ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مصاحبه یا یک روزنامه آلمانی هشدار داده بعد از تبدیل شدن وضعیت اوکراین به حالت نامزدی در اتحادیه‌ اروپا، روسیه تعداد حملات خود را افزایش می‌دهد و جنگ در طول سال‌های بعد ادامه خواهد داشت.

اوکراین جنگی در چشم انداز عضویت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، دبیر کل ناتو می‌گوید که جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها به طول بینجامد. روزنامه بیلد زایتونگ آلمان به نقل از ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو توضیح داده است که کمک‌های تسلیحاتی دولت‌های اروپایی به نیروهای نظامی اوکراینی شانس پیروزی برای خروج مناطق شرقی دونباس از کنترل روس‌ها را افزایش می‌دهد. در عین حال استولتنبرگ تاکید کرد که ناتو باید برای این حقیقت که جنگ سال‌ها به طول خواهد کشید آماده شود و در عین حال نباید تداوم پشتیبانی از اوکراین را متوقف کند. همچنین او از افزایش هزینه‌ها نه تنها در امور نظامی بلکه در سایر عرضه‌های زندگی اجتماعی نظیر خوراک و انرژی صحبت کرد.

در کنار هشدارهای استولتنبرگ، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز که روز جمعه از کی‌یف دیدار کرده بود، از نیاز آمادگی برای یک جنگ طولانی صحبت کرد.

جانسون در نوشته‌ای در روزنامه ساندی تایمز لندن گفت: «زمان یک عامل حیاتی است، همه چیز به این بستگی دارد که اوکراین ‌آن ‌قدر قوی شود تا بتواند قبل از آن که روسیه برای حمله دوباره تجدید قوا کرده و از خاک خود دفاع کند.»

او در نوشته خود بر دریافت اسلحه، تجهیزات، مهمات و آموزش نظامی توسط اوکراین پیش از حمله تاکید کرد.

اوکراین بعد از دریافت پیشنهاد وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه‌ اروپا در روز جمعه توسط کمیسیون اروپا، جایگاهش به شکل قابل‌توجهی تقویت شده و انتظار است که دولت‌های این اتحادیه‌ در نشست این هفته وضعیت نامزدی اوکراین را تایید کنند.

اگرچه با وجود تبدیل شدن وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه‌ اروپا، اوکراین همچنان مسیر طولانی برای عضویت کامل خواهد داشت، ولی قدم مهمی در رسیدن به آرزوی دیرینه‌ برداشته می‌شود که پیش از آغاز جنگ آن را دور از دسترس تصور می‌کرد.

کد خبر 684376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha