رئیس ستاد مدیریت بحران کیش از تعطیلی ادارات، نهادها، ارگان‌های غیرخدماتی و بانک‌ها در این جزیره به علت وقوع زلزله‌های پی در پی روز گذشته خبر داد.

جزیره کیش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی رئیس ستاد مدیریت بحران کیش با اشاره به تشکیل ستاد بحران از بدو وقوع زلزله از تعداد ۲۳ پس لرزه تاکنون خبر داد و اظهار داشت: بیشترین زلزله به بزرگی ۵.۲ و کم‌ترین آن به بزرگی ۳.۶ ثبت‌ شده است. سعید پورزادی امروز را روز پرتلاطمی برای کیشوندان دانست و افزود: طی تحلیلی در حوزه معاونت عمرانی، در یک ساعت اول در فواصل زمانی و با درجه‌های مختلف در مقیاس، ۷ پس‌لرزه داشتیم و الگوهایی ترسیم شد اما این الگوهای رفتاری متفاوت، امکان پیش‌بینی دقیق شرایط آتی را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: موضوعی که حائز اهمیت می‌باشد این است که همه‌ی کیشوندان و گردشگران آرامش خود را حفظ کنند و هوشیار باشند.

پورزادی در خصوص آخرین مصوبات دومین ستاد بحران با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و همه اعضای ستاد و مدیران سازمان، گفت: برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب و اقدامات مناسبی انجام شده است. وی از آمادگی در زمینه اسکان در شرایط اضطراری خبر داد و افزود: اکیپ‌های اجرایی در حوزه‌های عمرانی و در قالب شش تیم ماموریت یافته و تاکنون گزارش‌های کاملی از تمامی محلات کیش تهیه و ارائه کرده‌اند. بر این اساس برخی ساختمان‌ها از شرایط پایداری کمتری برخوردار هستند که تذکرات لازم به مدیران آن‌ها ارائه و تمهیدات لازم توسط آتش‌نشانی نیز اندیشیده شده است.

پورزادی با تاکید بر اینکه نگرانی خاصی برای خانواده‌ها وجود ندارد، گفت: ساختمان‌های موجود، ساختمان‌های پایداری محسوب می‌شوند و طبق آیین‌نامه‌های موجود، ساخت‌سازهای کنونی نیز بنابر استاندارد ساخته می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که امکان اسکان لازم برای شرایط بحرانی و اضطراری آماده شده است، افزود: ساختمان‌های بالای ۱۵ سال ساخت شناسایی شده‌اند و پیش‌بینی‌هایی برای آنها صورت گرفته و اقدامات لازم انجام شده است.

پورزادی همچنین از پیش‌بینی امکان انتقال دریایی خبر داد و با تاکید بر ذخیره سوخت به میزان کافی، توصیه کرد: کیشوندان از تراکم در پمپ بنزین‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش تمام نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه، هلال‌احمر و کل نیروهای امدادی ادامه داد: در حوزه‌ی آب و برق و همجنین ارتباطات نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس ستاد بحران کیش، درخصوص نتیجه‌ی نشست مذکور گفت: فردا کلیه سازمان‌های دولتی از جمله بانک‌ها، نهادها و ارگان‌ها بر اساس آخرین مصوبات طی چند دقیقه گذشته، تعطیل اعلام و مدیریت بازارها نیز به‌علت تراکم پایین مسافر در این فصل به هر بازار تفویض شده است. اما اگر زمانی به اضطرار برسیم راسا ورود خواهیم کرد.

وی در پایان شماره تلفن‌های ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۱۱ و سامانه ۱۲۴ را برای پاسخگویی و هشدارهای لازم اعلام کرد و گفت: ستاد بحران به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات و در خدمت و پاسخگوی تمامی کیشوندان می‌باشد.

کد خبر 683733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha