مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
۱ نفر

تابستان دارد فرا می‌رسد و باید به خصوص در حین موج‌های گرما- دوره‌های طولانی هوای داغ- مراقب سلامت‌تان باشید.

heat wave

خنک ماندن کلید اصلی حفظ سلامت شما در یک موج گرمایی است. در خانه ماندن و استفاده از وسائل سردکننده و تهویه مطبوع می‌تواند بدن شما را خنک نگه دارد و از بیماری‌های مربوط به گرما جلوگیری کند. اگر مجبور به خروج از خانه هستید، می‌توانید با رفتن به درون مکان‌های عمومی دارای تهویه مانند فروشگاه‌های بزرگ و کتابخانه‌ها خودتان از گرما تا جایی که ممکن است دور بمانید.

یک نکته حیاتی دیگر این است که در امواج گرمایی دور ماندن از خورشید است. تا جایی که می‌توانید از بیرون رفتن از خانه در گرمترین ساعات روز معمولا در فاصله ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر خودداری کنید. فعالیت‌های روزمره‌تان را به ساعات اولیه بامداد یا ساعات نزدیک به غروب منتقل کنید تا از گرمازدگی‌تان جلوگیری شود. اگر بیرون از خانه هستید، پوشیدن لباس‌های سبک هم برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سودمند است.

در آب‌وهوای داغ، باید نشانه‌های بیماری‌های مربوط به گرما را بشناسید. نشانه‌های از جمله ضعف، سرگیجه و سیاهی رفتن چشم‌ها، سردرد، تهوع، تعریق شدید و غش کردن.

بیشتر بخوانید:

بیماری‌های مربوط به گرما را می‌توان به صورت طیفی توصیف کرد که از بثورات پوستی خفیف ناشی از گرما یا همان به اصطلاح «عرق‌سوز» شدن شروع می‌شود و تا گرمازدگی مرگبار ادامه پیدا می‌کند. در موارد، این بیماری‌های مربوط به گرما بهترین کار است که هر فعالیتی را که دارید انجام می‌دهید، متوقف کنید و در سایه به استراحت بپردازید.

حفظ مایعات بدن نیز برای سالم ماندن در آب‌وهوای گرم مهم است. در طول روز حتی اگر تشنه نیستید، آب بنوشید. اگر در جریان موج گرمایی در حال ورزش کردن یا کار کردن در بیرون هستید، نوشیدن نوشابه‌های ورزشی برای کمک به جایگزینی املاح یا الکترولیت‌های از دست رفته از طریق عرق سودمند است. از مصرف نوشیدنی‌ها حاوی کافئین (قهوه، کولا و..)، قند یا الکل خودداری کنید، چرا که همه آنها با افزیش دادن دفع آب بدن از راه ادرار کم‌آبی بدن را تشدید کنند.

کد خبر 684788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارسال IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    5 0
    گرمای 61 درجه میزنن 52 درجه تو خوزستان این صحبت‌ها واس تهران و شهرا دیگه اس نه خوزستان ساعت 12 شب 45 درجه اس
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      2 6
      خداییش جز نفرت پراکنی هنردیگه ای هم داری...هموطن؟