مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

هنگامی که دچار یکی از مشکلات حقوقی اعم از جرایم کیفری می‌شوید، یک وکیل کیفری می‌تواند به شما کمک نماید تا مراحل قانونی گرفتن حق خود را با درایت و سرعت بیشتری به انجام برسانید.

وکیل کیفری

 از آن جا که بیشتر مردم با قوانین حقوقی آشنایی کاملی ندارند، اگر خود به تنهایی بخواهند برای این امور مراحل قانونی را طی نمایند ممکن است به مشکل برخورده و به‌جای حرکت در یک مسیر صحیح، در مسیر پر پیچ و خم قوانین گوناگون افتاده و نتوانند از خود دفاع نمایند. ما در این مطلب سعی داریم ضمن پرداختن به دعاوی کیفری و ارائه تعریفی جامع از آن، به شما بگوییم که وکیل کیفری چگونه وکیلی است و بهترین وکیل کیفری چه ویژگی‌هایی دارد؟

جرایم کیفری شامل چه جرایمی می‌شوند؟

جرائم کیفری به دسته‌ای از جرائم گفته می‌شود که سبب به وجود آمدن آسیب‌های جسمی، روحی و مالی به دیگران می‌شود. جرم کیفری شامل دو نوع مختلف می‌شود که قتل و سایر جرایم خشونت‌آمیز جزو آن‌ها به شمار می‌آید. اگر بخواهیم تعریف جزئی‌تری از جرایم کیفری ارائه کنیم، لازم است به این نکته اشاره شود که این دسته جرم‌ها شامل انواع مختلفی می‌شوند که تنها با کمک گرفتن از یک وکیل کیفری می‌توان مشکل حقوقی به وجود آمده را رفع نمود. در ادامه به انواع این جرایم اشاره خواهیم کرد:

  • جرایم کیفری شخصی

همان‌طور که گفتیم این دسته از جرم‌ها می‌توانند به جان و روح و مال دیگران خسارات بسیاری وارد نمایند. از جمله این جرایم می‌توان به آتش‌سوزی، ضرب و شتم، آدم ربایی، کودک آزاری و تجاوز جنسی اشاره کرد.

  • جرایم کیفری علیه اموال

این دسته از جرایم، در صورت دخالت در اموال و دارایی دیگران به‌وجود می‌آید. چنانچه این اتفاق رخ دهد، نه تنها فرد را از استفاده و لذت بردن از اموال خود محروم می‌نماید، بلکه می‌تواند سبب آسیب‌های روحی بیشتری شود. از جمله جرایم مالی می‌توان جعل، کلاه‌برداری، سرقت، خیانت در امانت و انتقال و فروش مال غیر را نام برد.

  • جرایم کیفری مالی

هر یک از جرایمی نیز که توسط فریب و کلاه‌برداری صورت گیرد نیز جزء جرایم کیفری به شمار می‌آید از انواع آن می‌توان به اختلاس، کلاه‌برداری، جرایم سایبری، پول‌شویی و غیره اشاره کرد.

  • جرایم کیفری رایانه‌ای

گاهی برخی افراد با استفاده از کامپیوتر اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند؛ به این شکل که به صورت غیرقانونی اقدام به برداشتن پول از حساب دیگران کرده و یا دست به استفاده از فایل‌های خصوصی افراد زده و اقدام به اخاذی از این طریق می‌نمایند؛ به‌طوری که با آبروی این افراد بازی شده و به روح و جسم آن‌ها آسیب وارد می‌کنند. از دیگر جرایم کامپیوتری می‌توان به جاسوسی‌، جعل و غیره اشاره کرد.

وکیل کیفری به چه کسی گفته می‌شود؟

وکیل کیفری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، جرایم کیفری چه برای فرد انجام دهنده جرم و چه برای افرادی که این اتفاق مجرمانه برای آن‌ها رخ داده، می‌تواند عواقب سخت، ناگوار و جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد به‌خصوص اگر در این جرایم، جان فردی از وی گرفته شده باشد؛ بنابراین برای گرفتن حق و حقوق خود زمانی که جرمی کیفری رخ داده، بهتر است ضمن مشاوره حقوقی با وکیل کیفری از بهترین وکیل کیفری که می‌شناسید کمک بگیرید تا بتواند روند پیشرفت پرونده را به‌گونه‌ای طی نماید تا در زمانی که رای دادگاه کیفری صادر می‌شود، شما به حق قانونی خود دست یابید. لازم به ذکر است وقتی جرمی به وقوع می‌پیوندد، هم مجرم و هم فردی که جرم علیه وی رخ داده است می‌توانند برای خود یک وکیل  متخصص کیفری انتخاب نمایند.

ویژگی‌های بهترین وکیل کیفری

چنانچه زمانی درگیر پرونده‌ای کیفری شدید، سعی کنید با مشورت گرفتن و یا پرس‌وجو وکیلی را انتخاب کنید که در خصوص پرونده شما دارای تجربه کافی باشد. ما در ادامه به ویژگی‌هایی که کمک می‌کند یک وکیل کیفری کارآمد را بشناسید، اشاره خواهیم کرد:

  •  وقت‌شناسی

وکیلی مجرب و کارآزموده است که بتواند در کنار شما و یا به جای شما در جایی که نیاز به حضور وی وجود دارد، حضور داشته باشد؛ زیرا غیر از این ممکن است مشکلات فراوانی را برای موکل خود به وجود آورد.

  •  عادل بودن

درست است که مجرم نیز می‌تواند از حق داشتن وکیل کیفری بهره مند شود؛ اما این فرد باید عدل و انصاف را در پیش‌برد پرونده رعایت کرده و حق را نادیده نگیرد.

  •  اشراف کامل بر موارد قانونی

وکیلی که افراد برای حل مشکلات و جرایم کیفری انتخاب می‌کنند، باید از قوانین آگاهی کامل داشته باشد؛ زیرا در برهه‌های زمانی مختلف، ممکن است قوانین تغییراتی پیدا کرده و یا تبصره‌هایی برای آن در نظر گرفته شود. نکته مهم تر اشراف وکیل کیفری بر مسال پزشکی قانونی است. به این ترتیب چنانچه در پرونده مشکلی پیش آید اطلاعات وکیل از نظر پزشکی می‌تواند به رد، اصلاح یا تایید برخی نکات کمک نماید.

  •  آگاهی علمی و عملی با افزایش اطلاعات

بی‌شک می‌توان گفت بهترین وکیل کیفری فردی است که همواره بر دانسته‌های خود می‌افزاید و تلاش می‌کند بر جنبه‌های مختلف پرونده‌های کیفری اشراف پیدا نماید. همان‌طور که گفتیم اشراف بر علم پزشکی قانونی و همچنین اطلاع داشتن از چگونگی جعل اسناد و اثر انگشت و غیره نیز می‌تواند به وکیل حقوقی کمک نماید تا بتواند از کوچک‌ترین جرئیات در پیش‌برد پرونده شما در دادگاه کیفری استفاده نماید.

  •  حق الوکاله

در خصوص میزان حق الوکاله باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به نوع پرونده کیفری و همچنین حساسیت کم یا زیادی که جرم رخ داده می‌تواند داشته باشد، حق الوکاله وکیل کیفری متفاوت خواهد بود؛ بنابراین حتما هنگام دریافت مشاوره حقوقی با وکیل مورد نظر ضمن بررسی تمامی زوایای پرونده، بهتر است در این خصوص نیز با وی صحبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکالت پرونده کیفری  با شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ تماس بگیرید. 

موسسه وکلای تلفنی

موسسه وکلای تلفنی

چنانچه درگیر پرونده‌ای حقوقی، به‌خصوص پرونده جرایم کیفری هستید، بهتر است ابتدا با مشاوره و جستجوی کافی یک وکیل کیفری مناسب بیابید تا بتواند در این مسیر شما را همراهی نماید. وب سایت وکیل تلفنی به آدرس الکترونیکی https://www.vakiltel.org/ در تلاش است تا با ارائه خدمات مختلف در قالب مشاوره حقوقی چه به صورت تلفنی و یا حضوری به مشتریان کمک‌های لازم را ارائه نماید. اگر سری به وب سایت موسسه وکلای تلفنی بزنید خواهید دید که شرایطی مهیا شده تا مشتریان بتوانند از خدمات بررسی مستندات و نگارش آنلاین اوراق قضایی، پیگیری پرونده موکل توسط وکیل پس از انعقاد قرارداد وکالت، مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان، امکان برقراری ویدئو کنفرانس در شرایطی که نیاز به حضور یک وکیل هست، مشاوره حقوقی از طریق واتس اپ و امکان حضور وکیل در جلسات حضوری مذاکره بهره‌مند شوند؛ بنابراین اگر فردی از نظر مالی و یا موقعیت مکانی امکان دسترسی به وکیل نداشت، این موسسه کمک می‌کند تا شما بتوانید در خصوص پرونده خود اطلاعات خوبی به‌دست آورده و از کمک آن‌ها بهره‌مند شوید. این مجموعه با ارائه خدمات حقوقی به صورت ۲۴ ساعته و همه روزه در خدمت مشتریان خواهد بود.

کد خبر 683746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha