مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همیشه بین همه نام‌هایی که از شهرهای مختلف سر زبان‌های مردم به‌عنوان مقصدی برای سفر یاد می‌شود، جزیره کیش جزو اولین‌ها بوده است. جزیره‌ای زیبا که با همه محدودیت‌ها توانسته با نمونه‌های خارجی چه از نظر تفریحی و چه از نظر امکانات برابری کند.

image-20220616074057-1.jpeg

این جزیره ویژگی برتری هم دارد که در دیگر شهرهای توریستی ایران نیست و آن منطقه آزاد تجاری بودن آن محسوب می‌شود؛ محلی مناسب برای خرید و فروش اجناس. این ویژگی قابلیت بسیار مهمی را برای کیش به‌وجود آورده است. به‌طورحتم چنین موقعیتی سبب شده تا مسافرت‌های زیادی برای تجارت انجام شود و مسافرانی هم که برای گردش به آن‌جا می‌روند، قسمتی از سفر خود را به خرید اجناس اختصاص دهند. به همین دلیل است که در این مطلب ضمن معرفی یکی از بازارهای بزرگ کیش به بررسی امکانات و هتل‌های اطراف آن می‌پردازیم. تا شما بدانید برای دسترسی به آن بازار بهتر است در کدام‌یک از تور های کیش ثبت‌نام کنید و بهترین تور کیش از تهران یا هر شهر دیگری را با توجه به خواسته‌های خود بشناسید.

بازارهای کیش

شهر کیش بازارهای به نام و بزرگی دارد که نمونه‌های آن در هیچ کجای ایران وجود ندارد. بازارهایی با نماها، امکانات و غرفه‌های متنوع که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم خرید کنند. یکی از این بازارها بازار بزرگ زیتون است که در ادامه به بررسی جزئی‌تر آن می‌پردازیم.

بازار بزرگ زیتون

بازار بزرگ زیتون ۱۰۸ واحد تجاری دارد که کالا و خدمات متنوعی می‌فروشند. ۹۶ غرفه تجاری آن در بخش فروش و ۱۲ غرفه به بخش اداری این مجموعه تعلق دارد. غرفه‌های فروش پوشاک (مردانه، زنانه و بچگانه)، کیف و کفش، عطر، اسباب بازی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و... نشان می‌دهند که این بازار تنوع محصول بسیار زیادی دارد. همچنین قیمت بسیار کمی که فروشنده‌ها در این بازار روی محصولات خود می‌گذارند، سبب شده تا مسافران رضایت کاملی از این محل داشته باشند. از جمله محصولات معروف و لوکسی که می‌توانید فقط نمونه آن را در کیش بیابید، شکلات و قهوه‌های خارجی لوکسی است که در این بازار غرفه‌های زیادی را به آن اختصاص داده‌اند. همچنین شما می‌توانید پس از خریدی لذت‌بخش، برای استراحت و صرف یک میان‌وعده خوشمزه یا نوشیدن چای و قهوه سری به کافی‌شاپ مرکز خرید زیتون بزنید و از خوراکی‌های باکیفیت و خوشمزه آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که در این بازار علاوه‌بر کافی‌شاپ، رستورانی هم با انواع غذاهای ایرانی و خارجی ساخته شده که نهار و شامش همیشه آماده است.

بازار زیتون کیش

موقعیت مکانی بازار

بازار بزرگ زیتون در یکی از بهترین محله‌های کیش قرار گرفته است. موقعیتی بکر و خوب که هم به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی کیش دسترسی دارد و هم انواع هتل‌ها دورتادور آن ساخته شدهاند. آدرس این هتل بلوار ساحل است. بلوار ساحل همان‌طور که از نامش مشخص شده، منتهی به دریا می‌شود. این بلوار آخرین بلوار بین خیابان‌های شهر و ساحل خلیج فارس است. این نکته نشان می‌دهد که دریا نیز نزدیک بازار بزرگ زیتون قرار دارد.

هتل‌های اطراف بازار زیتون

چندین هتل بزرگ و چند هتل کوچک اطراف این بازار هستند. از هتل‌های پنج ستاره گرفته تا مهمانخانه‌ها، با یک گشت کوچک ۳۰۰ متری پیدا می‌شوند! البته بهتر است قبل از سفر بدون نیاز به جست‌وجو، با سرچ اینترنتی و استفاده از سایت علی بابا هتل موردنظرتان را رزرو کنید. هتل‌هایی مثل پانوراما پنج ستاره، هلیا سه ستاره، هتل پارسیان و گامبرون پنج ستاره در چند متری این بازار ساخته شده‌اند. تور های کیش علی بابا همه این هتل‌ها را در لیست خود دارند.

بازار زیتون کیش

مکان‌های دیدنی اطراف بازار

همیشه یکی از ارکان سفر به کیش جاذبه‌های گردشگری این جزیره بوده است؛ ساحل و دریا، تفریحات آبی، مکان‌های باستانی و جاذبه‌های گردشگری مصنوعی همه از جمله این مکان‌ها هستند.

یکی از جاذبه‌های گردشگری که اطراف بازار زیتون قرار گرفته، ساحل خلیج فارس است که می‌توانید بدون نیاز به هیچ وسیله حمل‌ونقلی به آن برسید. پارک ساحلی ماهی‌گیر و مرکز غواصی کیش در ۵۵۰ متری این بازار قرار دارند. علاوه‌براین‌ها اسکله قدیم و کوه نور نیز نزدیک به این بازارچه هستند و این نشان می‌دهد که موقعیت بازار از هر نظر بی‌عیب و نقص است!

به‌جز رستوران و کافه‌ای که درون خود این بازار قرار دارد، از انواع رستوران و کافه‌های اطرافش هم بازدید کنید. رستوران، فست‌فودی‌ها، کافی‌شاپ و... همه کنار این بازار یعنی مرکز جزیره ساخته شده‌اند و دسترسی شما را در رفت‌وآمد راحت می‌کنند.

نکته‌هایی برای انتخاب بهترین تور برای دسترسی به بازار

تورهای گردشگری هیچگاه دسترسی به بازارها را جزو ویژگی‌های خود قرار نمی‌دهند. بااین‌حال شما می‌توانید هتل‌های نزدیک به این بازارها را شناسایی کنید و توری را بخرید که همان هتل را به‌عنوان محل اسکان خود انتخاب کرده است. برای مثال هتل گاردنیا که جزو بهترین هتل‌ها در تور های کیش محسوب می‌شود؛ گزینه مناسبی برای شما است. شما می‌توانید این تور را در لیست بهترین تور کیش از تهران یا هر شهر دیگری هم قرار دهید.

در آخر باید این مساله را به شما متذکر شوم که اغلب تورهای گردشگری با هتل‌های نزدیک به بازار زیتون جزو بهترین تور کیش از تهران و هر شهر دیگری محسوب می‌شوند؛ زیرا هتل‌های اطراف این بازار همه باکیفیت و مناسب هستند.

کد خبر 683689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha