رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اصلاح و تصویب لایحه «قانون مدیریت یکپارچه ایمنی و آتش نشانی» تاکید کرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه آتش‌نشانی و وزارت کار، کلیه اصناف مکلف شدند که قبل از بهره برداری، تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی را کسب کنند.

ساختمان ناایمن

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد سازمان آتش نشانی با اتحادیه اصناف و وزارت کار پیش نویس تفاهم نامه‌هایی در جهت ایمن سازی صنوف و کارگاه‌های پرخطر تنظیم شده است. براساس این تفاهم‌نامه کلیه صنوف قبل از بهره برداری مکلف به اخذ تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی شدند و قبل از کسب مجوز باید دوره‌های آموزشی ایمنی و آتش نشانی را بگذرانند.

او ادامه‌ داد: با توجه به عدم اجازه ورود به سازمان آتش نشانی برای بازدید از برخی از ساختمان‌های دولتی در این جلسه مقرر شد تا عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه به شورا منعکس و پیگیری لازم جهت همکاری با سازمان انجام شود.همچنین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز مکلف شد که موضوع ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های لازم برای ورود سازمان آتش نشانی به ساختمان‌های دولتی را از طریق مبادی مربوطه پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به گزارش‌های ارائه شده و شرایط ناایمن و گاهی ناپایدار برخی از ساختمان‌ها مقرر شد مناطق شهرداری طی مکاتبات و برگزاری جلسات، مواردی از ساختمان‌ها را جهت بررسی استحکام بنا به سازمان نظام مهندسی استان تهران معرفی کنند.

بابایی در ادامه تشریح جلسه کمیته ایمنی گفت: همچنین مقرر شد به طور ماهانه گزارش عملکرد کمیته‌های ایمنی مناطق و گزارش پیشرفت فیزیکی ایمن سازی ساختمانهای بسیار پر خطر و بحرانی به کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران منعکس شود.

کد خبر 685258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha