رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه به مهندس پول می‌دهند که بگوید ساختمان مقاوم است.

ساخت و ساز

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارش کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره حادثه مترو پل را شنیدند و در این خصوص نکاتی را مطرح کردند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید تضمین‌های که برای ساختمان وجود دارد اصلاح شود. نباید طبقات اضافه بر روی ساختمان ساخته شود و باید ایمنی آن تضمین شود اما متاسفانه به مهندس پول می‌دهند که بگوید ساختمان مقاوم است.

چمران با بیان اینکه برخی مهندسان حق الزحمه گرفتند که بگویند ساختمان مقاوم است، اظهار داشت: در کمیسیون ماده ۵ ساختمانی که چهار طبقه ساخته است، تصمیم دارد چهار طبقه دیگر روی آن بسازد که این خلاف قانون است و نباید این اتفاق بیوفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: گاهی این اتفاق می‌افتد که مهندسین ناظر چون پولش را از صاحب کار نمی‌گیرد، یک ایراد از ساختمان گرفته و کار را تعطیل می‌کند. برای کاهش زمان صدور پروانه باید ایرادهای اداری نادرست که مردم را اذیت میکند، حذف شود. باید ساز و کار و ساختار ساخت و ساز در تهران تغییر کند.

حقیقت تلخ مداخله پیمانکار در مراحل ساخت

پرویز سروری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره ساختمان‌های پرخطر تهران گفت: یکی از نکات مثبت در گزارش‌ها ضرورت جمع‌سپاری به متخصصین و کارشناسان است. هر چقدر کارشناسان را در این حوزه مداخله‌ بدهیم، تصمیمات متقن‌تری خواهیم گرفت.

او تاکید کرد: متاسفانه شاهد مداخله پیمانکار در تمام مراحل ساخت از جمله طراحی، اجرا و نظارت هستیم که این موضوع یک حقیقت تلخ است. این دخالت خطرناک است و اگر اجازه دهیم که قدرت و ثروت جای طراحی، اجرا و نظارت را بگیرد باید منتظر اتفاقات ناگواری باشیم.

کد خبر 683304
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha