تشخیص دهک‌بندی‌ها آن هم به دست سامانه‌های دستگاه‌های مختلف نشان داده استفاده از حساب شخصی در تجارت، دهک‌بندی‌ها را تغییر می‌دهد.

یارانه

به گزارش همشهری آنلاین، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد بازهم به ادامه دار بودن پرداخت یارانه نقدی به مردم در صورت موفق نبودن طرح کالابرگ الکترونیک تاکید کرد.

یارانه‌ای که هنوز هم تعدادی از اقشار جامعه یا دریافت نکرده‌اند یا مبلغ دریافتی آن‌ها همچنان بلوکه شده است. تا وزارت رفاه با تایید اعتراض آنها به دهک بندی رسیدگی کرده و گزینه رفع مسدودیت حساب آن ها را انتخاب کند.

داریوش ابوحمزه‌ای، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان خرداد و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

قشر دوم از متقاضیان یارانه، که ثبت نام کنندگان هستند نیز پیگیر دریافت این رقم هستند. به گفته طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، اولین لیست ثبت نام کنندکان برای دریافت یارانه، هفته‌ای که گذشت به وزارت رفاه ارسال شد. لیستی که قرار است به سیستم دریافت یارانه نقدی و احتمال قوی در آینده نزدیک کالابرگ الکترونیک اضافه کند.  

لیست جدید و اعتراضات ثبت شده در سیستم ها در سامانه رفاه ایرانیان، بر مبنای موارد مختلفی به بررسی دهک بندی‌ها می‌پردازد. یکی از این معیارها گردش حساب‌هاست.

این حساب‌های بانکی یارانه شما را قطع می کند | زمان اعلام نتایج اعتراض‌ها برای یارانه جدید مشخص شد

حساب‌هایی که منجر به قطع یارانه می‌شوند!  

حساب‌هایی که در صورت استفاده‌های تجاری از آن گردش حساب را بیشتر از درآمد یک خانوار نشان می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی طبق ماده ۱۰ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اقدام به تفکیک حساب شخصی و تجاری کرده و این روند به گفته برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی از ابتدای خرداد آغاز شده و افراد با تسلیم اظهارنامه مالیاتی، حساب تجاری این شغل را نیز معرفی می کند.

حساب شخصی و تجاری چیست؟

سیاوش غیبی پور، کارشناس امور مالیاتی در معرفی حساب شخصی و تجاری گفت: حسابی که مالیات آن از قبل پرداخت شده است را شخصی و درآمد که هنوز مالیات آن پرداخت نشده و قرار است با اظهارنامه این رقم پرداخت شود را تجاری می گویند.

به گفته او، افراد هنوز این تفکیک حساب ها را انجام ندادند و بعضا دیده می شود تنخواه گردان یک شرکت از حساب شخصی خود استفاده می کند، این فرد در دهک بندی یارانه ها به علت ثبت رقم تراکنش‌ها در حساب شخصی با مشکل دهک بندی‌ها مواجه می شود. چرا که سامانه‌ها واریزی به حساب فردا را به طور میانگین ۶ ماهه تشخیص داده و محاسبه می کنند. اگر فردی به طور مثال خانه یا خودرویی فروخته باشد این رقم در یک ماه اتفاق می افتد و بررسی سایر تراکنش‌ها در ماه های گذشته این موضوع را عیان می کند.

شناسایی این حساب ها برای سازمان امور مالیاتی نیز سخت نیست به طوری که منظور رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: رقم‌های کارت به کارت اگر از سقفی عبور کند ما آن حساب را تجاری تلقی می کنیم.

به گفته خاندوزی، وزیر اقتصاد، با معرفی حساب شخصی و تجاری این تشخیص ممکن می شود که شاید چند شریک با یک حساب مشغول به کار تجاری هستند و این گردش مالی نباید بر مبنای درآمد یک نفر محاسبه شود. اجرای سامانه مودیان در آینده نزدیک این شفافیت را برای توزیع عادلانه ثروت فراهم می کند.

قطع و وصلی سامانه ها در دادن اطلاعات به پایگاه رفاه ایرانیان!

حسین میرزایی، کارشناس دولت الکترونیک در این باره افزود: اتصال سامانه‌های تشخیص نیز قطعا راهکار شناسایی دقیق افراد و دهک بندی‌ها را فراهم می‌کند. بیش از ۴۹ زیر مجموعه به پایگاه رفاه ایرانیان متصل است که اگر تمام این بانک های اطلاعاتی به درستی اطلاعات را ارائه کنند، می توان نیازهای درمانی، غذایی و ترابری افراد را به درستی تشخیص دهیم.

او ضمن انتقاد به روند بروزرسانی پایگاه رفاه ایرانیان بیان کرد: برای راه‌اندازی این سامانه ها در کشور، اطلاعات از دستگاه‌ها دادنی نیست بلکه گرفتنی است! یعنی بارها برای اتصال یک بانک اطلاعاتی باید به سراغ دستگاه برویم و اطلاعات را با اعمال فشار بگیریم.

هرچند که هنوز بانک مرکزی غیر از دستور کار قرار دادن تفکیک حساب شخصی از تجاری، اقدام یا توضیحاتی درباره این روند برای عموم نداده است اما سازمان امور مالیاتی امکان این تفکیک حساب را با تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی را تا ۱۵ تیر فراهم کرده است.

کد خبر 683476
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 30
  • نظرات غیرقابل انتشار: 40
  • علی US ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    40 3
    ما هیچ درامدی جز مستمری پدر نداریم رو چه حسابی یارانه ما قطع کردید
    • محسن IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      18 1
      من با حقوق شرکتی شدم دهک 9 از این ماه به اون ماه کم میارم یارانه بچه ام را ندادن شدم هم ردیف روحانی تو دهک بندی شدم جنس اون تقسیم کننده یارانه خیلی خوب بود ما رو معرفی کنید ما از اون جنس خوب بگیریم بخدا پول ما حلاله
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    50 7
    یارانه فرهنگیان راچرا قطع کردید مگر ی فرهنگی چقد حقوق می گیره،بخدا ارث هم نداریم ،نه گرفتیم،نه داریم که به بچه هامون برسه،خدا ازتون نگذره
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    47 2
    ماهیچ نداریم درامدی جزمستمری شوهرم روچه حسابی یارانه ما قطع کردید
    • ستار IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      9 1
      سلام من سال گذشته واسه جهیزیه دخترام وام برداشتم جهیزیه خریدم حالا میگه میانگین گردش حساب شما ۲۰ملیون بوده شدم دهک ده
  • آیدین IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    37 2
    بنده کارگر ساده فصلی هستم ومحله سکونتم منطقه محروم و کم درآمد است ولی ما را دهک چهار تا نه قرار دادند یعنی با علی دایی وفرهاد مجیدی تو یه دهک هستیم خدا به دادمان برس
  • الهه IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    23 5
    سلام من صندوق محله راه انداختم یه تعداد هستند هرماه مبلغی به حسابم واریز می‌کند منم جمع میکنم ماهی یه نفر میدم ۱۵درصد مال به خودم میدم نبایدحساب بانکی ملاک باشه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    26 2
    ما یک خانه موریانهای قدیم داریم بارانه ما را حذف کردند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    8 4
    برای یک خانواده سه نفره هرطور حساب می کنم معلوم نیست مبلغی که ریختن نه مال دو ماهه ونه يک ماهه چرا و چگونه است
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    22 1
    یارانه من کارگر رو چرا قطع کردید؟ من ازتون نمیگذرم خدا رو شاهد میگیرم اون دنیا یقه تونو میگیریم
    • ناشناس IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      2 1
      مال دوماه اردیبهشت و خرداد قسط وام هم ازشون کم کردن
    • یونس IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      2 0
      ناراحت نباش امیدداشته باش
  • نهایت امیری بیگی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    19 2
    از سال ۹۳ یارانه نمی گیریم جزء افراد جامانده هستیم چرا یارانه من نباید داشته باشم چرا نباید یارانه معیشتی داشته باشم این چه قانونی است چرا مردم سر کار میزارید من ثبت نام کردم اما هیچ خبری نشد
  • نهایت امیری بیگی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    13 3
    از سال ۹۳ یارانه نمی گیریم جزء افراد جامانده هستیم چرا یارانه من نباید داشته باشم چرا نباید یارانه معیشتی داشته باشم این چه قانونی است چرا مردم سر کار میزارید من ثبت نام کردم اما هیچ خبری نشد
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    31 4
    سلام ، در دهک بندی افراد جامعه وپرداخت یارانه بازنگری صورت پذیرد باتشکر.
  • هادی فتوحی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    13 2
    سلام عیر از حقوق ناچیز مستمری درامد دیگری ندارم اگر مقداری پول بحساب من امده بابت هزینه عمل جراحی فک و دندان همسرم حدود ۱۰۰ ملیون هزینه دارد برای زانو های همسرم که حدود ۲۰۰ ملیون هزینه دارد اق قرض کردم اگر نتوانم بدهم باید منزل مسکونی را بفروشم تا دوریال تو حساب م دم میبینبد فورآ میشه جزو دهک ثروت مندان یارانه قطع میشه
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    13 3
    سلام بنده جز جاماندگان یارانه هستم از سال ۹۳به بعد با ۱۶ سال سابقه و حقو ق پنج و چهارصد و یک خانوار چهارنفره مستاجر ، خواهشمندم هر چه سریعتر یارانه مارو وصل کنید.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      2 0
      اخی چقد خوب بهتون قرض می دن
  • امید محمدی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    17 1
    من معلم هستم دو سال پیش خانه ام را فروختم و با کلی وام و قرض یه خانه بزرگتر خریدم به همین دلیل تراکنش حسابم زیاد شد آخه مگه میشه معلم با کارخانه دار و پزشک و آقازاده تو یه دهک باشه اینقدر به مردم ظلم نکنید
  • ناشناس IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    14 2
    من نمیدانم یک فرهنگی بازنشسته با حقوق 7 میلیون و 4سر عائله چطور شده دهک 10 . اگر نمیخواهید عدالت را اجرا کنید لااقل انصاف داشته باشید !
  • حسین IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 0
    جالبه منو زده دهک ۹... میانگین درآمدمم ۶ تومن هست!!!!
  • احمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 4
    من جانباز۳۰درصد ازسال ۶۲هستم مستعمربگیر بنیادجانبازان یارانه من قطع شده
  • محرم شادی هستم باز نشسته ارتش با حقوقی نا چیز که ب IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    9 0
    یارانه من را چند ماه ندادن با این حقوق نا چیز کهبه 15 روز هم نمی‌رسد را بدهیدممنون میشویمخدا شاهد نوه عروس داماد
  • خدری IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 3
    اخه اقا جان یکی قرضالحسنه خانگی دارد قسط می دهد برنده بشد 20م واریز می کنند بحساب مردم یارانه می دهید
    • محمود معروفی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      7 1
      بخدامن یک بازنشته ام وداری عروس وداماد ودوازده نوه چرایارانه منوقطع کردید. ماشین رویکسال فروختم اون ازخدابی خبرنرفته پلاک کنه حالا من باای مخارج گران چه کنم
  • شهبازی هستم IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 1
    با سلام ما یک خانواده چهار نفره هستیم وهمسرم یک مجروح جنگی وباز نشسته است ؛ ما مستاجریم ومن برای سر گرمی یک قرعه کشی قرصالحسنه باز کردم والان ده ساله برای اقوام اینکار را انجام میدهم ؛ وحال بخاطر گردش این پول یارانه ما راقطع کردن ؛ من باید به کجا مراجعه کنم؟؟؟؟
  • شهبازی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    8 3
    ما یک خانواده چهار نفری مستاجر ؛ وهمسرم باز نشسته است ؛ من خیلی گرفتارم برای چی یارانه مارا قطع کردن چطور عدالت را رعایت نمی کنن؛ من یک صندوق قرضالحسنه دارم وهمه درما مبلغی واریز می کنن ووقتی اسم یک نفر دربیاد واریز می کنم برای اون ؛ اینکه نشد کاسبی ودرامد که یارانه خانواده منو قطع کردین؟ گفتن رسیدگی کنید؟؟؟؟
  • امیرحسین IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    12 1
    من یک وانت پیکان مدل ۸۹ دارم مستاجر هم هستم یارانه من را قطع کردن چون ماشین دارم!!!!!!!!!!!!
    • جوادرحمانیان IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      9 0
      سلام من بازنشسه هستم اما یارانه من قطع شده وجز دهک ۱۰ می باشم
    • سپهر IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      9 1
      خداشاهده‌مامستاجریم‌الان‌کرایه‌خونه‌نمیتونیم‌بدیم‌3تابچه‌مدرسه‌ای‌داریم‌زنم‌بخاطرخرج‌ومخارج‌رفته‌تقاضای‌طلاق‌داده‌من‌موندم‌با3تابچه‌مدرسه‌ای‌چرابه‌فکرملت‌نیستین‌همه‌چرگرون‌این‌چه‌مملکتیه‌باباخسته‌شدیم‌بخدابه‌مرگم‌راضی‌ام‌
  • رضا IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    4 1
    من ۲۰وو ۱۲ سال قبل یک پراید و پژو داشتم که همان سالها قولنامه ای فروختم حالا جزه اموال حساب شدن کاش بجای ماشین ملک رو مبنا میزاشتن الان ۳ ساله حق خانواده ۶ نفری ما را ضایع کردن اگه یکی توی خانواده که سنش بالای ۳۴ ساله ودر آمدی داره میاره به پدر ومادرش پول میده خو یارانه اون نفر رو قطع کنید نه کل خانواده را
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 0
    سلام دولت ازتمام حسابها سرک کشیده موقعی که یک نفر وام میگیرد ودر حساب می ریزد جهت امتیاز چرا دولت جزء دهک دهم قرارش می دهد
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 2
    در زمان جنگ ایران وعراق شیمیایی شدم درصد جانبازی ندارم قلبم دو بار عمل شده ملکی ندارم اجاره نشینم حالا یارانه ام قطع شده که وام گرفته ام ماشین خریده ام درست است دو ماشین به اسم من ثبت شده که یکی مال من نیست از پسر عمویم است که شناسنامه نداشته من بامشحصات خودم براش ثبت نام کرده ام حالا از روزی که یارانه ها رابر سی وقوع کرده ند من و‌کارت ماشینش را به خانمش دادم حالا من یک ماشین پرشیا مدل ۱۳۹۵ دارم با وام خودرویی گرفته ام لطف کنی بررسی عادلانه نمایید متشکر
  • میثم IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    9 1
    مردم یارانه نمیخواهند! بلکه توقف تورم نجومی و بی ارزشی روزافزون پول ملی را خواستارند!
    • رضا IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      2 0
      سلام.تورم زیر ۱۰درصد باید آدمهای دلسوز و متخصص سر کار باشند. به نظر شما حالا مملکت اینجوری ؟
  • موسی مسلمی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 0
    بادرامد صفر ریال بدون ملک واملاک بدون گردش مالی بدون مسافرت خارج بدون سپرده بانکی بدون بازنشستگی بدون شغل وپیشه از کار افتاده درسن بالای هفتاد در دهک دهم هم ردیف وزرا تجار امرا وووقرار گرفتم شما باشین به این عدالت شک نمیکنین خوب منم شک میکنم
  • علیرصا IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 1
    مسولین نباید چش داشتی به مال مزدم داشته باشن .یکی تلاش کرده وضع مالیش خوب شده ودیگری بی تفاوت شده به زندگیش ومدیریت اقتصادی نداشته نباید بگی چون فلانی داره یارانه نمیدیم اگر شماها شرع وعرف اسلام رارعایت کنید منکه حلال نکنم یارانه من را به کس دیگری بدید برای اونیکه میگیره حرامه واونی هم که یارانه راقطع میکنه جرم مزتکب شده .چرا بدون اجازه خودم به حسابم نگاه کردید .حریم خصوصی مرتکب جرم میشود .به دیوان عدالت شکایت میکنم من که اعتماد کردم چرا به زندگی من سرک کشیدید من که توی بخش خصوصی هستم ومعلوم نیست چند روز دیگه این کار باشه یان این حقوق رابرای من ندید .
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    10 0
    من که مسکن و خودرو ندارم تازه بازنشسته شدم ماهی ۸۵۰۰ حقوق دارم. ولی یارانه بما ندادند ?از طرفی هم بیمار و مجروحی جنگی هستم و درصدیی جانبازی هم ندارم چکار باید کنیم
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    8 0
    یک خانه یا یک ماشین مثلا چیه که یک نفر بعد از شصت سال داشته باشه یا صد تومن برای مریضی یا پیری یا مخارج مردنش که بخواهید بررسی کنید اموال خودتون که هیچ نبود
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 1
    لطفا دربررسی حساب‌های بانکی ودریافتی افراد مبالغ بدهی آنها به بانک‌هاراهم درنظر بگیرید
  • 0072123291 IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 1
    من رو هم دهک ۱۰ انتخاب کردن.مگه زن و شوهر دو تایی کار میکنن که بتونم روزمره گی شون رو بگذرونن با این گرونی های هروز بهتر از دیروز و گرفتن وام بابت رهن هر ساله خونه جرمه که هر چی میدویم نمیرسیم .چرا باید یارانه ما قطع بشه. ۱۰۰ ها نفر میشناسم که هم مالک و ملک و امدال و در آمدهای بالایی دارن و هر دو هم سر کار میرن و ماشین های آنچنانی دارن ولی یارانه هاشون سر جاشه.آخه انصافتون کجا رفته 😭
  • عین الله IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 0
    پدر من بازنشسته است با حقوق حداقلی، بانکی که حقوق بازنشستگی اش را میدهد گفته ۱۰۰ میلیون سه ماه بزاری همون اندازه وام میدم،او هم که مسلما صد میلیون ندارد همین مبلغ را از یکی از اقوام برای ۳ ماه قرض گرفته و به حساب گذاشته ب این امید که وام بگیرد و اصل پول را هم به همان شخصی که قرض گرفته برگرداند،حالا بهش گفتند شما پول در حساب داری،اونم فقط بخاطر ۱۰۰ میلیون که حتی از خودش هم نیست
  • فاطمه IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 1
    من وام خانوادگی دارم ازیکم تا دوازدهم مبلغی میاد تو حسابم وبه طرفی که برنده شده داده میشه وهیچ سودیهم ندارم فقط کار انجام میدم
  • زهرافاطمی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 0
    اگر کالابرگ الکترونیک به کسانی که یارانه معیشتی دریافت نکردند تعلق نگیرد این ظلم آشکار وتبعیض است ودردرگاه خدا باید جوابگو باشید , چون همه مردم باید یارانه بگیرند بغیر از افراد خبلی مرفه
  • نگین IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    6 0
    سلام من حسابدار هستم و چون چک پاس میکنم و مجبورم گاهی به حساب خودم واریز کنم الان یارانه من قطع شده در صورتی که نه خونه دارم نه ماشین و یه حقوق که طبق اداره کار هم نیست چرا ملاک رو حساب بانکی گذاشتید این دلیل نمیشه که یارانه قطع بشه
  • جمشید مرادی کروایی CH ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 0
    من هیچ در آمدی ندارم یه مقدار تو حسابم بود که سود میگرفتم ولی یک سال است همه موجو ی را برای پسرم عروسی گرفتم و دیگر سود نمی گیرم چرا یارانه من مسدود است
  • حسن IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 0
    سلام یارانه من سال 4/93قطع شده وارد سایت که میشم برای ثبت نام میگه شما مشمول دریافت یارانه هستی نیازی به ثبت نام مجدد ندارید در صورتی که اصلا به حسابم یارانه نمیادلطفا برسی کنید
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 0
    با سلام وقت بخیر من یک کارمند اداری با بیمه تامین اجتماعی هستم حقوق به حسابم که واریز می شود به حساب خانمم انتقال میدهم و با همراه بانک وی کار میکنم طبق استعلام مشخص است که کلی وام برای گرفتاری که سرپرست سه خانوار هستم و سه معلول هم دارند هستم و ماهیانه حدود ۸میلیون حقوق میگیرم و خانواده خودم ۴ نفره هست از مهرماه سال ۱۳۹۸ یارانه ام را حذف کرده ام و اعتراض کردم تا این لحطه منجر به نتیجه نشده در صورتی که مدیر کل و سایر مافوق های من در آن اداره هم یارانه میگیرن و هم معیشتی و هم وام یک میلیونی دریافت نموده اند واقعا این چه تبعیضی هست که اکنون وجود دارد واقعا من جز ده درصد مرفه هستم اگه این چنین هست وا مصیبت به اقایون بالا دستی و مطمن باشن هیچ چیز بالاتر از اقرار خود طرف نیست چگونه است یک افغانی اتباع خارجه یک سوله هزار متری اجاره میکند و ضایعات آهن میخرد نه پروانه دارد و نه مالیات میدهد درآمدش از من نوعی هم بالاتر هست و در همین ایران من زندگی می کند و از هوای من استفاده می کند و همان مرغ و نان به همان قیمتی که من میگیرم آن هم میگیرد واقعا این تبعیض نیست و آیا ما اتباع نیستیم و آنها هموطنن
  • علی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 1
    این‌که‌دولت‌به‌حسابهای‌بانکی‌توجه‌کند‌.ومیانگین‌۶‌ماهه‌یکساله گردش‌حساب‌‌خیلی‌خوب‌است‌.وباید‌میانگین‌افراد‌خانوار‌داشته‌باشد.منشأ‌پول‌هم‌خیلی‌مهم‌است.اگر‌دولت‌سامانه‌داشته‌باشد‌که منشأ‌پول‌تشخیص‌دهد‌.فساد‌در‌جامعه‌قابل‌کنترل‌است.بشرطی‌که‌فساددر‌دستگاه‌ دولتی نباشد.برخوردها‌واقعٱ‌بازدارنده‌باشد.
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 0
    وظیفه شماست اجناس گران کردید که یارانه اش بدید
  • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 1
    من کارپردازِ شرکت هستم و مبالغ زیادی واریز میشه ب کارتم و من خرید میکنم یا کرایه میدم . یارانه من رو قطع کردن چون گردشِ مالی ام بالاست .جز هفت ملیون حقوق مابقی اش مال من نیست
  • ایرانی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 1
    شوهر من راننده سنگین هست که یک سوم ماشین مال خودشه بقیه مال شرکاش حالا کرایه ها به حساب شوهرم میاد یارانه ما رو قطع کردن ما هم باید حساب تجاری باز کنیم ؟ کسی میدونه جواب بده
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    مگه مهم برای دولت من از زمانی که روحانی اومد رئیس شود یارانه نگرفتم ثروتم نداشتم
  • عیسی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 0
    با سلام یارانه اینجانب در سری دوم نگرفتیم.به چه دلیلی
  • تاری IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    یارانهائیکه که از مرجع در صد حقوق‌ کارمندان‌ ونیروهای مسلح برابرافزایش تورم بالا نرفته واز حق حقوق کارمندان وبازنشتگان به یارانه تبدیل شده ودولت عملا ریالی به دهگها پرداخت نکرده واز جیب ملت پرداخت میشود با عنوانین دیگر
  • ۰ IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    وای به حال این دولت با این یارانه هاش
  • زهره IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    واقعا چرا باید مجبور به تنبلی و بیکاری میکنن، اگه یه شغل داریم و ماشین به خدا جون کندیم، از خیلی چیزاگذشتیم تا ماشین بخریم، چرا مارو میبرن دهک9با2تابچه، مستاجری، با این وضع گرونی چه کنیم،حالا با اعتراض برا4نفر1تومن میریزن این چه انصافیه
  • امید سهرابی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    با سلام من بین شهری دارم هر روز به دلیل شغلم سفارش های مردم میارم تراکم حسابم زیاده منو به این خاطر جز دهک دهم حساب کردن وضعیت مالیم در حد دهک سه میباشه
  • فاطیما IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    تو رو خدا دستتون رو از توی جیب ما بردارید حساب بانکی ملاک ثروتمند بودن نیست شاید با فلاکت وام گرفته باشیم از خدا بترسید ما حلالتو ن نمی‌کنیم
  • مومنی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    یارانه خانوار من را قطع کردید برای چی من اصلا ماشین ندارم تقطیر من چیه ده سال پیش من ماشین داشتم فروختم هنوز خریدار نمیاد تعویض پلاک شکایت هم گذاشتم روپلاک.حلالتون نمیکنم
  • سادات IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 0
    من یک خورده معلول جسمی حرکتی شدید دارم چراجز دهک چهارتا نه هستم.
  • مرضی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    سلام منم چک‌های برگشتی شرکت عمومو پول میکنم بعد براشون واریز میکنم،آیا دلیلی برای حذف یارانه هست؟؟
  • زارع IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    من مستمری بگیرم و اجاره نشین نمیدونم رو چه حسابی من رو دهک 10 معرفی کرن پسرم شاگرد بنگاه هست 23 سالشه وهمه چک‌های بنگاه رو اون میبره بانک اونو پای من حساب کردن یعنی من رو جزو ثروتمندا میدونن یه زن سر پرست خانوار
  • h IT ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    اینکه یارانه ی بازنشستگان را قطع می کنید جای تعجب است . کسانی که فرزندانشان یا در حال تحصیل در شهرهای دور هستند یا هزینه ی ازدواج و جهیزیه و یا تهیه خانه دارند .
  • علی IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    تورم افسارگسیخته یعنی مالیات غیرمستقیم ازجیب ملت
  • م ج IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    چرا یارانه ومعشیتی را قطع کردید کارت یارانه ما مال بانک مسکن میباشد چرا قطع شده
  • نرگس تقوی FR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    پسرمن۳۸سالشه ازدواج نکرده کارمیکه وبیمه داره همسرم بازنشسته ارتشه حقوقش زیر۸میلیونه بخاطرپسرم یارانه ماراقطع کردن ویارانه پسرم راهم جدانمیکنن چون مجرده ماچکنیم؟قانونتونو تصییح کنین تامجردها ازخانواده شان جداشوند
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    اگر ایران زندگی میکنیم دهک بندی معنا ندارد کشورهایی یارانه میدهن واین همه بوق وکرنا نمزند
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    هر کسی اعتراض کرده باید یارانه اش پرداخت شود چون احتیاج دارد شک نباید کرد