گروه سیاسی: سفیر لبنان در تهران تأیید کرد که سفر میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری کشورش به ایران دوشنبه، چهارم آذرماه آغاز می‌شود

زین موسوی، در گفت‌وگو با همشهری خبر روز گذشته ایرنا به نقل از سفیر ایران در بیروت که زمان سفر سلیمان را چهارم و پنجم آذرماه اعلام کرده بود، تأیید کرد.

محمدرضا شیبانی، دیروز پس از دیدار با فوزی صلوخ‌، وزیر امور خارجه لبنان، انجام این سفر را تاریخی و مهم خواند‌ و گفت: دیدار با صلوخ به‌منظور هماهنگی برنامه‌های سفر میشل سلیمان به تهران انجام شد.

شیبانی سفر سلیمان به ایران را از این جهت تاریخی خواند که وی نماد وحدت ملی در لبنان است و سفرش به ایران پس از توافق بین طرف‌های لبنانی برای تشکیل دولت وحدت ملی و برقراری آشتی ملی صورت می‌گیرد.

وی همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به تجهیز ارتش لبنان از جانب ایران، افزود: قرارداد همکاری پیشین امضا‌شده بین 2 کشور از 5 سال پیش وجود دارد که می‌توان در این چارچوب به تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی و دفاعی اقدام کرد.

سفیر ایران در بیروت در روزهای گذشته علاوه بر دیدار با فوزی صلوخ، با نبیه بری، رئیس‌ مجلس لبنان، علامه محمدحسین فضل‌الله، از مراجع تقلید شیعیان، الیاس المر، وزیر دفاع و همچنین امیل لحود، رئیس‌جمهوری سابق این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

نادر سکر، یکی از نمایندگان مجلس لبنان و از مسیحیان مارونی این کشور هم روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا سفر سلیمان به تهران را دارای اهمیتی راهبردی دانست و گفت: سیاست ایران در روابطش با کشورهای عربی و ملت‌های آنها، دور از تبعیض است و حمایت تهران از کشورهای عربی در مسیر مقابله با تجاوزهای استکباری و صهیونیستی قابل تجلیل است‌.

کد خبر 68426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز