش مغلوب شد تا فاصله‌اش با صدر جدول به 9 امتیاز برسد.

 درست یک هفته پس از نمایش فوق‌العاده و پیروزی آرسنال مقابل منچستریونایتد، مردان ونگر نمایش بسیار ضعیفی داشتند و مقابل آستون‌ویلا تن به شکست 2 بر صفر دادند. حریف همان تیمی است که در این فصل می‌خواهد سلسله مراتب لیگ‌برتر را تغییر دهد و یکی از 4 تیم برتر باشد و به همین دلیل با انگیزه بسیار زیادی بازی کرد، درست برخلاف آرسنال که بازیکنانش کند، کم‌تحرک و پراشتباه بودند.

ویلا پس از دو شکست متوالی نمی‌خواست لندن را بدون امتیاز ترک کند و از ابتدای بازی تیم‌ برتر بود. مارتین اونیل با استفاده از 5 هافبک، خط میانی آرسنال را از کار انداخت و می‌دانست که با سرعت آگبونلاهور می‌تواند به خط دفاع آرسنال ضربه بزند. در دقیقه 19 آلمونیا توانست ضربه پنالتی‌ اشلی یانگ را مهار کند تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند، ولی حتی این هشدار هم نتوانست آرسنالی‌ها را بیدار کند. در دقیقه 70، وقتی کلیشی می‌خواست مانع رسیدن سانتر تیز لوک یانگ به آگبونلاهور شود، به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. حتی ورود آدبایور و ولا هم نتوانست آرسنال آشفته را نجات دهد و آگبونلاهور در دقیقه 80 روی یک ضدحمله توانست گل دوم و تمام‌کننده را وارد دروازه میزبان کند.

ونگر که تیمش پس از 15 سال برای اولین بار در خانه به ویلا باخته از نوسان تیمش ناراضی است: «بعدازظهر خیلی بدی بود. چون از نظر بدنی شاداب نبودیم و در نیمه اول در تمام نقاط زمین مقهور شدیم. ویلا تیم برتر زمین بود. آنچه مرا ناراحت می‌کند این است که امروز نتوانستیم با سرعت همیشگی بازی کنیم. ما می‌توانیم خیلی خوب بازی کنیم ولی در بالاترین سطح باید ثبات داشته باشید. همیشه گفته‌ام که مهمترین نشانه کیفیت، داشتن ثبات است و پس از پیروزی مقابل منچستریونایتد، دیدن چنین نمایشی ناراحت‌کننده بود ولی گاهی باید بپذیرید که فوتبال را انسان‌ها بازی می‌کنند. امروز هیچ توضیحی برای بازی پایین‌تر از حد تیم وجود ندارد.» ویلا با این پیروزی 23امتیازی شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آرسنال در رده پنجم باقی ماند.

رکوردشکنی چلسی

چلسی با پیروزی 3 بر صفر در زمین وست‌برام، توانست با رکورد 48 تاتنهام در 10 پیروزی متوالی خارج از خانه برابری کند. آنلکا با زدن دو گل دیگر، تعداد گل‌هایش در لیگ‌برتر را
 به 12 و در 4 بازی قبلی را به 8 رساند. گل اول چلسی در این بازی توسط بوسینگوا به ثمر رسید. چلسی با این پیروزی 32 امتیازی شد و به کمک تفاضل گل بهتر نسبت به لیورپول در صدر جدول باقی ماند. اسکولاری در تمجید از مهاجم فرانسوی‌اش می‌گوید: «آنلکا خیلی خوشحال است، چون اعتماد بیشتری دارد، بازیکنان و هواداران او را باور دارند و هم‌تیمی‌هایش توپ‌های بیشتری به او می‌رسانند. او بازیکنی خیلی خوب، بامهارت، دریبل و شوت‌های خوب است و در هر بازی برای ما یک یا دو گل می‌زند که فوق‌العاده است.» اسکولاری امیدوار است که با بازگشت دروگبا، بتواند زوج خوبی از این دو بازیکن بسازد.

لیورپول در تعقیب

لیورپول هم در زمین بولتون برتری محسوسی داشت و با ضربات سر درک کویت و جرارد که در نیمه اول و دوم وارد دروازه شد، توانست به پیروزی 2 بر صفر برسد. لیورپول با این پیروزی 32 امتیازی شد تا همچنان در تعقیب چلسی باشد. بنیتس پس از این پیروزی گفت: «می‌دانستیم که بازی سختی است و تلاش کردیم توپ را نگه داریم. ما تحت فشار بودیم و گل دوم بسیار حیاتی بود و کار را تمام کرد. ما در نیمه اول هم چند موقعیت خوب داشتیم و می‌توانستیم به پیروزی بهتری برسیم.»

صدمین گل رونالدو

کریستیانو رونالدو با یک ضربه ایستگاهی توانست صدمین گلش را برای منچستریونایتد به ثمر برساند تا نقش اصلی را در پیروزی 5 بر صفر تیمش مقابل استوک داشته باشد. بعد از گل‌های کریک، برباتوف و ولبک، باز نوبت رونالدو بود تا گل پنجم را وارد دروازه استوک کند. منچستریونایتد با این پیروزی 24 امتیازی شد و توانست به رده سوم بازگردد. سرالکس فرگوسن پس از این پیروزی به شبکه منچستریونایتد گفت: «نتیجه فوق‌العاده بود ولی فکر می‌کنم در نیمه اول خیلی خوب نبودیم. استوک خوب بازی کرد و با نزدیک کردن خط میانی‌اش به خط دفاع عبور از این تیم آسان نبود. ولی پس از گل دوم که پیش از پایان نیمه اول به ثمر رسید، مقاومت استوک در هم شکست.»

اولین شکست ردنپ

تاتنهام که پس از آمدن ردنپ توانسته بود در 4 بازی 10 امتیاز بگیرد، در خانه فولام با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد. این اولین شکست تاتنهام با ردنپ بود و موجب شد این تیم به رده نوزدهم سقوط کند.

کد خبر 68541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز