امروزه با توجه به پیشرفت در حوزه‌های گوناگون و دست‌یابی به فناوری‌های جدید علمی و صنعتی، طراحان نوعی سقف متحرک را تولید و به بازار ارائه کرده‌اند که ضمن زیبایی خاصی که به محیط شما می‌بخشد، کارایی بسیار زیادی نیز در زمینه‌های مختلف خواهد داشت.

سقف متحرک

اگر به سازه‌های مختلف نگاه دقیق‌تری کرده باشید، دیده‌اید که سقف‌های موجود نسبت به آن‌چه در گذشته بوده‌اند، شکل و ساختار جدید و متنوعی پیدا کرده‌اند. یکی از ایده هایی که امروزه برای بیشتر کردن زیربنای مفید یک ساختمان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد استفاده از سقف متحرک است، این سقف ها نیازی هم به اخذ مجوز از شهرداری ندارند و با قوانین شهرداری هیچ تعارضی ندارند، سقف‌های متحرک شامل سقف متحرک پارچه ای معمولی و برقی می‌باشد و سایبان متحرک پارچه ای نیز بخشی از انواع سقف‌های متحرک به شمار می‌آیند. چنانچه مایلید در خصوص سقف متحرک و انواع آن اطلاعات جامعی را به دست آورید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سقف متحرک چیست؟

سقف متحرک چیست ؟ یکی از سوالاتی است که اغلب کاربران مطرح می کنند، سقف متحرک یکی از فناوری‌های جدید به شمار می‌آید و همان‌طور که از نامش مشخص است، به سقف‌هایی اطلاق می‌شود که قابلیت باز و بسته شدن دارند؛ به این ترتیب چنانچه نیاز باشد می‌توان آن‌ها را بست تا آفتاب یا باران نتواند به خودرو و یا هرچه که زیر سقف قرار دارد آسیبی برساند. از انواع سقف متحرک می‌توان برای پارکینگ و محل قرارگیری خودرو و همچنین استخر و گل‌خانه استفاده کرد. در طراحی و تولید این نوع سقف‌ها از متریال‌های مختلفی استفاده شده ‌که سبب می‌شود از نظر نوع جنس و یا سبک طراحی با هم تفاوت‌هایی داشته باشند. به‌عنوان مثال ممکن است برخی از آن‌ها به صورت دستی باز و بسته شود و برخی دیگر به صورت اتوماتیک و به‌وسیله ریموت کنترل‌ها به کمک برق باز و بسته شوند.

سقف متحرک از چه موادی ساخته می‌شود؟

به طورکل بیشتر سقف‌های متحرک با استفاده از ورق‌هایی با جنس پلی‌کربنات ساخته می‌شوند؛ در توضیح مواد پلی‌کربنات می‌توان به این موضوع اشاره کرد که پلی‌کربنات ماده شفاف و البته سختی است که می‌توان از آن به‌جای شیشه در ساخت سازه‌های مختلف استفاده کرد. این نوع ورق مسطح بوده و در ابعاد ۰۵/۳ در ۰۵/۲ متر تولید می‌شود. از ویژگی‌های مفید ورق‌های پلی‌کربنات می‌توان به این مورد اشاره کرد که دارای یک لایه ضد uv است که به محافظت در برابر نور خورشید کمک می‌کند. ویژگی دیگر این نوع پوشش در این است که می‌توان آن را در رنگ و ضخامت‌های مختلف سفارش داد. از دیگر موادی که در ساخت انواع سقف متحرک پارچه ای و برقی استفاده می‌شود، می‌توان به اسکلت‌های فلزی آن که از جنس آلومینیوم و یا فولاد است، اشاره کرد که پیش‌تر طراحی و ساخت آن انجام شده و در محل به یک‌دیگر اتصال پیدا می‌کنند و سپس ورق‌های پلی‌کربنات روی آن قرار می‌گیرند.

نکته مهم دیگر در ساخت سقف متحرک، آن است که چون این سقف‌ها نیاز به باز و بسته شدن دارند، لازم است برای آن‌ها ریل‌هایی با استحکام بالا در نظر گرفته شود. عموما برای این سازه ریل‌هایی از جنس تفلون پلی آمید در نظر گرفته می‌شود که دارای مقاومت بالایی هستند و کمک می‌کنند تا سقف متحرک برقی تنها با فشردن یک کلید به نرمی باز و بسته شود. نوع دیگری از سقف‌های متحرک نیز طراحی و تولید می‌شود که به‌جای ورق‌های پلی‌کربنات، روی سازه فلزی از پارچه‌های ضخیم استفاده می‌شود و یکی از بهترین متریال‌ها جهت ساخت انواع سقف متحرک و همچنین سایبان متحرک به شمار می‌آید. ویژگی پارچه‌های ضخیم آن است که نسبت به سازه، دارای وزن بسیار کمی هستند؛ ولی قادرند در برابر باد، باران و برف و همچنین طوفان مقاومت نمایند. ضمن آن که تابش مستقیم آفتاب روی آن‌ها نمی‌تواند سبب پوسیدگی و از بین رفتن آن‌ها شود؛ بنابراین استفاده از سقف‌ متحرک می‌تواند وسایلی همچون تجهیزات دکوراسیون داخل حیاط و رستوران، کافی‌شاپ‌ها، روف‌گاردن و آلاچیق‌ها و همچنین خودروی شما داخل پارکینگ روباز را از آسیب‌های مختلف حفظ نماید.

سایبان متحرک چیست؟

سایبان متحرک

در ادامه بهتر است به‌معرفی سایبان متحرک نیز بپردازیم تا شما ضمن کسب اطلاعات بیشتر بتوانید به شباهت و یا تفاوت آن با سقف متحرک پی ببرید. در ساخت انواع سایبان‌های متحرک نیز از متریالی مانند پایه‌ها و اسکلت فلزی استفاده شده و روکش‌هایی نیز از ورق‌های پلی‌کربنات و یا پارچه‌های ضخیم برای آن در نظر گرفته می‌شود؛ به گونه‌ای که امروز از سایبان متحرک پارچه ‌ای می‌توان در حیاط و یا کنار استخر استفاده کرد. تا این‌جا متوجه شدید که متریال ساخت سقف متحرک با سایبان یکسان است؛ اما تنها تفاوت کوچکی که می‌توان برای آن ذکر کرد، در موارد استفاده آن‌هاست. زیرا عموما از سایبان‌های متحرک علاوه بر پوشاندن بالای استخر می‌توان به پوششی برای حیاط خلوت و سقف پاسیو نیز اشاره کرد. این نوع سایبان ممکن است به صورت چند تکه و یا به صورت آکاردئونی باز و بسته شود.

مزایای استفاده از سایبان و سقف متحرک

  • افزایش زیربنای ساختمان
  •  زیبایی بخشی به محیط
  •  طراحی مدرن و زیبا مطابق با سلیقه‌های گوناگون
  •  بهره‌مندی از قابلیت باز و بسته شدن آن
  •  محافظت محیط از باد و باران و شرایط جوی مختلف
  •  امکان استفاده از سقف متحرک در شرایط اقلیمی مختلف
  •  جلوگیری از به هدر رفتن انرژی
  •  جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب‌های پوستی هنگام استفاده از فضای باز خانه
  •  مقاومت در برابر زلزله و سقوط اشیاء
  •  حفظ حریم خصوصی
  •  حمل و نقل و نصب آسان
  •  هزینه کم در قبال طراحی سایر سقف‌ها

نکات مهم در سفارش ساخت سقف متحرک

شاید یکی از مهم‌ترین موارد در خصوص سفارش سقف و سایبان متحرک پارچه ای وغیره، کسب اطلاعات و دریافت مشاوره از شرکت‌های تولیدکننده باشد؛ زیرا با راهنمایی طراحان می‌توانید انتخاب بسیار دقیق‌تری داشته باشید؛ به دلیل این‌که آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا متناسب با نوع کاربری، سقف مورد نظر خود را برای ساخت سفارش دهید. علاوه بر این، درباره کیفیت متریالی که مورد استفاده قرار می‌گیرد پرس‌وجو کنید؛ به‌خصوص اگر مقاومت آن در برابر زلزله و یا باد و طوفان برای شما اهمیت دارد، روشن کنید که آیا می‌خواهید سقف ‌مورد نظر شما به صورت الکترونیکی باز و بسته شود و یا دستی. همچنین توجه به قدرت موتوری که برای سقف متحرک در نظر گرفته می‌شود و گارانتی قطعاتی که به آن تعلق می‌گیرد، از جمله موارد مهمی است که باید با شرکت سازنده در میان بگذارید.

سقف متحرک ساینا

سقف متحرک ساینا

با توجه به نکاتی که در بخش قبلی اشاره کردیم، بهتر است مجموعه‌ای را برای این منظور انتخاب کنید که بتواند سازه‌ای زیبا، محکم و مطمئن را برای شما آماده نماید. شرکت سقف متحرک ساینا یکی از این شرکت‌ها است که جهت ساخت انواع سازه‌های چادری از قبیل سقف متحرک پارچه ای یا پلی‌کربنات و غیره از با کیفیت‌ترین محصولات وارداتی استفاده می‌کند و شما از سازه‌ای که ساخته شده و در محل شما نصب می‌شود، اطمینان خاطر خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سازه‌های پارچه‌ای سایت این مجموعه را به آدرس https://www.sainarp.com/ مشاهده کنید و از راهنمایی و مشاوره تیم ساینا بهره‌مند شوید.

کد خبر 683356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha