رئیس شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: شهید چمران چیزی از دنیا نداشت؛ جز جانی که آن هم تقدیم خدا کرد. آنچه از ایشان به جا مانده یک حساب بانکی در باجه بانک ملی شعبه مجلس است که تنها ۳۵ هزار تومان در آن موجود است و آن مبلغ نیز حقوق دریافت نکرده ایشان است که برای عبرت همگان در آنجا دست نخورده باقی مانده است.

چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در آستانه فرارسیدن سی و یکم خرداد ماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به عنوان دومین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: جهاد در راه علم همانی است که رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از آن نام بردند و در مسیر حرکت به سوی جهاد علم تاکید کردند؛ همان جهادی است که دکتر چمران سال‌ها پیش از این، در آن مسیر گام نهادند که ما و جوانان‌مان نیز در این دوران به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه داریم برای پیشرفت کشور در مسیر جهاد علم پیشرو باشیم.  

او در ادامه سه دست نوشته از دلنوشته‌های شهید چمران را قرائت کرد و گفت: اولین دست نوشته از ایشان را هنگامی که در امریکا تحصیل می‌کردند و راه مبارزه با استکبار جهانی را پیشه خود کرده بودند قرائت میکنم که به این مضمون اشاره دارد: «من مسئولیت تام دارم که در مقابل شداید و بلایا بایستم، تمام ناراحتی‌ها را تحمل کنم و رنج‌ها را بپذیرم، چون شمع بسوزم و راه را برای دیگران روشن کنم. ای خدا، من باید از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا که دشمنان، مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر می‌فروشند، ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد. باید همه آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم، آنگاه خود خاضع‌ترین و افتاده‌ترین فرد روی زمین باشم.»

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به حق شهدای ما سوختند تا راه را برای ما روشن کنند. راه روشنی که هر روز در نمازها از خدا می‌خواهیم، همین راه است، شهدای ما سوختند و رفتند تا ما راه را اشتباه نرویم و از طریق مستقیم الهی منحرف نشویم.

عضو کنونی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهید چمران چیزی از دنیا نداشت جز جانی که آن هم تقدیم خدا کرد، افزود: آنچه از ایشان به جا مانده یک حساب بانکی در باجه بانک ملی شعبه مجلس است که تنها ۳۵ هزار تومان در آن موجود است و آن مبلغ نیز حقوق دریافت نکرده ایشان است که برای عبرت همگان در آنجا دست نخورده باقی مانده است و تنها کت و شلوار ایشان نیز توسط همسرشان به نیازمندان هبه شد و لباس رزمشان نیز میان رزمندگان برای یادگاری باقی ماند.

کد خبر 683967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha