شیفتگی ما انسان‌ها به جهان قرن‌هاست که وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت. با این حال در جستجوی حیات در خارج از زمین، به سیارات دیگر سر زده‌ایم. بدون شک پرس و جو در مورد سیارات دیگر جذاب است، اما آیا می توان به مراقبت از آنها اعتماد کرد؟

مریخ

به گزارش همهشری آنلاین، به وضعیتی که بشریت بر سر زمین آورده است، نگاه کنید. سیاره ما در حال رنج است. آلودگی در بالاترین حد خود قرار دارد، تغییرات آب و هوا یک واقعیت است و گرمایش جهانی در حال حاضر همه گونه‌های زندگی را در معرض آسیب قرار داده است. آیا ما برای نجات سیاره خود اقدام می‌کنیم؟ آری، اما آیا کافی است؟ خیر، سرعت خیلی کند است.

آیا بشریت در زمانی که ما به سختی می‌توانیم آلودگی سیاره خود را کنترل کنیم، باید به سیارات بیگانه اعتماد کند؟ پاسخ منفی است.

اخیراً مریخ‌نورد استقامت ناسا که در حال حاضر در سیاره سرخ است، تصاویری را به اشتراک گذاشته که شروع تخریب محتملی را که اقدامات ما می‌تواند در سیاره سرخ ایجاد کند، نشان می‌دهد.

تصاویری از یک تکه زباله که در بین صخره‌های مریخ گیر کرده که در نتیجه حرکت یک روبات در فوریه سال گذشته ایجاد شده است.

در نگاه اول، ممکن است یک بسته تراشه دور ریخته به نظر برسد، بنابراین ممکن است زیاد به آن فکر نکنید، زیرا فقط یک تکه زباله است.

با این حال، این تصویر دوباره نگرانی‌هایی را برانگیخته است که اکتشافات فضایی، خطر آلودگی جهان‌ها و محیط‌های بکر را دارد.

حساب توییتر استقامت درباره این زباله‌ها گزارش داد: «تیم من چیز غیرمنتظره‌ای را مشاهده کرد: این یک تکه پتوی حرارتی است که فکر می‌کنند ممکن است از مرحله فرود من بر جا مانده باشد. آن تکه براق فویل بخشی از یک پتوی حرارتی است؛ ماده‌ای که برای کنترل دما استفاده می‌شود. یافتن این موضوع در اینجا جای تعجب دارد. مرحله فرود من در حدود ۲ کیلومتری اینجا بود. آیا این قطعه بعد از آنکه فرود آمدم، توسط باد به اینجا آمده است؟»

بیشتر بخوانید:

طبق معاهده فضای ماورای جو در سال ۱۹۶۷ و طبق قوانین بین‌المللی، اجتناب از آلودگی مضر فضا، ماه و سایر اجرام آسمانی الزامی است. پروفسور اندرو کوتس، دانشمند فضایی در آزمایشگاه علوم فضایی UCL Mullard، در حین صحبت با گاردین گفت که با توجه به اینکه تمام تجهیزات قبل از سفر به مریخ استریل می‌شوند، خطر آلودگی کم است.

او افزود: «با این حال، این تصویر این سوال را ایجاد می‌کند؛ آیا ما دانشمندان وظیفه حفظ سیارات دیگر و آلوده نکردن آنها را همچون کاری که در سیاره خودمان انجام می‌دهیم، داریم؟»

کد خبر 683869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محدثه DE ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    27 14
    من اصلا شك دارم تصوير متعلق به مريخ باشه دقيقا مثل اون حجم از تصاوير ماه - كه نهايتا معلوم شد اصلا اون دوربين توانايي گرفتن عكس در اون دما رو نداشته