شهردار تهران گفت: باید تصدی‌گری بر شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی از بین برود و تولی‌گری بر عملکرد آنها صورت گیرد.

محمد باقر قالیباف در نشست با مسئولان شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی با بیان این مطلب اظهار کرد: شرکت‌های خصوصی باید خود بر مسائل جاری‌شان مدیریت کنند و تصدی‌گری بر عملکرد آنها از بین برود و در مقابل نظارت بر عملکرد آنها دقیق‌تر شود.

وی افزود: امروز دیگر به فکر توسعه کمی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی نیستیم بلکه توسعه کیفی آنها مدنظر است و در تلاشیم شرکت‌های خصوصی به ماهیت و نقش اصلی خود و هدف تاسیس‌شان نزدیک شوند و با ارتقای سطح خدمات بتوانند به نحو شایسته‌تری به شهروندان خدمات‌رسانی کنند.

شهردار تهران با تاکید براینکه ما از ورود بخش خصوصی در مدیریت تاکسیرانی به‌عنوان راهکاری برای حل مشکلات و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان حمایت می‌کنیم، عنوان کرد: حضور و فعالیت شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی در شهری مانند تهران انکار‌ناپذیر است زیرا یک سازمان نمی‌تواند به تنهایی بر عملکرد حدود 100 هزار تاکسی نظارت کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه تاکسی‌ها به‌هیچ‌وجه جزء وسایل نقلیه عمومی محسوب نمی‌شوند و در واقع وسیله‌ای نیمه عمومی هستند تصریح کرد: تاکسی‌ها در هیچ جای دنیا وسایل نقلیه عمومی محسوب نمی‌شوند و ما نیز نباید خلاف عقل و منطق تاکسی‌ها را وسیله نقلیه عمومی بدانیم و اگر بودجه و یارانه‌ای را می‌خواهیم صرف توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنیم، مترو در اولویت قرار دارد، زیرا علاوه بر ظرفیت بسیار بالای جا به جایی مسافر بهترین گزینه برای حل مشکل ترافیک محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 59 درصد ناوگان تاکسیرانی تحت نظارت بخش خصوصی فعالیت و خدمات‌رسانی می‌کنند و 41 درصد ناوگان تحت پوشش سازمان تاکسیرانی هستند.

وی توضیح داد: مسافربرهای شخصی ساماندهی شده بدون استثنا در شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مشغول به کار و خدمات‌رسانی هستند.

حسین تیموری کرمانی خاطر نشان کرد: از مجموع 15 هزار و 637 مسافربر شخصی که شناسایی شده بودند تنها حدود 5 هزار دستگاه خودرو عملا وارد عرصه خدمات‌رسانی شدند و با تغییر رنگ و پلاک در شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: براساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران تاکسی‌های پایتخت باید تنها در قالب استاندارد (تلفنی و ایستگاهی) و خطی فعالیت کنند که در تلاشیم به مرور با حذف تاکسی‌های گردشی و ساماندهی تاکسی‌ها به شیوه‌های تعیین شده به اهداف موردنظر در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک دست یابیم.

درانتظار تحویل تاکسی های سال 85

مدیرعامل تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه در سال 85 باید 7800 خودرو به تاکسیرانی شهر تهران تحویل می‌شد،گفت: متأسفانه هنوز هزار و 200 خودرو از سهمیه سال 85 سازمان تاکسیرانی تحویل داده نشده است، این در حالی است که رانندگان این خودروها بین 3 تا 7 قسط خودرو‌ها را نیز پرداخت کرده‌اند

کد خبر 68429

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز