ایلان ماسک که اخیرا در قالب یک توافق هنوز کامل نشده شرکت توییتر را خریده، در یک جلسه مجازی به کارمندان توییتر گفت می‌خواهد این رسانه اجتماعی مانند تیک‌تاک و وی‌چت شود و به تعداد کاربر بالای یک میلیارد نفر برسد.

ماسک توییتر

به‌ گزارش همشهری آنلاین به‌نقل از ویونیوز، گزارش شده ماسک از توییتر می‌خواهد مدل موفقیت تیک‌تاک و وی‌چت را برای هدف قرار دادن یک میلیارد کاربر تکرار کند. بدین منظور توییتر باید کاربردهای بیشتری ارائه دهد و مطمئن شود برای کاربران سرگرم‌کننده و آگاهی‌دهنده است.

تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ روزانه ۲۲۹ میلیون کاربر فعال در توییتر وجود داشته است که به‌نظر می‌رسد برای خریدار جدید این رسانه اجتماعی عدد رضایت‌بخشی نیست.

ماسک در این جلسه به‌تعریف از سرویس چینی وی‌چت پرداخته که با ترکیب امکانات رسانه‌ اجتماعی، پرداخت آنلاین، بازی و غیره توانسته کاربران زیادی را جذب کند. او خطاب به کارمندان توییتر گفته «شما اساساً در چین با وی‌چت زندگی می‌کنید. اگر بتوانیم این مدل را با توییتر بازسازی کنیم، موفقیت بزرگی خواهیم داشت».

او در ادامه الگوریتم تیک‌تاک را به دلیل خسته‌کننده‌نبودن تحسین کرد و گفت: «ما می‌توانیم توییتر را به همان شیوه جذاب کنیم». به گفته او توییتر می‌تواند در اطلاع‌رسانی به مردم در مورد مسائل جدی بسیار بهتر باشد.

بیشتر بخوانید:

وقتی از ماسک در مورد پتانسیل توییتر در ۵ تا ۱۰ سال پرسیده شد، او گفت این شرکت باید «به تمدنی قوی‌تر با ماندگاری بیشتر کمک کند که در آن بهتر بتوانیم ماهیت واقعیت را درک کنیم».

ماسک در مورد اخراج کارکنان توییتر هم به بیشتر بودن هزینه‌ها از درآمد شرکت اشاره کرده است. ماسک که در هفته‌های گذشته درباره تداوم دورکاری کارمندانش در تسلا دیدگاه مخالف‌آمیز سرسختانه‌ای گرفته بود، در این خصوص توییتر را متفاوت دانست و موضع نرم‌تری اتخاذ کرد.

کد خبر 683968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha