تعرض به شش زن یمنی از سوی عناصر وابسته به ائتلاف سعودی، موجی از خشم را در میان مردم این کشور برانگیخته است.

سعودي ها در يمن

به گزارش همشهری‌آنلاین، تعرض و آزار جنسی شش زن در جنوب استان الحدیده از سوی عناصر وابسته به ائتلاف سعودی، موجی از خشم را در میان مردم این منطقه موجب شده است.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، منابع محلی در این باره گفتند که عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در منطقه «الجویر» و «السویهر» در جنوب استان الحدیده واقع در غرب یمن، به شش زن تعرض کرده‌اند که باعث عصبانیت شدید مردم این دو منطقه شده است، تا جایی که اهالی وعده داده‌اند که عناصر ائتلاف سعودی را بیرون خواهند کرد.

شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در مواجهه به این اعتراضات، به خانه برخی از اهالی یورش برده و تعدادی از آن‌ها را بازداشت کرده‌اند.

طبق این گزارش، خانواده افراد مورد تعرض قرار گرفته پس از اطلاع از این جنایت به مقر عناصر ائتلاف متجاوز سعودی در مدرسه «السویهره» حمله کرده و با شبه‌نظامیان درگیر شدند. در نهایت فرماندهان وارد عمل شده و دستور به بازداشت معترضان دادند و بدون اینکه هیچ تنبیهی متوجه افراد متجاوز شود، صرفا قرار بر این شد که آن‌ها نزدیک خانواده قربانیان زندگی نکنند و به محل دیگری نقل مکان کنند.

در پی این جنایت، سازمان حقوق بشری «تهامه» نیز این تجاوز دسته‌جمعی را به شدت محکوم کرد. در بیانیه این سازمان یمنی آمده است که چنین جنایاتی با ارزش‌های و مبانی دین اسلام و ادیان آسمانی و عرف و قوانین همه جوامع و قبائل در تضاد است.

سازمان حقوق بشری تهامه همچنین از مردم یمن به خصوص اهالی استان الحدیده خواست تا به سرعت جلوی چنین جنایاتی را بگیرند. در این بیانیه از شورای امنیت و سازمان ملل و دیگر سازمان‌های غیر دولتی فعال در زمینه حقوق بشر خواسته شده تا موضع قاطعی در برابر تعرض به زنان در مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی اتخاذ کنند.

کد خبر 684180
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    وهابیت جرثومه نجاست ساخته آل سعود قبیله ای خونخوار((یهودی))است که باکمک آمریکاواسرائیل جنایت میکندبایدنابود شود