از امروز نمایش های جدیدی در سالن های مختلف در تهران و شهرهای دیگر روی صحنه رفته‌اند.

یوجین اونیل

به گزارش همشهری آنلاین یک نمایش برگرفته از نوشته یوجین اونیل در در خانه نمایش دا اجرایش را شروع می کند و یک نمایش هم بازیگرانش را معرفی کرده است.

«سفر دور و دراز به وطن» در خانه‌ نمایش دا

نمایش «سفر دور و دراز به وطن» به نوشته یوجین اونیل و کارگردانی حمیدرضا عیوضی از ۲۵ خرداد در خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود. این نمایش به نویسندگی یوجین اونیل، ترجمه صفدر تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمیدرضا عیوضی با مشارکت خانه‌ نمایش دا تولید شده و به‌تازگی از پوستر آن رونمایی شده است. «سفر دور و دراز به وطن» به فضای جنگی دریایی می‌پردازد که ملوانان داخل کشتی، آن را روایت می‌کنند. نمایشنامه‌ای که از طریق انتشارات نریمان پس از ۶۳ سال تجدید چاپ شده است.

در این اثر زانیار قربانی، حامد ربیعی، حامد کهن ترابی، مهدی صائمی، محمدمهدی صفروند، کیانوش سلطانی‌متین، فرزاد فاطمی و محمدحسین خدمت‌پرست به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: مهدی رضایی، دستیار کارگردان: مه سیما کلاه‌چی، طراح صحنه: مه‌سیما کلاه‌چی، طراح لباس: مه‌سیما کلاه‌چی و حمید عیوضی، طراح پوستر و گرافیک: مینا فرهنگ‌نیا، روابط عمومی: ندا کاوندی.

نمایش «سفر دور و دراز به وطن» تا نوزدهم تیر از ساعت ۲۱ به مدت 40 دقیقه در خانه‌ نمایش دا به نشانیِ خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن‌بست اول، پلاک ۵ روی صحنه است.

 نمایش‌های تازه سالن‌های تئاتر تهران و شهرستان‌ها | از یوجین اونیل تا یکی شبیه تو در تبریز

بازیگران نمایش «تلفات» معرفی شدند

امروز بازیگران و عوامل دور دوم اجرای نمایش «تلفات» نوشته و کارگردانی علیرضا معروفی، مشخص شدند.

حسن حسن‌زاده، مهدی رحیمی، علی هیهاوند، حسین عارف، ایمان سلگی، محمد نیازی، نازنین حشم‌دار، دلارام ترکی، صالح لواسانی، امیررضا حشمی پور، فرزاد تجلی و خاطره فاتح در «تلفات» بازی می‌کنند. این نمایش که آذر و دی ۱۴۰۰ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفت در دور جدید اجراهای خود، با تغییراتی در بازیگران و عوامل به سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر می‌رود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مدیر برنامه‌ریزی و دستیار یک کارگردان: امیرعلی قلی پور، دستیار دوم کارگردان: رویا نسیمی، منشی صحنه: فاطمه رادمرد، طراح صحنه، لباس و نور: علیرضا معروفی، آهنگساز: سینا کووایی، عکاس: سمیه میری، مشاور رسانه: میترا رضائی، طراح پوستر و بروشور: حسین اناری، مدیر صحنه: دانیال بیرانوند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: دختری جوان بعد از ۱۴ هزار و ۶۰۰ روز، به بهانه کشیدن پرتره پیرمردی به پاریس، خیابان چرچیل، پلاک هفت می‌رود و ... .

نمایش «تلفات» تیر سال جاری در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

 نمایش‌های تازه سالن‌های تئاتر تهران و شهرستان‌ها | از یوجین اونیل تا یکی شبیه تو در تبریز

«یکی شبیه تو» در تبریز

نمایش «یکی شبیه تو» جدیدترین اثر میرمیلاد مهدی زاده، نویسنده و کارگردان جوان تبریزی از ۲۵ خرداد ماه توسط گروه تئاتر تَچَر در سالن استاد صادقی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

«یکی شبیه تو» یک درام اجتماعی_گروتسک از دنیای معاصر است که با نویسندگی و کارگردانی میرمیلاد مهدی‌زاده، این بار به مسائل روزمره زندگی انسان مدرن، سردرگمی و ابهامات فکری آدمها می پردازد.

مهدی‌زاده در مورد این نمایش می گوید: برای همه‌ ما اتفاق می افتد که کاری را بی اختیار انجام دهیم و سپس دنبال دلیل آن بگردیم. اما سردرگمی و آشفتگی فکری افراد نه دلیلی برای این کارها می یابد نه آرامشی برای فرد باقی می گذارد.

گروه تئاتر تَچَر، با بازی سید بهزاد معصومی، کوثر صالحی و تهیه‌کنندگی نیما عاطفی حیدری، در کنار مهدی زاده این نمایش را به صحنه می برد.

دیگر عوامل این نمایش، شامل دستیار کارگردان: پوریا خزرائی، منشی صحنه: الناز آقاپور، عکاس: معصومه سلیمانی، طراح صدا و موسیقی: شاهین کاظم‌نژاد، طراح گرافیک: محمد قوام، طراح صحنه، لباس و نور: میر میلاد مهدی‌زاده، دستیار تهیه: امیررضا وکیلی، بازی‌ساز: میثم آقازاده می باشد.

این نمایش از ۲۵ خرداد ماه، هر روز ساعت ۲۰ در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز اجرا می شود.

کد خبر 683584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha