شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: چلسی در حالی میهمان وست‌برام قعرنشین است که چهارشنبه شب با شکست غیرمنتظره مقابل برنلی دسته‌سومی در ضربات پنالتی از جام اتحادیه کنار رفت.

 دیدیه دروگبا که پس از مدت‌ها به ترکیب چلسی بازگشته بود تیمش را پیش انداخت، ولی میهمان توانست بازی را به تساوی بکشاند و در نهایت با از دست‌رفتن پنالتی‌های جان اوبی میکل و وین بریج، این برنلی بود که ناباورانه توانست به مرحله بعدی صعود کند.

 همچنین دروگبا ممکن است به خاطر واکنش نسبت به هواداران برنلی محروم شود که این تاوان شکست را سنگین‌تر خواهد کرد. پس از گلزنی دروگبا، هواداران میهمان سکه‌ای به سمت او پرتاب کردند و او علاوه بر حرکتی زشت، سکه را دوباره به سمت تماشاگران انداخت. مهاجم ساحل‌عاجی که باید برای ادای توضیحات به اتحادیه فوتبال برود، یک روز پس از بازی بابت رفتارش عذرخواهی کرد: «می‌خواستم به خاطر گلزنی شادی کنم که چیزی به من برخورد کرد. اشتباه بزرگ من این بود که آن را به سمت هواداران پرت کردم و اگر کسی آسیب دیده، معذرت می‌خواهم.»

این دومین شکست خانگی چلسی در سه بازی اخیر بوده و نمره منفی قابل‌توجهی در کارنامه اسکولاری محسوب می‌شود. در حالی که تصور می‌شد پیروزی چلسی حتمی شده باشد، سرمربی برزیلی دکو و دروگبا را تعویض کرد و میهمان پس از آن توانست به گل تساوی برسد. اسکولاری که تیمش برای حفظ صدرنشینی باید وست‌برام را شکست دهد، از عملکرد بازیکنانش انتقاد نمی‌کند و می‌گوید: «هر شکستی برای ما مشکل‌ساز است. حالا باید دوباره تلاش کنیم تا اعتمادبه‌نفس به تیم بازگردد. هرچند از این جام حذف شدیم، ولی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان موقعیت خوبی داریم.»

لیورپول به فکر جبران شکست

لیورپول هم که مانند چلسی 29 امتیازی است و در رتبه دوم قرار دارد، در جام اتحادیه ناموفق بود و با شکست 4 بر 2 در زمین تاتنهام حذف شد. بنیتس در این بازی از بازیکنان ذخیره‌اش استفاده کرد و نمایش ضعیف آنها نشان می‌دهد که فاصله زیادی با بازیکنان اصلی دارند. دانیل آگر، مدافع لیورپول درباره این بازی می‌گوید: «نکات مثبت زیادی نمی‌توان پیدا کرد.

نمایش ما اصلا خوب نبود و باید بهتر از این باشیم.» بنیتس هم سعی می‌کند این بازی را هرچه زودتر فراموش کند و می‌گوید: «حالا باید روی بولتون تمرکز کنیم و تلاش کنیم با بردن این بازی در صدر بمانیم.» بنیتس همچنین در مورد فرناندو تورس که پس از مصدومیت کشاله و غیبت سه‌هفته‌ای مقابل تاتنهام 56 دقیقه بازی کرد، می‌گوید: «برای او لازم بود تا  دقایقی بازی کند و حالا احساس بهتری دارد. امیدوارم او برای شنبه کاملا آماده باشد.» بولتون که با دو پیروزی متوالی توانسته از انتهای جدول جدا شود و به رتبه یازدهم صعود کند، امروز هم در خانه مقابل لیورپول به دنبال امتیاز خواهد بود. آگر می‌گوید: «بولتون تیمی فیزیکی و قدرتمند است و بازی سختی برای ما ترتیب خواهد داد  ولی ما می‌خواهیم نسبت به بازی چهارشنبه در همه خطوط بهتر بازی کنیم.»

اوت دستی به منچستریونایتد رسید

پس از شکست هفته گذشته در زمین آرسنال، منچستریونایتد امروز میزبان استوک‌سیتی است. بزرگترین تهدید این تیم تازه‌وارد، روری دلپ است که با اوت‌دستی‌های بلندش سازنده 7 گل از 13 گل استوک بوده. دلپ در پیروزی باورنکردنی تیمش مقابل آرسنال هم سازنده هر دو گل تیمش بود. استوک با کسب 10 امتیاز از 5 بازی قبلی تیمش که با پیروزی مقابل آرسنال و تاتنهام همراه بود، توانسته به رتبه دوازدهم صعود کند.

اندی گریفین، کاپیتان استوک به وابستگی تیمش به اوت‌دستی‌های مدافع ایرلندی اهمیتی نمی‌دهد و می‌گوید: «به عنوان یک باشگاه باید خودخواه باشیم. ما می‌خواهیم در لیگ‌برتر باقی بمانیم و مهم نیست که دیگران چه فکری می‌کنند. ما با این روش به نتیجه رسیده‌ایم. ما به لیگ نیامده‌ایم تا دیگران را سرگرم کنیم و هدف ما بقاست. در روز خوب‌مان توانسته‌ایم آرسنال را شکست دهیم و اگر همه چیز خوب پیش برود می‌توانیم مقابل یونایتد هم نتیجه بگیریم.»

دومین آزمون سخت آرسنال

آرسنال که با نمایش فوق‌العاده‌اش توانست منچستریونایتد را شکست دهد، امروز میزبان آستون‌ویلا تیم پنجم جدول است. ونگر در جریان پیروزی 3 بر صفر مقابل ویگان در جام اتحادیه از تیم دومش استفاده کرد و مقابل ویلا می‌تواند ترکیب اصلی‌اش را به زمین بفرستد. حضور آلمونیا و آدبایور در تست‌های پزشکی قبل از بازی مشخص می‌شود ولی فان‌پرسی و ابوئه، به ترتیب به دلیل محرومیت و مصدومیت زانو قطعا غایبند.آستون‌ویلا که با شروع خوبش به عنوان تهدیدی جدی برای 4 تیم مدعی لیگ‌برتر مطرح شده بود در دو بازی اخیرش شکست خورده است.

کد خبر 68332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز