جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ چندین نمایشگاه آثار هنری هنرمندان معاصر در گالری‌های تهران و کشور افتتاح می‌شود که در این میان نمایشگاه به تماشای مشق‌ها شب استاد محمد احصایی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین این رویدادهای فرهنگی باشد، نمایشگاهی که در شهر شیراز افتتاح می ‌شود.

نمایشگاه

علی خوشتراش- همشهری آنلاین: مشق‌های شب عنوان نمایشگاهی انفرادی از تابلوهای نقاشی‌خط استاد محمد احصائی است که ساعت ۱۷ جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در گالری وصال شیرازی شهر شیراز افتتاح می شود. نشانی شیراز- خیابان مشکین فام - هتل هما - گالری وصال شیرازی.

اکنون خیلی دور است در گالری مژده

نمایشگاه نقاشی‌های کامبیز خدابنده با عنوان «اکنون خیلی دیر است» عصر جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در گالری مژده افتتاح می‌شود. مجموعه آثار پیش‌رو حاصل قلم هنرمندی‌ست که علی‌رغم تحصیل آکادمیک در رشتۀ نقاشی، شیوه‌ای بینامتنی میان نیوآرت و فوویسم پیش گرفته است.

گالری گردی آخرین هفته خرداد در تهران | تماشای مشق شب‌های محمد احصائی در شیراز

این روحیۀ گریز از چهارچوب‌های آکادمیک نقاشی باعث به وجود آمدن رنگ‌ها و خط‌هایی است که در عین یک لایه بودن پختگی خاص خود را هم دارند. نمایشگاه اکنون خیلی دور است تا هفتم تیر در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، علامه طباطبایی شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دایر خواهد بود.

افق ۱۶ در شهریاران   

گالری شهریاران در دومین نمایش از پروژهٔ «هفتادو» هنر دههٔ هفتادی‌های ایران، آثاری از سارا نوبهار متولد ۱۳۷۶ را با عنوان اُفق ١۶ به نمایش می‌گذارد.«افق ١۶» نمایشی متشکل از ١۶ طراحی میکس‌مدیای سارا نوبهار است که بازدیدکنندگان می‌توانند پیش‌درآمدی شامل پنج تابلو نقاشی را نیز در بدو ورود تماشا کنند.

این نمایشگاه از جمعه ۲۷ خرداد تا ۳ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شهریاران به آدرس خیابان قائم‌مقام، کوچهٔ دهم، پلاک ۲۴ واحد ۱۵ برگزار می‌شود و افزونه‌های آن از جمله بولتن و پوستر نمایش را نیز می‌توان از سایت shaargallery.com مشاهده و دانلود نمود.

زمان‌های بی‌بازگشت در گلستان  

زمان‌های بی‌بازگشت  عنوان جدیدترین آثار نقاشی تارا بهبهانی، نقاش و پژوهشگر معاصر است که از ۲۷ خرداد تا ۸ تیر در گالری گلستان برگزار می‌شود.

گالری گردی آخرین هفته خرداد در تهران | تماشای مشق شب‌های محمد احصائی در شیراز

در این نمایشگاه ۱۸ نقاشی با تکنیک رنگ روغن که تعدادی از آن‌ها بر روی بوم‌های شش ضلعی و حاصل کار سه سال اخیر این هنرمند است، به نمایش درمی آیند. فرم بوم‌های این مجموعه ببیننده را به دنیای رنگانگ و پر رمز و راز کاشی‌های ایرانی دعوت می‌کند.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند ۲۷ خرداد تا ۸ تیر ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک۳۴ مراجعه کنند. گالری پنج شنبه‌ها تعطیل است.

مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت در اعتماد

مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت عنوان هشتمین نمایشگاه انفرادی حمزه فرهادی، نقاش، مجسمه‌ساز و معمار در گالری اعتماد برگزار می‌شود.

گالری اعتماد از روز ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱ میزبان نمایشگاه مجسمه و نقاشی حمزه فرهادی با عنوان «مَلعَبه‌ای بَرای لیلیت» خواهد شد. فرهادی در این نمایشگاه مجموعه آثاری به مراتب مدرن‌تر از گذشته اما همچنان متأثر از اقلیم خوزستان خلق کرده و به نمایش گذاشته است. نمایشگاه مجسمه و نقاشی حمزه فرهادی در گالری اعتماد یک ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ افتتاح و تا ۲۱ تیرماه برای بازدید عموم باز خواهد بود.

پس از پنجاه در نیاوران

گالری گردی آخرین هفته خرداد در تهران | تماشای مشق شب‌های محمد احصائی در شیراز

جمعه ٢٧ خرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران تازه‌ترین تجربه‌های جستجوگرانه احمد آریامنش با عنوان «پس از پنجاه» رونمایی خواهد شد. آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه چکیده‌ای از حدود چهار دهه تجربه و عبور از پنجاه سالگی این هنرمند است که ماحصل روزگار تنهایی کرونا است!

برای نشنیده شدن

برای نشنیده شدن عنوان نمایشگاه انفرادی ستاره بهبهانی است که جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در نگارخانه نگر تفتتاح می‌شود. نشانی نگارخانه نگر

تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول. این نمایشگاه تا سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ برپاست. به جز شنبه‌های علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۳ تا۲۱ از این آثار دیدن کنند.

نمایشگاه‌های دیگر 

در  گالری باوان  واقع در تهران، خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷، نمایشگاه گروهی حجم «در ۳ بعد» در گالری نگاه واقع در تهران، خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴، نمایشگاه گروهی سه‌گانه/ شماره هفت در گالری شریف واقع در تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱، نمایشگاه انفرادی «نمایش دوم» امیرحسین دزفولی در گالری نیان واقع در تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵  و نمایشگاه انفرادی طراحی «گام» در نگارخانه گل‌های داودی واقع در تهران، خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ از دیگر نمایشگاهی است که ۲۷ خرداد افتتاح می‌شوند.

گالری گردی آخرین هفته خرداد در تهران | تماشای مشق شب‌های محمد احصائی در شیراز
نمایش دوم
گالری گردی آخرین هفته خرداد در تهران | تماشای مشق شب‌های محمد احصائی در شیراز
گام
گالری گردی آخرین هفته خرداد در تهران | تماشای مشق شب‌های محمد احصائی در شیراز
برای نشنیدن

کد خبر 683734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha