یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

گروه ورزشی: استقلالی‌ها پس از انجام یک بازی دوستانه مقابل تیم منتخب کرج که به برتری 3 بر یک دست یافتند، تمرینات خود را در تهران دنبال می‌کنند تا آماده بازی حساس روز جمعه مقابل فولاد خوزستان شوند.

 این در حالی‌ است که امیر قلعه‌نویی همچنان منتظر حضور «فابیو بالا» و «مانوئل داسیلوا» دو بازیکن برزیلی در تمرینات تیمش است، هرچند که شایعات زیادی در این خصوص مطرح شده و می‌گویند سرمربی و مدیرعامل استقلال حاضر نیستند برزیلی‌ها بدون دادن تست فنی با این تیم قرارداد امضا کنند.

حدود یک‌ماه پیش، رضا رجبی آنالیزور استقلال با تشخیص امیر قلعه‌نویی راهی برزیل شد تا دو بازیکن در پست هافبک و مهاجم به این تیم بیاورد. در این چند روز اما شایعه شده که قلعه‌نویی حاضر نیست این دو بازیکن برزیلی را بدون دادن تست فنی قبول کند و حتی صمد مرفاوی در مصاحبه‌ای که روز جمعه و بعد از بازی استقلال مقابل منتخب کرج انجام داد این موضوع را به نوعی تایید می‌کند.

مرفاوی در خصوص مشکلات به وجود آمده می‌گوید: «ما فیلم بازیکنان برزیلی را دیده‌ایم و آنها از لحاظ فنی کیفیت مطلوبی دارند ولی همه چیز در خصوص جذب این دو بازیکن به نظر قلعه‌نویی ختم می‌شود.» مرفاوی تاکید می‌کند: «سرمربی تیم در نظر دارد که این دو بازیکن قبل از اینکه با استقلال قرارداد رسمی امضا کنند. در تست فنی شرکت کنند تا آخرین وضعیت آنها مورد بررسی قرار بگیرد.»

از طرفی گفته می‌شود که واعظ آشتیانی مدیرعامل استقلال هم با این موضوع مخالف است که برزیلی‌ها بدون دادن تست، قرارداد امضا کنند.  حتی واعظ چند روز پیش در مصاحبه‌ای که با یکی از روزنامه‌های ورزشی داشت صراحتا اعلام کرد که باشگاه استقلال به اندازه کافی بودجه ندارد تا دو بازیکن برزیلی را جذب کند ولی این مصاحبه در نهایت تکذیب شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که واعظ آشتیانی تاکید دارد تا این دو بازیکن برزیلی قبل از امضای قرارداد تست فنی بدهند. این موضوع بی‌ربط به نمایش ضعیف پائولو دی‌کارمو در پرسپولیس نیست و مدیرعامل استقلال ترجیح می‌دهد داسیلوا و فابیو  اول در تست فنی شرکت و بعد قراردادشان را امضا کنند.

 رجبی: برزیلی‌ها تست نمی‌دهند

رضا رجبی اما معتقد است که موضوع مخالفت قلعه‌نویی و واعظ آشتیانی واقعیت ندارد و بعضی از روزنامه‌ها بی‌جهت می‌خواهند با پرداختن به این مسائل حاشیه درست کنند.
رجبی که این دو بازیکن را از لحاظ فنی تایید می‌کند به همشهری می‌گوید: «فابیو بالا یک بازیکن 27 ساله است که در پست هافبک هجومی بازی می‌کند و مانوئل هم یک مهاجم 30 ساله است که در پست مهاجم نوک بازی خواهد کرد. آنها از لحاظ فنی مشکلی ندارند و قرار هم نیست که قبل از امضای قرارداد تست فنی بدهند.»

رجبی در خصوص مخالفت واعظ آشتیانی و قلعه‌نویی می‌گوید: « این مسائل صحت ندارد و من در این مورد با سرمربی و مدیرعامل حرف زده‌ام. فابیو و داسیلوا بازیکنان توانایی هستند و جذب هردوی آنها حتی کمتر از 500 هزار دلار برای استقلال خرج خواهد داشت. شایعاتی که در مورد این دو نفر مطرح شده به هیچ عنوان صحت ندارد و قلعه‌نویی و واعظ آشتیانی مخالفتی با عقد قرارداد آنها ندارند.»

وی در پاسخ به این سئوال که دو بازیکن برزیلی چه زمانی وارد ایران می‌شوند،  می‌گوید: «اگر مشکل خاصی پیش نیاید آنها امروز به تهران می‌آیند در ضمن یک هافبک برزیلی دیگر را هم مدنظر داریم که جزو سهمیه‌های تیم امید محسوب می‌شود و فصل گذشته در لیگ ژاپن 9 گل به ثمر رسانده است.»

 قلعه‌نویی: آنها تست نمی‌دهند

قلعه‌نویی اما در خصوص این موضوع می‌گوید: «پرونده جذب مهاجمان خارجی در زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده باز شد ولی این موضوع طول کشید. البته مشکل خاصی وجود ندارد و قرار نیست که آنها تست فنی بدهند. ما آقای رجبی را به برزیل فرستادیم که این بازیکنان را در شرایط مسابقه زیرنظر بگیرند و حالا مجبور نیستیم که برای شناختن آنها وقت تلف کنیم.»

سرمربی استقلال در پاسخ به این سئوال که آیا شما قبلا نگفته بودید که این مهاجمان باید در تست فنی حضور پیدا کنند، می‌گوید: «ما فیلم بازی‌های این دو بازیکن را دیدیم ولی رجبی می‌دانست که من دنبال چه بازیکنانی هستم و هیچ مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد چراکه حرف آنالیزور باشگاه برای من تاییدشده است.» قلعه‌نویی در خصوص مخالفت واعظ آشتیانی می‌گوید: «به نظر من مدیرعامل باشگاه حرف منطقی زده و گفته که اگر آنها از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشند قرارداد امضا می‌کنند و حالا از نظر ما هم این دو بازیکن تاییدشده هستند.»

نگرانی قلعه‌نویی از خط دفاعی

استقلال در بازی حساس مقابل فولاد خوزستان پیروز قربانی را به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارد که این موضوع باعث نگرانی قلعه‌نویی شده است. از طرفی بیژن کوشکی هم با مصدومیت از ناحیه مچ پا مواجه است و هادی شکوری هم به تازگی در شرایط مسابقه قرار گرفته که این وضعیت برای قلعه‌نویی چندان خوشایند نیست. آخرین اخبار از وضعیت خط دفاعی استقلال حاکی از آن است که قلعه‌نویی می‌خواهد تغییراتی را برای بازی با فولاد ایجاد کند. در این دیدار پژمان منتظری مدافع آخر استقلال خواهد بود و هادی شکوری و ابراهیم تقی‌پور به عنوان مدافعان یارکوب بازی خواهند کرد.

برهانی: تنبیه انضباطی نشدم

آرش برهانی که برای استراحت چندروزه راهی کشور امارات شده بود با تاخیر به تهران برگشت و شایعه شده که باشگاه استقلال این بازیکن را جریمه کرده است البته برهانی در این خصوص به همشهری می‌گوید: «سفر من به دبی با هماهنگی سرمربی بود و به هیچ عنوان جریمه یا تنبیه انضباطی نشدم من در امارات هم به صورت تلفنی با قلعه‌نویی حرف زدم و در مورد زمان بازگشتم نیز صحبت کردیم برخلاف مسائلی که عنوان می‌شود مسئولان باشگاه و سرمربی از اینکه من به امارات رفتم ناراحت نشدند.»

کد خبر 68460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز