استفاده از جنگ‌افزارهای روباتیک می‌تواند به کاهش تلفات نیروهای خودی و وارد آوردن ضربات سنگین‌تر به دشمن کمک کند.

تانک روباتیک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، شرکت استونیایی میلرم روباتیکس و صنایع دفاعی و هوایی کانگزبرگ از نروژ اولین تمرین شلیک مستقیم یک تانک روباتیک متوسط بر اساس خودروی رزمی روباتیک Type-X Milrem، مجهز به برجک کنترل از راه دور کانگزبرگ که شامل یک توپ ۳۰ میلی متری بوش‌مستر نیز می‌شود را انجام دادند.

تمرین موفق شلیک مستقیم علیه خودروهای ساکن و خودروهای زرهی که در هفته دوم ماه ژوئن انجام شد، بخشی از پروژه مشترک نوردیک روباتیک وینگمن (NRW) است که توسط میلرم و کانگزبرگ با هدف تولید یک روبات میدان جنگ که خواست‌های ناتو و کشورهای شمال اروپا را برآورد می‌کند، اجرا می‌شود.

ایده ایجاد یک وسیله نقلیه روباتیک است که می‌تواند از تانک‌های جنگی اصلی و وسایل نقلیه جنگی پیاده نظام پشتیبانی کند و در عین حال قدرت آتش و قابلیت‌های تاکتیکی برابر و همسان با یک واحد نفربر را ارائه دهد.

اگرچه در این آزمایش از یک توپ بوش‌مستر ۳۰ میلی‌متری با تغذیه مهمات بدون اتصال استفاده شد، اما Type-X می‌تواند توپ‌هایی تا ۵۰ میلی‌متر و همچنین موشک‌های ضد تانک و یک پهپاد متصل را برای شناسایی حمل کند. مولفه میلرم یک پیشرانه و ماژول کنترل است که هوش مصنوعی را در خود جای داده و قادر به ناوبری و تشخیص موانع به‌صورت خودکار است. علاوه بر این، درایو غیرمستقیم دارد که کنترل از راه دور بهتری را در سرعت‌های بالاتر فراهم می‌کند.

کد خبر 684230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha